Calendarul zilei:
1075: “Dictatus papae” prin care se proclamă autoritatea universală a papei.
1847: S-a născut Alexander Graham Bell, om de ştiinţă scoţian, stabilit în Canada (d. 1922). Alexander Graham Bell a fost om de ştiinţă, inventator şi, ulterior, industriaş american, care în anul 1876 a brevetat pentru prima dată în istorie un dispozitiv capabil să emită şi să recepţioneze cuvintele rostite. Într-un transmiţător undele sonore loveau o diafragmă flexibilă de care era atasat un magnet permanent. Invenţia s-a numit mai apoi telefon şi a pus bazele unui nou sistem de comunicaţie internaţional.
1904: Kaiserul Wilhelm al II-lea al Germaniei a devenit prima persoană care a înregistrat un document politic folosind fonograful lui Thomas Edison.
1907: Răscoalele ţărăneşti din 1907: A avut loc prima mare ciocnire dintre răsculaţi şi armată, la Paşcani. Ţăranii arestaţi au fost eliberaţi de către muncitorii ceferişti de la depoul local.
1918: Rusia bolşevică şi Puterile Centrale au semnat tratatul de la Brest-Litovsk, prin care Rusia a ieşit din Primul Război Mondial.
1930: S-a născut Ion Iliescu, politician român, care a condus statul român în trei rânduri, ca preşedinte al CFSN între 22 decembrie1989-1992, apoi ca preşedinte ales al României între anii 1992-1996 şi 2000-2004. Între 1996-2000 şi 2004-2008 a fost senator din partea PSD. Din (2006) este preşedinte de onoare al PSD.
1995: Accidentul de la Baloteşti, catastrofă aeriană soldată cu 60 de morţi. Accidentul de la Baloteşti a fost o catastrofă aeriană produsă de prăbuşirea unui avion Airbus A310 (cursa TAROM 371), care decolase, în jurul orei 9.00, de pe aeroportul Bucureşti Otopeni cu destinaţia Bruxelles/Brüssel. La două minute după decolare, la 20 kilometri nord de municipiul Bucureşti, în dreptul localităţii Baloteşti, avionul a intrat în picaj. Toţi pasagerii (trei americani, un francez, doi spanioli, un thailandez, zece români şi 32 de belgieni, printre care un copil de şase ani şi un altul de patru luni), precum şi toţi membrii echipajului, şi-au pierdut viaţa. Printre cauzele oficiale: defecţiune la motoare, posibila incapacitate (medicală) a pilotului comandant survenită în timpul zborului şi comenzile insuficiente efectuate de către copilot în condiţiile apariţiei primilor doi factori.