ISJ cere transparenta la gradatiile de merit
Oficialii din invatamint au recomandat directorilor de scoli transparenta maxima in cadrul procedurilor de acordare a gradatiilor de merit. Si in anii anteriori, acordarea gradatiilor au constituit o sursa de tensiune in cadrul scolilor. Ba mai mult, unele cadre didactice au venit la Inspectoratul Scolar, dupa consumarea etapelor de acordare a gradatiilor de merit, spunind ca nu au cunoscut metodologia la timp sau au fost nedreptatite. "Gradatiile sint un motiv de razboi, de conflicte interne in cadrul scolilor. Directorii sint obligati sa prezinte in toata transparenta posibila metodologia", a recomandat inspectorul general adjunct Mihai Ladaru, la ultima sedinta cu managerii de scoli. Acesta a precizat ca, desi depunerea dosarelor a inceput, multe scoli nu si-au ridicat fisele de evaluare, necesare pentru realizarea rapoartelor de autoevaluare a cadrelor didactice. In acest an, se vor acorda 134 de gradatii de merit, din care 117 pentru personalul didactic si 17 pentru personalul auxiliar. Potrivit metodologiei, depunerea dosarelor se poate face pina la 11 februarie. In cadrul Consiliului de Administratie al ISJ, inspectorii au aprobat si comisiiile de monitorizare a concursului de acordare a gradatiilor si de rezolvare a contestatiilor. Presedinte al primei comisii a fost desemnat inspectorul general adjunct Mihai Ladaru, in timp ce la contestatii comisia va fi condusa de inspectorul general Enache Mindrescu.