Arhiva

Secretele sofatului pe timp de iarna .

Matei Bratu
9 feb 2005 951 vizualizări
Din cauza albului zapezii, oboseala se instaleaza mai repede. Frigul ii face pe pietoni mai putin atenti.

Iarna este pentru cei mai multi dintre soferi un adevarat dusman.

Desi intensitatea traficului este mai redusa, numarul accidentelor produse in anotimpul rece este mai mare! Din aceasta cauza politistii rutieri le dau citeva sfaturi soferilor pentru a le mai usura deplasarea pe timpul iernii. "Din cauza conditiilor meteo nefavorabile, capacitatea de conducere este mult diminuata, iar oboseala se instaleaza mult mai repede. Din cauza zapezii, indicatoarele, marcajele si semnele de circulatie se disting mult mai greu. De altfel se stie ca ceata, precipitatiile, albul zapezii obosesc ochiul! De asemenea, soferii care pleaca la drum lung si nu numai, trebuie sa se informeze despre starea drumului pentru a fi sigur ca nu ramine inzapezit", a spus inspectorul Adrian Oancea din cadrul Serviciului Politiei Rutiere Vrancea. Pentru a circula in conditii de siguranta, soferii de cursa lunga sint sfatuiti ca, pe cit posibil, sa mareasca timpii de odihna si timpul de recuperare fizica intre doua curse! Totodata, trebuie stiut ca, din cauza zapezii, cimpul perceptiei soferului este restrins, iar distantele nu sint apreciate corect, fapt care favorizeaza producerea de accidente de circulatie. In perioada de iarna, potrivit regulilor impuse de Codul Rutier, autovehiculele cu masa totala mai mare de 3,5 tone trebuie sa fie dotate cu lopata, materiale si lanturi antiderapante, iar sistemele de climaterizare si de dezaburire sa fie in stare de functionare. Se stie ca derdelusurile si patinoarele improvizate de copii reprezinta un adevarat pericol pentru conducatorii auto. Oricind poate aparea in fata masinii un copil cu o saniuta scapata de sub control! "Distanta fata de autovehiculele care circula in fata trebuie sa fie mai mare pe drum alunecos, iar viteza de deplasare mai redusa, pentru a se evita coliziunea cu cei din fata, dar si pentru a nu fi obligati sa frinati brusc, lucru care duce la derapare. Pe timp de lapovita si ninsoare, cind va intilniti cu alte autovehicule, actionati din timp stergatoarele de parbriz. Citeva momente de circulatie fara vizibilitate pot fi fatale", a mai spus inspectorul Adrian Oancea. Pe portiunile acoperite cu polei sau gheata este contraindicata virarea concomitent cu frinarea. Este mai sigura utilizarea frinei de motor. Distanta fata de masinile care circula in fata trebuie sa fie mai mare pe drum alunecos, iar viteza de deplasare mai redusa, atit pentru a se evita coliziunea cu cei din fata, cit si pentru a nu fi obligati sa frinati brusc, fapt care duce la derapare! în zilele cu ploi, viscol, ninsori, temperaturi scazute, este bine ca soferii sa fie mai atenti la pietoni. S-a demostrat ca acestia sint mai putin prudenti, circula zgribuliti, se ascund sub umbrele, privesc mai putin in jur, astfel ca nu se prea asigura la traversare! Politistii spun ca, desi pe drumurile nationale se circula in conditii de iarna, pina acum nu au avut loc accidente grave de circulatie. Iar paza buna trece primejdia rea.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.