Foto | Sesizare din partea unui focșănean: Deșeurile vegetale nu au fost colectate conform programului. Polaris promite remedierea situației
Un cititor al Ziarului de Vrancea a semnalat o problemă apărută în weekend pe strada Prof. C. Stere din municipiu, unde, potrivit spuselor acestuia, societatea Polaris M. Holding nu a respectat programul de colectare a deșeurilor vegetale stabilit pentru sâmbătă, 3 mai 2025.
„Bună ziua, doresc să vă informez că sâmbătă, 03.05.2025, Polaris M. Holding nu a colectat deșeurile vegetale de pe str. Prof. C. Stere, nr. 15, deși era programată ridicarea acestora. Miercuri am sunat la Polaris și mi s-a spus că sâmbătă se va face colectarea. Am făcut poze cu deșeurile vegetale la poartă, atât sâmbătă, cât și duminică, la diferite ore. Dacă este nevoie, le pot trimite pe WhatsApp. Plătim facturile la Polaris ca să nu stăm cu gunoiul la poartă. Mulțumesc anticipat”, a transmis cititorul indignat, duminică, 4 mai, la ora 14:39.
În urma sesizării, reporterii Ziarului de Vrancea au contactat conducerea punctului de lucru Polaris din județul Vrancea pentru o reacție oficială. Marius Secăreanu, directorul local al SC Polaris M. Holding Constanța, a confirmat situația și a explicat contextul:
„Da. Așa este! Au rămas cantități foarte mari peste ceea ce este contractat. Mâine (n.r. luni, 5 mai 2025) se va colecta. Frecvența este de o pubelă de 60L pe săptămână pentru deșeurile biodegradabile. Pentru a păstra imaginea, colectăm tot ce găsim. Dar câteodată este prea mult!”
Reprezentantul Polaris a subliniat că, deși echipele din teren încearcă să preia toate deșeurile lăsate de cetățeni, volumul acestora depășește frecvent cantitățile prevăzute în contractele standard. Acest lucru îngreunează activitatea și poate genera întârzieri în anumite zone.
Polaris M. Holding este operatorul de salubritate desemnat pentru județul Vrancea, responsabil atât de colectarea deșeurilor menajere, cât și de cele biodegradabile, inclusiv vegetale. În ultimele luni, în mai multe cartiere ale municipiului Focșani au fost semnalate situații similare, ceea ce ridică întrebări privind capacitatea de adaptare a serviciului la nevoile reale ale populației, mai ales în perioadele cu cantități mari de resturi vegetale – cum sunt cele de primăvară și toamnă.
Ziarul de Vrancea va urmări evoluția acestui caz și va reveni cu actualizări dacă problemele persistă. Încurajăm, de asemenea, cititorii să ne trimită sesizările lor în continuare, pentru ca vocea comunității să fie auzită.