Jurnalism cetatenesc

ZdV vă prezintă Vrancea reală: Răspunsul ”ciocoiesc” al ENET pentru un abonat care i-a sesizat că plătește prea mult serviciile furnizate

Ziarul de Vrancea
23 feb 2018 1659 vizualizări

Deși abonatul  Claudiu Dinu din Focșani  a făcut o sesizare către furnizorul său  de energie termică în sistem centralizat ENET în care i-a menționat faptul că plătește prea mult în comparație cu ce primește, acesta(ENET) îi oferă un răspuns în care ocolește obiectul solicitării.Sugerându-i pe deo prate că-i o chestiune care nu-l privește pe el ENET, în ciuda realității că de costul produselor sale către abonați este fără îndoială responsabil.Iar pe de alta lăsându-l să se descurce cum știe  cu plata unor prestații scumpe pe care abonatul îi sesizează cinstit,că nu le poate suporta. Chiar dacă probabil justificare unui astfel de comporatamnet  al ENET se bazează pe  siguranța că poate ține abonații forțat în portofoliu(avizându-le foarte greu sau refuzându-le solicitările de deconecare)  atitudinea seamănă izbitor cu una ciocoiască.

”Atașez alăturat răspunsul incriminator și mincinos, care sfidează legislația și matematica elementară, primit de la SC ENET SA FOCȘANI”-Dinu Claudiu,Focșani,Aleea Echitatii nr.29,bl 18,sca.3,ap.59

CĂTRE,DINU CLAUDIU

Focșani,Aleea Echitatii nr.29,bl 18,sca.3,ap.59

Referitor la adresa dvs.nr.50101/16.01.2018:

Împărțirea consumurilor în condominiul dvs.( scara cu 20 apartamente din care  3 cu CT și unul  debrașnsat la încălzire) s-a făcut conform citirilor pe gigacalorimetrele scării de bloc, citirea fiind de 10.850676 Gcal pentru întreaga scară, pentru fiecare apartament rezultând cantitățile din tabelele centralizatoare primite de la Elsaco Botoșani și Asociația de proprietari nr.380 din care faceți parte.

Consumul de 1.461048 Gcal facturat dvs. în noiembrie 2017,este cel transmis pe centralizator, atestat de prestator și asociație, cu împărțirea parțlor comune celor rămași branșați la ENET, conform hotărârii asociației, anexata în copie prezentei, semnată de majoritatea proprietarilor.

Consumul dvs.nu diferă substanțial de consumul apartamentelor similare din condominiu și este bazat pe citirile repartitoarelor făcute de Elsaco Botoșani.

Dacă proprietarii consideră că gigacalorimetrul  nu  funționează corespunzător, asociația prin administrator poate depune la ENET o solicitare scrisă de verificare a acestuia. Dacă în urma verificării se va constata că gigacalorimetrul este defect, societatea noastră va suporta costul verificării, în cazul în care se va dovedi că gigacalorimetrul este funcțional,costul verificăriii îl veți suporta dvs.,de aceea vă rugăm să vă adresați administratorului asociației.

Facturile nu se trimit neapărat  în zilele de sâmbătă, ci imediat după listarea facturilor, dar, oricum, nu există o reglementare care să interzică trimiterea facturilor în zilele libere, termenul de plată fără calcul de penalități (16 zile lucrătoare până la scadența de la emiterea facturii,plus 30 de zile fără penalități) fiind suficient de îndelungat.

Citiți în continuare conținutul sesizării  abonatului ENET ,Dinu Claudiu:

ZIARUL DE VRANCEA

SESIZARE

Stimata Redactie,

 Subsemnatul Dinu Claudiu, domiciliat in Focsani, prin prezenta SESIZARE, va aduc la cunostinta urmatoarele:

-         factura de caldura pe luna noiembrie 2017 mi s-a calculat complet eronat, nejustificat si ilegal (pentru motivele aratate mai jos), fiind in cuantum de 339 lei, si figurand cu un consum de peste 1 gigacalorie!

-         din cele 4 calorifere aferente spatiului de 49 m2  functioneaza la parametri normali doar 2, unul mic si unul mijlociu (se cunoaste acest lucru si de catre S.C. Elsaco Brunata S.R.L. – firma de repartitoare de caldura), si nu cred ca am in apartament mai mult de 14 – 15 grade celsius, iar din acest motiv stau imbracat cu 2 sau 3 pulovere;

-         mentionez ca am repartitoare de caldura, si s-au luat intotdeauna in calcul, deoarece si ceilalti proprietari dispun de repartitoare, neexistand nici un proprietar debransat;

-         fata de luna noiembrie 2016, diferenta de bani este enorma, platind atunci in jur de 145 lei, iar acum este mai mult decat dublu, fapt inacceptabil, mai ales ca pretul gigacaloriei este acelasi si a scazut si TVA si nu am avut nici o factura asa de mare in toata iarna aferenta anului 2016!!!

-         la solicitarea subsemnatului de clarificari cu firma care se ocupa de citirea repartitoarelor de caldura, S.C. Elsaco Brunata S.R.L., domnul Crasneanu Stefan (reprezentantul firmei) a recunoscut ca factura e mult prea mare fata de cat ar fi trebuit,  motivand aceasta prin faptul ca gigacalorimetrul scarii este defect si nu inregistreaza caldura corect, iar societatea dvs. S.C. Enet S.A. Focsani care are aceasta obligatie, nu intentioneaza sa il repare, cu toate ca s-a pus problema acestei reparatii si nu s-a rezolvat nimic (intrebare: exista vreun interes pentru aceasta reparatie sa se execute sau nu, si cine are de castigat din acest lucru?),ajungand astfel sa platesc caldura altor persoane si provocandu-mi importante prejudicii materiale!

-         in afara de  acest aspect dubios, de calculare a energiei termice raportat la gigacalorimetrul scarii, fara sa se ia in calcul repartitoarele de caldura, cum ar fi corect, mai exista o chestiune ciudata in politica societatii, aceea ca se comunica facturile numai sambata; am verificat lunar aceasta de ani de zile. Oare e legal si acest aspect? Eu cred ca nu,  sunt incalcate toate normele legale in vigoare, pentru ca, in primul rand, pierdem cateva zile din termenul legal de contestare a facturii, iar in al doilea rand, regula legala este aceea a comunicarii facturilor in zile lucratoare, nu nelucratoare!

-         mai mult decat atat, luna noiembrie 2017 nu a fost o luna grea din punct de vedere termic, nelivrandu-se caldura la parametrii maximi comparabili cu alte luni mult mai friguroase, oare de aici incolo la ce facturi trebuie sa ma astept?

-         pe luna decembriecontinua seria abuzurilor S.C. Elsaco Brunata S.R.L. si a S.C. Enet S.A. Focsani care mi-a emis o factura aberanta din toate punctele de vedere, in cuantum de 428,64 lei, ajungand in 2 luni (noiembrie si decembrie 2017) sa am de plata suma uriasa de 767,64 lei la o temperatura ambianta sub 15 grade celsius !!!

-          am solicitat pe aceasta cale, in scris, ambelor societati, rezolvarea urgenta si legala a problemelor semnalate (nu am primit nici un raspuns), prin calculul corect, conform realitatii, a cifrelor oficiale inregistrate de repartitoarele de caldura, respectiv emiterea unor facturi legale corespunzatoare strict consumului inregistrat de repartitoarele de caldura, precum si reparatia urgenta a gigacalorimetrului de caldura a scarii, dar S.C. Elsaco Brunata S.R.L. si S.C. Enet S.A. Focsani ma “paseaza” de la una la alta acuzandu-se reciproc, nerezolvand absolut nimic, iar facturile la caldura cresc accelerat in fiecare luna, fara nici o justificare, provocandu-mi imense prejudicii!!! De altfel, este culmea absurditatii sa platesc atatia bani pe caldura care nu exista la mine in casa, oare platesc frigul din casa sau caldura altora? chiar nu mai stiu… cert este ca platesc cu mult mai mult decat ar trebui si situatia aceasta trebuie rezolvata urgent si corect…

 

Citiți și :ZdV vă prezintă Vrancea reală: Enet-ul, ”modernizat” pe zeci de milioane de euro , cu abonați îngroziți de valorile facturilor!


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.