Jurnalism cetatenesc

Prin ce a trecut familia unui bărbat din comuna Ploscuțeni, decedat zilele trecute la Spitalul Județean Focșani

Ziarul de Vrancea
20 apr 2020 13758 vizualizări

Scrisoare deschisă către conducerea Spitalului Județean Focșani

”Fratele pacientului de 53 de ani, decedat în data de 17.04.2020 la ora 02:00 dimineața, la Spitalul Județean Focșani, secția ATI vă roagă în mod public să respectați procedurile și să acordați familiei fișa de externare necesară întocmirii Ceritficatului de Deces, să lămuriți cauza decesului, investigațiile efectuate și medicamentația administrată dar și motivul pentru care nu a fost anunțată familia că pacientul a decedat.

Relatarea faptelor:

În data de 16.04.2020, în jurul 18:20 a fost apelat serviciul Smurd pentru a prelua un pacient din comuna Ploscuțeni. Pacientul suferea de afecțiuni gastro intestinale și suferise o căzătură în curtea casei din cauza faptului ca era slăbit și s-a dezechilibrat. Primul ajutor a fost acordat de către personale aflate la fața locului.

În momentul preluării pacientului de către echipajul Smurd acesta era conștient și agitat. Către echipajul ambulanței s-au menționat următoarele: vărsături, dezinterie, posibile afecțiuni asmatice și numărul de telefon de contact al unui memebru al familiei la care acesta să poată fi informat în legătură cu evoluția stării de sănătate a pacientului preluat.

Ambulanța a plecat in jurul orei 19:00 către Spitalul de Urgențe Focșani menționând că este posibil un transfer către Spitalul de Urgențe Galați în funcție de gravitatea căzăturii.

Familiei i s-a menționat că NU poate însoți pacientul la spital din cauza situației de urgență instituită  de Guvern.

În jurul orei 20:00 un reprezentant al familiei a sunat la serviciul UPU al Spitalului Județean Focșani, după ce familia nu a primit nici un semn despre pacient la numărul de contact menționat în fișa Smurd.

De la UPU familia a aflat că pacientul se afla în custodia spitalului, este în continuare conștient deși agitat și i se fac investigații urmând ca în urma investigațiilor să se decidă dacă pacientul va fi transferat la Spitalul de Urgență Galați sau va ramâne în îngrijirea Spitalului de Urgență Focșani. Asistenta din cadrul departamentului de Interne care a preluat apelul telefonic a mai menționat că se poate reveni cu un telefon in jurul orei 22:00 pentru a afla noutăți despre starea pacientului și rezultatul investigațiilor.

În jurul 22:00 familia a revenit cu un telefon, asistenta care a preluat apelul a chemat medicul de gardă pentru a oferi informații despre starea pacientului. Medicul de garda Dr. Nicolae Chirilă a menționat că pacientului i s-a efectuat o investigație de tip tomograf și că în urma tomografului NU au existat semne de leziuni sau chiaguri de sânge de aceea nu este necesară trimiterea pacientului la Spitalul de Urgențe Galați.

Însă, că urmează să se consulte cu neurologul pentru a se asigura că nu există alte complicații cauzate de lovitură in urma căzăturii. De asemenea, a menționat că pacientul era în continuare conștient deși agitat și cu o stare generală proastă. Familia a întrebat încă o dată dacă poate veni la spital pentru a însoți pacientul și i s-a răspuns că nu, de asemenea a menționat personalui asistent al spitatalui că este rugată să fie informată de orice schimbare a stării pacientului.

A doua zi dimineața, în data de 17.04.2020, familia a apelat din nou serviciul UPU pentru a cere informații despre pacient, a fost redirecționat către secția de Interne unde i s-a menționat că pacientul este internat, însă, se pot primi mai multe informații despre starea acestuia in jurul orei 10:00 dimineața deoarece până la acea oră se fac tratamente pacienților și tot personalul este ocupat.

Cu puțin înainte de ora 10:00 familia a apelat din nou serviciul UPU pentru a cere informații despre pacient, a cerut legătura cu secția de Interne. Răspunsul secției de Interne a fost că numele pacientului menționat nu se află printre cei internați aici să se revină la UPU pentru a verifica la ce secție a fost transferat. Personalul de la UPU a redirecționat familia către secția de Terapie Intensivă. Răspunsul reprezentantului secției Terapie Intensivă a fost “pacientul a decedat azi noapte la ora 2:00”, același reprezentat al secției nu a vrut să menționeze care a fost cauza decesului iar la întrebarea “de ce nu a fost contactată familia?” acesta a răspuns că nu exista un număr de contact. După ce familia a asigurat că exista un număr de contact trecut în fișa de la ambulanță, reprezentantul sectiei ATI a spus că nu este problema lui că lipsesc informațiile și că este vina celor de la UPU sau ambulanță. Acesta a refuzat să mai comunice alte detalii.

Imediat după finalizarea acestui apel, familia a revenit cu un alt apel către secția de Anatomie Patologică unde a discutat cu șefa de secție Doamna Doctor Andronic, căreia i-au cerut să confirme că există un pacient decedat care corespunde criterilor oferite de familie. Suplimentar, doamna doctor a întrebat dacă familia cunoaște ora decesului și alte detalii privind alte suferințe, boli ale pacientului menționând că pe fișa care însoțea pacientul a fost menționat la cauza morții “Anatomie patologică”. Familia a întrebat care sunt pașii care urmează să fie efectuați și când pot ridica corpul decedatului. Aceasta a menționat că în funcție de analize s-ar putea ridica cel târziu marți (n.r. 21 aprilie 2020). De asemenea, a cerut numărul de contact pentru a transmite familiei informații privind ulterioare investigații.

După finalizarea apelului către secția de Anatomie Patologică și după ce s-a confirmat că pacientul a decedat, un reprezentant al familiei a contactat din nou secția ATI pentru a cere lămuriri despre cauza morții. Reprezentanții sectiei au refuzat încă o dată să ofere detalii, menționând că medicul de gardă este ocupat și nu a dorit să menționeze când revine. La al doilea apel personalul spitalului a menționat din nou că medicul de gardă este ocupat și că în afara medicului nimeni nu poate divulga informațiile din fișa pacientului. De asemenea, au menționat că nu pot primi informații decât rudele de gradul I.

La ora 11:58, Doamna Doctor de la secția Anatomie patologică a revenit cu un apel în care a mentionat că decedatul a fost trimis la medicină legală pentru a se face autopsia.

În cursul zilei de 17.04.2020, un alt reprezentant al familiei, fratele decedatului a contactat secția ATI pentru a cere informații privind cauza morții a pacientului. La fiecare apel, personalul secției a spus că medicul de gardă este ocupat și nu poate vorbi și nimeni altcineva nu poate da familiei informații.

Un alt reprezentant al familiei a sunat din nou la secția de ATI pentru a cere informatii, de această data s-a menționat că medicul de gardă din data de 17.04.2020 nu poate da informații despre caz deoarece nu s-a ocupat el de caz și că este necesar să revină familia a doua zi la ora 10:00 dimineața când va fi din nou de garda, doamna doctor de la Terapie Intensivă care s-a ocupat de caz în noaptea decesului.

Între timp Poliția a contactat familia la numărul de telefon de contact al echipajului Smurd pentru a întreba dacă se dorește părerea unui al doilea expert la Autopsie și pentru a cere să se facă poze la locul căzăturii victimei.

A doua zi, în data de 18.04.2020, la ora 10:00, familia a contactat din nou secția ATI, așa cum fusese informată,pentru a primi date de aceasta data familiei i s-a transmis că doamna doctor a fost transferată la Spitalul de Urgență Adjud pentru 5 zile și că nimeni altcineva nu poate oferi informații. Plângand și implorând personal să spună macar dacă pacientul a murit suferind asistentele au transmis familiei că anumite informații nu se pot da la telefon să vină personal sa ceară să vorbească despre aceste detalii cu medicul de gardă.

Între timp, la numărul de telefon lăsat pentru contact la ambulanță familia a fost contactată de către un reprezentant al unei firme de pompe funebre pentru a-i vinde familiei cele necesare înmormântării. Deși familia nu a fost sunată în momentul decesului de reprezentanții spitalului, dar nici de către IML, personalul spitalului a transmis datele personale ale pacientului firmei de pompe funebre.

Ulterior acestui moment, familia a contactat secția Medicină Legală pentru a întreba dacă s-a efectuat autopsia și care sunt pașii care trebuie urmați. Răspunsul primit a fost că familia trebuie să achite 146 lei să se prezinte cu buletin, haine și sicriu pentru a ridica decedatul. Familia a menționat că buletinul se afla deja la spital, moment în care reprezentantul secției de Medicină Legală a țipat zicând “Haideți doamna că așteaptă și alții”. Întrebând de ce spitalul a transmis datele personale ale pacientului firmei de pompe funebre, reprezentatul secției de Medicină Legală și-a ieșit din fire și a învinovățit sectia de Anatomie Patologică.

După apelul firmei de la pompe funebre, familia a fost contactată și de secția Medicină Legală pentru urmarea procedurilor de obținere a certificatului de deces.

Pentru aceasta, familia a trebuit să se prezinte la Spitalul de Urgență Focșani pentru a cere buletinul pacientului și fișa de externare. În momentul prezentării la spital, fratelui decedatului i s-a transmis că trebuie să urce la secția ATI pentru a recupera buletinul. După menționarea numelui decedatului, acestuia i s-a transmis că nu mai poate urca la ATI și că pentru a primi buletinul este obligatoriu să completeze o cerere prin care se menționează că aprobă (n.r..este de acord cu) scutirea de autopsie și nu există nici o obiecție privind diagnosticul sau tratamentul primit, fără a i se comunica diagnosticul sau tratamentul, deși familia fusese de acord cu autopsia.

În timpul completării cererii, fratele decedatului a fost sunat pentru a i se cere informații exacte despre locul în care se află fizic în spital, inclusiv numărul scaunului de așteptare pe care se află. După comunicarea acestor informații, o asistentă a venit să verifice dacă informațiile transmise corespund. Fratele decedatului a fost lăsat să aștepte o oră jumătate buletinul, timp în care alte persoane au ridicat buletinele decedaților direct de la secția ATI într-un timp mult mai scurt.

După o oră jumătate în care a sunat în continuu la UPU cerând buletinul decedatului, fratelui pacientului i s-a transmis că buletinul se află la garderobă. Într-un final fratele decedatului a refuzat să lase cererea.

Personalul spitalului a refuzat să elibereze fișa de externare necesară certificatului de deces.”

Aceasta este cererea prin care se menționează că familia aprobă (n.r. este de acord cu) neefectuarea autopsiei și nu există nici o obiecție privind diagnosticul sau tratamentul primit (fără a i se comunica diagnosticul sau tratamentul, deși familia fusese de acord cu autopsia). Fratele decedatului a refuzat în final să o lase completată, motiv pentru care și personalul spitalului a refuzat să elibereze fișa de externare necesară certificatului de deces.

Știre actualizată 20.04.2020 ora 00:32 Familia bărbatului decedat din Ploscuțeni: Între timp am primit și acest document de la Poliție ca să putem obține eliberarea certificatului de deces. În document este menționat ”deces în condiții suspecte”.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.