Tineret în (Re)Acțiune

Datornicii si datoriile Urbis

Doina Ganea
16 iul 2007 1402 vizualizări
Societatea care furnizeaza apa rece adjudenilor si asigura servicii de salubritate se zbate sa supravietuiasca, fiind roasa de creditori si plina de datornici.

Potrivit administratorului societatii, Dan Simionescu, Urbis are de incasat de la populatie si agenti economici 600.000 lei, dar are la rindul ei datorii de 650.000 lei, cea mai mare parte din suma fiind catre Electrica SA. "Datoriile noastre catre Electrica sint cele mai mari, ajungind la 6,5 miliarde de lei vechi. Sint datorii istorice, ca sa spun asa. Dar am gasit intelegere la cei de acolo si acum 2-3 luni am stabilit sa platim factura la zi si ceva din restante. Pina acum ne-am tinut de cuvint, in sensul ca platim in jur de 50-150 de milioane lei vechi lunar la Electrica, dar mai mult nu putem pentru ca nu avem incasari", a declarat directorul Dan Simionescu. Dupa ce in urma cu doua luni conducerea Urbis a declansat actiunea "debransarea" la bloc, saptamina trecuta a venit rindul datornicilor care locuiesc la case sa ramina fara apa rece la robinete. Aceasta pentru ca datoriile lor ajung uneori la valori impresionante, in conditiile in care suporta penalitati si majorari din cauza vechimii acestora. Unii dintre datornici nu si-au mai platit apa si gunoiul de 3-4 ani. "Am trecut la debransari pentru toti cei care au mai mult de 100 lei datorii catre noi. Cea mai mare datorie este de 4.726 lei, apartinind unei persoane fizice. Avem datornici cu 3.141 lei, 3.074 lei, 2.638 lei sau 2.400 lei", a mai spus Dan Simionescu. Potrivit acestuia au fost pasuite asociatiile de proprietari nr. 1 si nr.5 care s-au angajat sa achite esalonat restantele incepind cu 1 iulie a.c.. Daca persoanele fizice au datorii mari catre Urbis, nici agentii economici sau institutiile publice nu stau mai bine la capitolul achitarea facturilor catre furnizorul de apa -canal. Primaria Adjud, prin unitatile de invatamint, are datorii catre Urbis ce depasesc 35.000 lei (350 milioane lei vechi), in timp ce Spitalul Adjud are o datorie de 6.000 lei (60 milioane lei vechi). De precca factura lunara a acestei unitati spitalicesti se cifreaza la 1.950 lei. Directorul SC Urbis SA Adjud, Dan Simionescu, se gindeste sa propuna o forma de stimulare financiara a incasatorilor care merg pe teren, daca acestia reusesc sa mai adune ceva din restante. Potrivit acelorasi declaratii, Urbis dispune in prezent de patru incasatori care strabat municipiul Adjud in lung si in lat dupa recuperarea datoriilor. In pofida acestor aspecte dificile, Dan Simionescu este de parere ca, de cind a fost numit in fruntea Urbis, trendul este pozitiv, ritmul incasarilor crescind cu 2% in ultimele trei luni. (Doina GANEA)


Adjudenii stau cu gunoiul la nas patru zile


Pentru ca nici acum n-a reusit sa-si repare vechitura de masina de ridicat containerele de gunoi, SC Urbis SA ii tine pe locuitorii din Adjud cu gunoiul in fata blocului patru zile pe saptamina. Directorul firmei care ar trebui sa asigure salubritatea adjudenilor, Dan Simionescu, spune ca masina de gunoi pe care o are inchiriata de la ILGO Marasesti este disponibila doar trei zile pe saptamina, respectiv joi, vineri si simbata. Aceasta in conditiile in care temperaturile din acesta vara au fost in mod frecvent peste 35 de grade. Atit edilul Adjudului, Constantin Armencea, cit si directorul Urbis, Dan Simonescu, ridica din umeri cind e vorba de curatenia din jurul pubelelor de gunoi. "Aceasta este situatia la Urbis. Ce tine de noi, de Primarie, e sa asiguram curatenia stradala si ingrijirea spatiilor verzi. Dar la Urbis nu sint bani si de aceea lucrurile merg prost", ne-a declarat primarul Constantin Armencea. Edilul sef a recunoscut ca mizeria din oras, ghenele pline de resturi menajere, apa rece furnizata cu portia si lipsa unei statii de epurare a apelor uzate, adica minimul de confort de care are nevoie o comunitate intrata de curind in Uniunea Eurpeana, l-ar putea costa viitorul mandat de primar. La rindul sau, Dan Simionescu nu poate oferi o data certa la care "masina groazei", cum a mai fost numita masina de gunoi a SC Urbis SA, din cauza accidentelor pe care le-a produs, ar putea reveni in traseu. (Doina GANEA)


Locuinte construite de biserica


Biserica Crestina dupa Evanghelie din Adjud va mai construi, in perioada urmatoare, inca trei locuinte sociale pentru familiile defavorizate. Biserica Evanghelica a mai asigurat pina acum locuinte pentru 10 familii aflate in dificultate. Pentru cele trei locuinte noi, Primaria a concesionat terenul pe o perioada de 49 de ani cu un pret de 300 lei/mp achitabil in 25 de ani. Potrivit proiectului de hotarire aprobat de consilieri, beneficiarii acestor locuinte vor fi stabiliti de catre primarul Constantin Armencea si reprezentantul Bisericii Crestine dupa Evanghelie Adjud. (D. G.)


Sala de sport la Liceul "Emil Botta"


Alesii adjudenilor au aprobat includerea pe lista investitiilor proiectul privind constructia unei sali de sport la Liceul "Emil Botta". Valoarea totala a investitiei depaseste 1,1 milioane de euro, adica 4,298 milioane lei. Finantarea acestui obiectiv se face, potrivit notei de fundamentare, din bugetul de stat conform H.G. 454/2007, respectiv din sume provenind din transferuri catre unitatile de invatamint. Investitia ar putea fi inclusa in cadrul programului "Campus Scolar - Liceul Emil Botta". Lucrarile la sala de sport au fost scoase la licitatie, iar comisia de evaluare a desemnat cistigatoare firma Sirtrot Adjud. "In urma demersurilor facute vom primi o prima transa din suma alocata si firma cistigatoare ar putea demara lucrarile de la 20 iulie", ne-a declarat primarul municipiului Adjud, Constantin Armencea. (D. G.)


Extindere iluminat public


Primaria Adjud a decis extinderea retelei de iluminat public din oras pe strada Republicii -zona ANL. In expunerea sa de motive, primarul Constantin Armencea sustine ca necesitatea extinderii este data de faptul ca zona respectiva face parte din E85, care strabate orasul de la sud la nord, pe tronsonul situat intre Grupul Scolar Agricol si Statia de apa a orasului. In plus, in aceeasi zona se afla cartierul de locuinte ANL, dar au si fost eliberate o serie de noi autorizatii de constructie de locuinte proprietate particulara, fiind necesara asigurarea iluminatului public. Potrivit studiului de fezabilitate aprobat de Consiliul Local, valoarea investitiei ajunge la 5,940 milioane lei, adica 1,8 milioane de euro. (D. G.)


Sprijin pentru asociatiile de proprietari


Primarul Adjudului, Constantin Armencea, impreuna cu alesii locali au hotarit sa dea o mina de ajutor locuitorilor de la bloc pentru a se organiza in asociatii de proprietari. Desi legea infiintarii asociatiilor de proprietari a dat ca termen limita infiintarea acestora acum 2 ani, in municipiul Adjud nu sint constituite decit cinci asociatii de proprietari. Situatia este destul de critica mai ales pentru societatea furnizoare de apa si salubritate, Urbis SA, care nu are la acesta ora incheiate contracte cu reprezentantii beneficiarilor persoane fizice. Termenul limita de infiintare a noilor asociatii de proprietari a fost stabilit la 1 septembrie 2007. Totodata, alesii locali au aprobat constituirea unei comisii de evaluare a persoanelor care vor indeplini functia de administrator si au aprobat alocarea de la bugetul local a sumei de 17.000 lei pentru sprijinirea constituirii asociatiilor de locatari. Suma va fi utilizata pentru obtinerea actelor necesare infiintarii si functionarii acestor noi asociatii. Potrivit unui anunt afisat la Primaria Adjud, vor fi selectate pentru meseria de administratori persoanele care au maxim 45 de ani, minim liceul si care au cunostinte minime de contabilitate. (D. GANEA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.