Jurnalism cetatenesc

Alimentele care ajută la eliminarea stresului

Dana Lepădatu
11 oct 2016 888 vizualizări
Cand esti stresat, alege alimentele care te detensionează şi oferă corpului o doză de energie benefică

Iată care sunt alimentele care te ajută să elimini stresul:

Asparagus

Cand eşti sub presiune, corpul tău produce cortizol, aşa numitul hormon al stresului. Această legumă verde e bogată în acid folic şi te poate ajuta să te echilibrezi mental.  

Carnea de vită

Cu un conţinut bogat de zinc, fier şi vitamina B, acest aliment bogat îţi va armoniza starea de spirit şi îţi va conferi pace interioară. Deşi carnea roşie nu are o reputaţie extraordinară, carnea de vită e o opţiune recomandabilă pentru o familie stresată!  

Peşte

Peştele conţine substanţe recunoscute pentru efectul calmant pe care îl au asupra persoanelor stresate. B6 şi B12 sunt cele mai importante vitamine în sintetizarea „fericirii”.

Broccoli

Broccoli te poate ajuta să te relaxezi în mijlocul unei zile presante. Ca garnitură pentru pui, peşte, vită… sau chiar de unul singur, leguma verde te aduce pe linia de plutire atunci cand te cuprind sentimente precum panica, anxietatea, stresul, sau chiar depresia.

Paste şi cereale integrale

Aceşti nutrienţi ridică nivelul serotoninei şi pot avea un efect calmant. Orice fel de carbohidraţi te va face puţin mai fericit! 

Branză şi fructe

Nu degeaba platourile de branzeturi se asortează cu fructe! Fructele conţin vitamina C, iar branza e bogată în calciu şi proteine, nutrienţi care luptă cu efectele stresului asupra organismului, stabilizandu-l în momente ce-l pun din greu la încercare.

Migdale

Migdalele sunt alimentul de care ai nevoie cand simţi nevoia să ronţăi ceva, mai ales dacă ai tendinţa să mănanci pe fond nervos. Conţine vitamina B2 şi E, magneziu, zinc şi grăsimi nesaturate. Acestea luptă cu efectul oxidativ cauzat de stres şi are un efect protector asupra inimii.

Ciocolata neagră

Ciocolata e un remediu excelent anti-stres, deoarece este bogată în flavonoide, antioxidanţi cunoscuţi pentru proprietăţile lor relaxante dar şi în feniletilamină, o substanţă ce îţi înviorează dispoziţia. Cu cat e mai neagră, cu atat conţinutul de cacao e mai mare, deci beneficiile pentru organismul tău sunt mai mari.

Banane

Bananele pot uşura corvoada stresului datorită conţinutului ridicat de potasiu, care ajută la normalizarea bătăilor inimii, facilitează oxigenarea creierului şi echilibrează balanţa apei în organism. Cand suntem stresaţi, metabolismul creşte, reducandu-ne depozitele de potasiu. (Iulia DIMA)

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.