Jurnalism cetatenesc

10 sfaturi pentru reducerea consumul de carburant pe timp de iarnă

Ziarul de Vrancea
26 nov 2015 1055 vizualizări
Consumul de carburant creşte pe vreme rece, uneori chiar şi cu 50%, potrivit site-ului de specialitate auto.ro. Acest lucru dăunează atât portofelului dumneavoastra, cât şi mediului înconjurător.

 Pe astfel de vremuri de recesiune, fiecare ban care ne poate rămâne în buzunar este binevenit. Ce trebuie să faci ca să economiseşti benzină şi deci bani? Iată câteva sfaturi pentru a atenua consumul excesiv de carburant pe timp de iarnă.

1.Fiţi atent cu autoturismul. Menţinerea motorului maşinii în condiţii proprii de funcţionare vă ajută să rulaţi eficient. Asiguraţi-vă că aţi făcut un control riguros pentru iarnă al maşinii.

2. Curăţaţi zăpada şi gheaţa. Curăţaţi toată zăpada şi gheaţa de pe vehiculul înainte de a-l porni. Aceasta vă ajută la minimizarea consumului de energie de către sistemele de dezgheţare şi încălzire, la reducerea rezistenţei la vânt şi la reducerea greutăţii.

3. Ţine motorul turat corect. Funcţionarea în gol a motorului pentru a încălzi maşina risipeşte energia. Demaraţi imediat şi uşor – nu turaţi motorul pe parcursul primilor kilometri în ideea de a încălzi, mai rapid, motorul sau alte părţi ale vehiculului. Cel mai indicat mod de a folosi un motor atunci când dorim să avem rapoarte foarte bune consum/cost şi reparaţii/performanţe este utilizarea acestuia la limita minimă a regimului optim de turaţie. Ce înseamnă asta? Circa 1.700-.1800 rpm pentru un turbodiesel modern (la maşinile noi, la cele vechi urcaţi spre 2.200 rpm,în funcţie de ce scrie pe cartea tehnică a maşinii cu privire la zona de cuplu maxim, pentru a nu exista confuzii), şi circa 2.500 rpm pentru motoarele pe benzină. Arderea carburantului va fi mai eficientă, deci motorul va furniza în acel interval de turaţii performanţe maxime. Subturarea poate scădea pentru moment consumul, dar are efecte negative asupra motorului şi duce la reparaţii scumpe cauzate de depunerile de calamină de pe turbină ş.a.m.d. Nu, nea Ilie care merge la 1.450 rpm nu economiseşte carburant, ci doar va băga mâna-n buzunar să dea banii pe piese.

4. Verificaţi presiunea în anvelope. O presiune neadecvată în anvelope nu numai că afectează performanţa generală a maşinii pe timpul condusului, aderenţa şi durata lor de viaţă în kilometri parcurşi, ci creşte de asemenea rezistenţa la rulare şi implicit consumul de carburant... Verificaţi în mod regulat presiunea în anvelope, cel puţin o dată la două săptămâni, pentru a vă asigura că sunt umflate corespunzător.

5. Acceleraţi încet. Acceleraţi uşor pentru o economie optimă de carburant. Dacă acceleraţi agresiv veţi risipi carburant.

6. Daţi jos portbagajul suplimentar sau barele de amârare atunci când nu aveţi nevoie de ele. Barele de amârare şi cutiile de schiuri dau o rezistenţă la vânt suplimentară, ceea ce conduce la un consum mai mare de carburant. De aceea este recomandată înlăturarea lor de pe maşină atunci când nu sunt folosite.

7. Aveţi grijă cu viteza. Reducerea vitezei nu numai că vă ajută să rulaţi în siguranţă în condiţiile provocatoare ale iernii ci vă ajută şi să economisiţi carburant. Menţineţi, de asemenea, o viteză constantă. Accelerările şi frânările nenecesare cresc semnificativ consumul decarburant.
8. Anticipează traficul. Acceleraţiile dese determină creşterea consumului, nu doar pentru că motorul consumă mai mult carburant când accelerezi, dar mai ales pentru că toată energia acumulată se pierde prin frânarea ce are loc uneori la doar câteva secunde distanţă. Dacă vom reuşi să vedem dinainte ce se va întâmpla într-o anumită situaţie, de exemplu fiind atenţi la culoarea şi sincronizarea semafoarelor, nu vom mai accelera şi frâna atât de des şi vom păstra viteza de deplasare relativ constantă, deci motorul nu va fi nevoit să ardă carburant pentru a o transforma în forţă de acceleraţie.

9. Păstrează distanţa. Deşi pare un sfat ciudat, păstrarea distanţei corecte faţă de maşina din faţă duce la scăderea consumului, în special în mediul urban. De ce? Pentru că, dacă laşi să treacă două-trei secunde între tine şi maşina din faţă, vei putea anticipa mult mai bine traficul. Cu cât te vei înghesui mai tare în cel din faţă, cu atât mai des vei călca frâna şi vei pierde energia de mişcare deja acumulată. Pentru energia asta tu ai consumat deja carburant.

10. Foloseşte frâna de motor. Dacă anticipezi traficul şi păstrezi distanţa, vei folosi cu uşurinţă frâna de motor. Nu, atunci când te apropii de un semafor NU este bine să scoţi la punctul mort şi să calci frâna de serviciu. Dimpotrivă, frâna de motor ar trebui utilizată tot timpul, nu doar atunci când pe jos este zăpadă sau gheaţă, nu doar atunci când ne deplasăm în afara oraşului. Efectele utilizării frânei de motor nu se regăsesc doar la nivelul consumului de carburant, ci ele pot fi regăsite şi asupra eficienţei frânării şi a nivelului de uzură a plăcuţelor de frânare.

Urmând aceste sfaturi uşoare, veţi putea simţi o scădere a consumului de combustibil cu circa 20-15%. Şi cum preţul benzinei nu este din cel mai economic în zilele noastre, o economie, oricât de mică, este bine venită. Spor la condus economic!


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.