Jurnalism cetatenesc

Focșani: EVOLUȚIE sau INVOLUȚIE?

Ziarul de Vrancea
30 iul 2020 3086 vizualizări

Trec zilnic pe lângă un magazin . Se vând în el haine second hand .Este situat în centrul orașului, langă Primărie, Prefectură, Consiliul Județean.

Are oferte permanente și a fost deschis cu mare fast. Iar cumpărătorii nu lipsesc. E o afacere bună din ce se vede din exterior.

Sunteți mândru stimate Domnule Primar că lângă Primăria condusă de dvs cea mai prosperă afacere este un second hand de haine ? Dar dvs restul notabilitatilor politice și administrative din această zona instituțională? Este CENTRUL municipiului Focșani și al județului Vrancea! În ce capitală de județ, în poziția comercială cea mai bună și lângă instituțiile conducătoare ale municipiului și județului tronează ca și “REGE” al vânzărilor un second hand?!

Probabil dvs Domnule Primar, angajații Primariei ca și angajații din celelalte instituții “nu-și permit “ să între în acest magazin unde se “bulucesc oamenii de rând “ la promoții! Sigur au o problema de “ștaif”!

Întreb: ați condus bine orașul și județul stimați administratori publici, politicieni, de s-a ajuns ca în vârful comertului local să primeze second hand-ul?

Cândva acest magazin se numea ROMARTA! ROM-ARTA, Arta Românească! Era “crème de la crème” în materie de haine, bijuterii, încălțăminte, accesorii etc. Așa îl concepuseră comuniștii!

Acum este crema … second hand-ului! Am EVOLUAT sau am INVOLUAT stimați focșăneni? Dvs ce credeți stimați responsabili politici și din administrație? Nu-mi fac iluzii că citiți asta! Sunteți ocupați cu infrastructura, alegerile, vacanțele exotice, creșterile de salarii, pensiile speciale, insuratorile( si suplimentele adiacente!), etc. Încărcați până peste cap, așa încât mă apucă deja mila de dvs!

Este acesta un indicator, un barometru, un marker al stării de bine, al calității vieții., al bunăstării sociale!? Greșesc cumva? Și o să vedeți că cele mai bine poziționate magazine în vadurile comerciale din Focșani sunt acum aceste second handuri. Evoluție nene!

Oare de ce cumpără focsanenii, vrancenii haine second hand?! Nu avem fabrici de confectii in zona, in tara?

Păi când îți vin cheltuielile “dure” din utilități, luna de luna tot mai”bine crescute”( alea gestionate de șmecherii din administrații, politic și de pe lângă politic!), cum mai poți pune o haina nouă pe ține? Dacă încălzirea ENET este de ex cca 800lei/luna la o pensie de tot atâta( majoritatea sunt pe la 1000 lei. Înainte de 89 încălzirea era pe la 100lei iar salariul minim pe la 1500 lei. Faceți singuri comparațiile!), gazul este la noi uneori și de 3 ori mai scump ca în UE( spune directorul AZOMUREȘ!), curentul și cu 50% mai scump ca în UE, taxele pe muncă 41.5 + 2.5%( cele mai mari din Estul UE), și multe alte enormități, de unde să-ți mai rămână bani de haine noi?

Iar lângă acest second hand este Piața Unirii. S-au băgat bani în ea cât în Time Square! Poate în speranța că îi vom ajunge astfel pe aia din urmă! E drept că unii din zona publică i-au cam ajuns cu salariile și pensiile( speciale!). Chiar i-au și depășit dacă va vine a crede! Restul, grosul … cu trenul următor!( Da , dar mai circulă trenul!? I’m so sorry!)

Sh-uri sunt multe în oraș. Lucrări ca cele din Piața Unirii sunt și ele multe.

Sunt în oraș multe mașini “supărate” dar și mulți clienți la SH!

Sunt multe vile “supărate” dar sunt totuși mult mai mulți clienți la SH!

Sunt și multe excursii “supărate”( pardon , exotice! Covidul le-a cam dat peste cap acum!) dar tot sunt mai mulți “supărați “ pe bancă în fața blocului, numărând banii pentru întreținere, curent, mâncare, medicamente, gaz, copii la școală,etc. Hainele la SH sunt ieftine și nu le mai pun în calcul!

Vede cineva relația între SH-ul central și Piața Unirii Centrală? Ca și relație între doi EXPONENȚI! La baza fiind totuși oamenii!

Cui i-a plăcut matematica poate vedea ceva. Sunt două mulțimi(SH-urile și Piețele reabilitate + alte lucrări) și între ele se poate stabili deja o “corespondență biunivocă”! Bijectiva.! Relația dintre ele împarte deja populația în două categorii: suparatii din vile( Elită, Protipendada) și suparatii din SH-uri( mulțimea , populimea!). Oare nu cumva si "hemoragia financiara" din pietele reabilitate a "nascut" vilele, masinile suparate, excursiile exotice, s.a. ?

În esență dacă facem media între cele două “medii sociale” iese bine! Între cei relativ puțini și privilegiați și cei relativ mulți și …obișnuiți! Cred că știți bancul cu media celor două “medii”(fizice). Stai cu o fesă pe o plită încinsă și cu cealaltă pe gheață. Media temperaturii este buna, dar te simți nașpa rău de tot! Idem ne simțim cred ca și oraș, județ, țară.

Oare numai performanța personală face DISCRIMINAREA între aceste categorii? Sau mai sunt și alte criterii? Șansa, partidul, rudele, relațiile, etc? Mai ales că mulți dintre suparatii din prima categorie( proprietarii de lux să-i denumim!) sunt … funcționari publici! Mulți provenind chiar din stânga socială și democrată!

Sunt convins că dacă ar apare second hand-uri de mâncare nu ar duce lipsa de clienți!

O idee de afacere care ar merge la noi.

Cu respect.

Text preluat de pe contul de facebook Petrisor Constantin

Citiți și:Spaţiul fostului Romarta Focșani, unde se comercializau mărfuri de lux, va găzdui un magazin cu haine second hand


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.