Jurnalism cetatenesc

Cinci alimente care te fac mai inteligent

Ziarul de Vrancea
28 apr 2017 973 vizualizări
Creierul este cel care coordonează fiecare mişcare a corpului nostru şi care ne menţine sănătatea la un nivel de echilibru. Te simţi obosit şi puterea ta de a te concentra scade, uneori?

Am întocmit o listă cu cinci cele mai utile ingrediente în sporirea funcţiilor creierului şi stimularea inteligenţei.

Peştele gras (somon sălbatic, macrou, sardine)

Mai mult de jumătate din masa creierului este alcătuită din lipide, iar peste 65% dintre acestea sunt acizi graşi care aparţin familiei Omega. Aceste grăsimi sunt vitale pentru producerea şi dezvoltarea celulelor creierului, menţinând fluiditatea membranei celulare. Ele joacă de asemenea un rol imens în activitatea neuronilor. Peştele bogat în ulei - cum ar fi somonul sălbatic, tonul proaspăt şi sardinele - conţine grăsimi Omega 3 care ajută la interacţiunea celulelor creierului. De regulă este bine să consumăm cel puţin două porţii de peşte bogat în ulei pe săptămână.

Produse lactate (lapte, brânză, smântână)

Produsele lactate grase sunt deosebit de utile deoarece mai mult de jumătate din creierul nostru este compus din grăsimi. Lipsa grăsimilor cruciale poate deveni cauza diferitelor boli neplăcute, de exemplu scleroza multiplă. Mai mult, proteinele, calciul, vitamina D şi magneziul găsite în produsele lactate, joacă un rol important în stimularea activităţii creierului.

Ficatul (de pui, vită, viţel)

Creierul reprezintă aproximativ 25% din necesarul de oxigen al organismului. Fierul este necesar pentru a obţine oxigen în creier prin intermediul hemoglobinei din sânge. Ficatul este unul dintre cele mai cunoscute şi bogate alimente în fier. În plus, ficatul este una dintre cele mai importante surse de vitamina B. De la mijlocul anilor 1990 se ştie că aceste vitamine, în principal B1, B6, B9 şi B12 îmbunătăţesc funcţia cognitivă şi rezultatele testelor de inteligenţă.

Cereale integrale

Cerealele integrale bogate în fibre fac parte integrantă din dieta mediteraneană. Rezultatele cercetărilor arată că această dietă poate fi legată de un risc mai scăzut al insuficienţei cognitive uşoare care poate progresa la bolile degenerative. În general, oamenii nu consumă nutrienţi în mod izolat, ci în combinaţie cu alte alimente, motiv pentru care rezultatele nu se mai observă. Acest tip de dietă poate reduce stresul oxidativ, inflamaţia şi alţi factori de risc vascular, cum ar fi hipertensiunea arterială.

Carnea roşie slabă

Un studiu publicat în 2011 a constatat faptul că femeile cu niveluri de fier sănătoase au avut rezultate mai bune la testele de inteligenţă şi le-au completat mai repede decât cele deficit de fier. Acest nutrient ajută la transportul oxigenului în organism şi în creier. Pentru a lucra la maximum, creierul are nevoie de o cantitate de oxigen potrivit. O lipsă de fier din dietă poate reduce capacitatea de transportare a oxigenului în sânge, scăzând funcţiile creierului totodată. Lipsa fierului poate provoca de asemenea probleme cum ar fi lipsa de energie, concentrarea slabă şi oboseala. Carnea cu conţinut scăzut de grăsimi este o sursă excelentă de fier. Acesta conţine fier şi zinc, care sunt minerale importante pentru funcţia cognitivă a creierului.

Sursa: mediafax.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.