Numărul apelurilor false la 112, în scădere
Numărul apelurilor false date la numărul de urgenţă 112 rămâne în continuare mai mare decât cel al solicitărilor venite de la perosane aflate în dificultate. Cu toate acestea, faţă de anul 2008, în urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut cu aproximativ 25 % şi se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european. Eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România a făcut progrese remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE. Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri și poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene. “Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci cand este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul”, se arată într-un comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. (Dan CHIRIAC)