Odobestiul are propriul brand: «Orasul viilor Domnesti»
Primaria Odobesti a initiat din luna mai consultari publice privind stabilirea brand-ului localitatii, o initiativa in premiera in judetul Vrancea. Au fost propuse spre dezbatere mai multe variante : "Odobesti, orasul Beciului Domnesc", "Odobesti, orasul vinurilor", "Odobesti, orasul dintre vii", "Odobesti, orasul viilor Domnesti". Dintre aceste propuneri, cele mai multe optiuni ale cetatenilor au fost pentru "Odobesti, orasul viilor Domnesti" si aceasta pentru ca sintagma pare sa imbine cel mai bine istoria orasului cu traditiile podgoriei si ocupatia de baza a razesilor odobesteni, viticultura. "Brandul orasului va fi promovat si prin proiectul "Elaborarea strategiei de dezvoltare a orasului Odobesti, perioada 2009-2020", finantat din Fondul Social European, prin Programul Operational "Dezvoltarea Capacitatii Administrative", Axa Prioritara 1.1 "" "Imbunatatiri de structura si proces a managementului ciclului de politici publice", aflat in derulare din 30 aprilie 2009, proiect in valoare totala de 630.000 lei, cu o cofinantare de 2% din partea autoritatilor locale", a precizat primarul orasului Odobesti, Daniel Nicolas. Pentru promovarea acestui brand, va fi publicat si un ghid de prezentare al orasului cu titlul "Odobesti, orasul viilor Domnesti". Lansarea acestuia va avea loc, cel mai probabil, in timpul "Toamnei Odobestene", din perioada 13-15 octombrie 2009. Odobestiul este oricum un brand in sine, faima viilor din podgorie fiind pe vremuri asa de mare incit toti dregatorii de la curtea domnitorilor Moldovei aveau vii la Odobesti, in frunte cu domnitorul. Cel mai mare proprietar de vii din tirgul Odobestilor a fost domnitorul Mihail Sturza, care avea peste 200 de hectare pe Dealul Sarba. Pentru invechirea vinului obtinut din aceste vii, domnitorul a construit, in 1839, cu ajutorul odobesteanului Asanache Panfil, Beciul Domnesc, monument istoric si singurul Beci Domnesc autentic din Romania, cu Pisanie in chirilica. (Doina GANEA