Jurnalism cetatenesc

Topul celor mai bune alimente care ţin colesterolul sub control

Ziarul de Vrancea
2 ian 2017 820 vizualizări
Problemele apar atunci când nivelul colesterolului în sânge este mai mare de 200-240 mg/dl

Colesterolul este o grăsime naturală, folositoare şi indispensabilă organismului întrucât intră în compoziţia celulelor şi este folosită la producerea unor hormoni, a vitaminei D şi a sărurilor biliare. Această substanţă nu este dăunătoare în sine; din contră, este o substanţă de care organismul are nevoie. Problemele apar atunci când nivelul colesterolului în sânge este mai mare de 200-240 mg/dl. În aceste condiţii, sănătatea noastră, în special cea a inimii, are de suferit.
Un prim pas – şi poate cel mai important – pentru a readuce colesterolul la valori normale este modificarea alimentaţiei. Unele alimente cresc nivelul colesterolului şi trebuie evitate, altele – precum morcovul, mărul, usturoiul – ajută la scăderea lui. Iată care sunt cele mai bune alimente pentru scăderea colesterolului:
Nucile sunt surse excelente de fier şi zinc. În plus, nucile şi alunele de tot felul furnizează organismului grăsimi mononesaturate. Potrivit studiilor, consumul zilnic a 30 g de nuci (alune, midale, fistic) timp de o lună ajută la scăderea cu 8-20% a colesterolului rău. Printre efectele benefice ale usturoiului, se numără şi cea de reglare a colesterolului. Usturoiul subţiază sângele, împiedică formarea cheagurilor de sânge şi scade colesterolul sangvin. Totodată, acesta scade tensiunea arterială. Cum se consumă? Zdrobeşte sau taie mărunt o jumătate de căţel de usturoi şi înghite-l cu o gură de apă rece, fără să-l mesteci. Seara, repetă procedura cu încă o jumătate de căţel de usturoi. De asemenea, atunci cand vrei să tii sub control nivelul colesterolului ar trebui să reduci consumul de grăsimi saturate. Cele mai multe grăsimi saturate se găsesc în unt, lapte, smantană, carne, ulei de palmier sau ulei de nucă de cocos. Pe acestea ar trebui să le înlocuieşti cu diverse produse din soia care conţin isoflavone, substanţe care reduc nivelul de colesterol. Doza recomandată este de cel putin 25 de grame de soia pe zi. Boabele de fasole sunt o sursă bogată în fibre solubile. Mănancă în fiecare zi o cească de diverse feluri de fasole şi îţi vei asigura porţia zilnică de fibre, micşorandu-ţi în acelaşi timp nivelul colesterolului cu aproximativ 10%, în doar 6 săptămani. Fibrele solubile conţinute de fasole ajută la echilibrarea colesterolului, dar şi la prevenirea bolilor de inimă. Pe langă fasole, fibrele solubile mai pot fi găsite şi în orez brun, ovăz şi tăraţe de ovăz şi în majoritatea fructelor şi legumelor. Somonul este cel mai bun protector al inimii. Acizii graşi Omega 3 reprezintă un tip de grăsime benefic pentru organismul nostru, ajutand la diminuarea numărului de trigliceride, al colesterolul rău, LDL, şi crescand nivelul colesterolului bun, HDL. De asemenea, pe langă grăsimile bune, somonul este o importantă sursă de proteine. Ceaiul - fierbinte sau rece, este foarte bogat în antioxidanţi! Flavonoidele, antioxidanţii prezenţi în ceai, previn oxidarea colesterolului rău, care ar duce ulterior la formarea de depuneri pe pereţii arterelor. Ceaiul verde, negru sau cel preparat din diverse plante este la fel de bun. Ciocolata este desertul potrivit pentru o inimă sănătoasă. Cicolata neagră sau cea amară îmbunătăţeşte funcţionarea sistemului cardiovascular, întrucat conţine cu de trei ori mai mulţi antioxidanţi decat varianta cu lapte. (ZdV)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.