Astăzi despre
Podul Eiffel
Podul feroviar de peste Prut de la Ungheni a fost construit în perioada 1876-1877, după proiectul arhitectului francez Gustave Eiffel, creatorul Turnului Eiffel din Paris. Podul a fost deschis pe 9/21 aprilie 1877, cu doar trei zile înainte ca Rusia să declare război contra Turciei.[6]
Podul Eiffel este un pod metalic peste Prut dintre Ungheni (Republica Moldova) și comuna Ungheni (România). Podul a fost proiectat și construit de Gustave Eiffel[1][2], care fusese invitat la Ungheni de către Direcția căilor ferate din Basarabia.[3] Numele oficial a fost adoptat la 20 aprilie 2012, în cadrul Ședinței Consiliului orășenesc Ungheni.[4]
La 6/18 mai 1872 a fost încheiată la București convenția româno-rusă privind joncțiunea liniilor ferate ruse cu cele române, Iași-Chișinău[5] și a apărut astfel necesitatea de a construi un pod rezistent peste Prut.
Construcție
Podul feroviar de peste Prut de la Ungheni a fost construit în perioada 1876-1877, după proiectul arhitectului francez Gustave Eiffel, creatorul Turnului Eiffel din Paris. Podul a fost deschis pe 9/21 aprilie 1877, cu doar trei zile înainte ca Rusia să declare război contra Turciei.[6]
Mulțumit de calitatea podului, Scarlat Pastia apelează tot la Gustave Eiffel pentru a construi în 1882 și Grand Hotel Traian din Iași.
Podul a intrat în istorie sub numele de Podul de flori: la 6 mai 1990, zeci de mii de români de pe cele două maluri ale Prutului s-au reîntâlnit și s-au îmbrățișat, după circa jumătate de secol de înstrăinare.[7]
De la Wikipedia, enciclopedia liberă