Jurnalism cetatenesc

Celebrarea a 5 ani de la constituirea Fundației V.R.I.A. (Valori Românești ale Istoriei Aviației) pe 1 noiembrie 2014, pe aerodromul Focșani

Ziarul de Vrancea
7 nov 2019 2361 vizualizări

În toamna anului 1969 (acum 50 ani pe aerodromul de la Focșani pe o pistă petrolată se rula activitatea de zbor a SSAC Aurel Vlaicu Focșani (Școala Superioară de Aviație Civilă) a cărei comandor era  colonel Aurel Pruia, după care a continuat zborul la Focșani - Grupul de Școală-Legătură (escadrila a 9-a) care aparținea Școlii Militare de Aviație „Aurel Vlaicu” de la Boboc, a cărui prim comandor a fost col. Enache Ion, aici unde elevii se instruiau pe avioanele IAR-818, ZLIN, IAR-822 și ulterior și IAK-52 care constituiau instruirea elevilor în prima fază de zbor (pe avioane clasice).

În 1 aprilie 2012 am celebrat 100 de ani de la înființarea primei Școli Militare de pilotaj „Aurel Vlaicu” din România. Acesta a fost inginerul, constructorul și pilotul-pionier al aviației românești și mondiale care a zburat pe un avion construit în România pe 16 iunie 1910 de care se leagă numele Școlii Militare de Aviație de la Boboc. În cartea istoriei aeronautice pentru realizarea acestui vis milenar o contribuție remarcabilă au mai avut piloții aviatori: ing. Traian Vuia, Henri Coandă, Cornel Marinescu, Tache Arumănescu, George Arion, Bâzu Cantacuzino, Alex Șerbănescu, mari personalități aeronautice general Codreanu Constantin. Alexandru Șerbănescu - un pilot de Vânătoare declara: „Chiar dacă voi pleca singur, nu voi admite niciodată ca inamicul să vină să-mi devasteze țara ca într-un sat fără câini”. În revista Aeronautică nr 11-12 din 1927 se menționa că România este puntea aeriană între occident și orient. „România este puntea de legătură între Franța și Anglia și posesiunile lor din Asia Mică, Siria și Mesopotamia”(menșiona revista italiană în Buletinul Aeronautic din 1927). De la Vlaicu până azi un neam întreg și-a pus speranța în Aviația Militară care a format ani de-a rândul piloți îndrăzneți de înaltă măiestrie, care au tăiat  răsuflarea celor prezenți la mitingurile aeriene. Avem o bogată istorie pe care o va scrie generația următoare. Salut cu pioșenie  pe cei care au căzut, jertfindu-se pentru cauza aviației, a țării, demni apărători.

 

AVIAȚIA VRÂNCEANĂ

 

Milcov, vale neuitată,

Mulți ai instruit odată,

Plai al Vrancei românesc,

Mulți piloți se regăsesc.

 

Niciodată n-am să uit,

Dascălii ce ne-au crescut,

Cu băncuțe în poiană,

„Aviația vrânceană„

 

Cât de mult au fost utile

Cele două escadrile,

823 cu Mereuță,

Si-apoi IAK-ul cu Răduță

Muscă detașat din loc

Cu a 3-a la Boboc.

 

Ca simbol cu-aeronava

Mai e „Vulturul„ lui Sava,

Dacă timpu-o să vă doară

De ce-a fost odinioară,

 

V-așteptăm c-un suflet mare,

Pe platoul de-adunare.

Cât mai avem un hangar,

Pe câmpia cu mult har.

De aici de la Focșani

Aviatori „ La mulți ani„!


M.M.P. (Aviație) Ion Cernei- inițiator V.R.I.A.

membru A.R.P.I.A., membru –„Vrancea Eroică” Focșani.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.