Viața satului

Ministerul Agriculturii va realiza un studiu de piaţă pentru sectorul vitivinicol

Mihai Boicu
27 nov 2016 740 vizualizări
Ministerul Agriculturii a comandat un studiu de piaţă, care trebuie finalizat pană pe 8 decembrie, despre viticultură u acest studiu va cuprinde informaţii despre regiunile viticole, cererea şi oferta de struguri, preţuri, consum, standarde de calitate u viticultura are cea mai mare rată de absorbţie a fondurilor europene, de 98%

Sectorul vitivinicol este unul dintre cele mai dezvoltate sectoare ale agriculturii, cu cea mai mare rată de absorbţie a fondurilor europene în proporţie de 98% din Programul Naţional de Sprijin al Romaniei în sectorul vitivinicol, pentru perioada 2007-2014, cu investiţii importante în plantaţii viticole, dar şi în tehnologie de ultimă oră.Pentru a veni în sprijinul producătorilor romani, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) a decis realizarea unui studiu de piaţă care să cuprindă elemente legate de cererea şi oferta de struguri şi vin din Romania, dar şi informaţii despre distribuţie şi consum, pe categorii de varstă, despre preţuri ori standarde de calitate. Elementele studiului au fost agreate împreună cu reprezentanţii producătorilor, respectiv organizaţia interprofesională ONIV.Studiul urmează a fi realizat de Institutul de Cercetare pentru Economie Agriculturii şi Dezvoltare Rurală (ICEADR) din cadrul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice şi va avea următoarele elemente: regiunile viticole din Romania, sortimentul viticol al Romaniei, cererea şi oferta de struguri şi vin în Romania, distribuţia şi consumul de vin din Romania, consumul pe categorii de varstă, preţurile de consum la struguri şi vin, standarde de calitate pentru comercializarea strugurilor de masă şi a vinului, conţinutul în zaharuri, sprijinul financiar acordat sectorului, concluzii etc. Realizarea studiului a demarat pe 15 noiembrie şi va fi finalizat în 8 decembrie 2016.

Studiul vine în ajutorul producătorilor

Achim Irimescu, ministrul Agriculturii spune că producătorii romani au nevoie de sprijin pentru crearea unor noi pieţe de desfacere, iar studiul de piaţă comandat este un prim pas pentru cunoaşterea pieţei din Romania. „Sprijinirea producătorilor romani este una dintre priorităţile mele. Este nevoie de sprijin pentru crearea de noi pieţe de desfacere. Sectorul vitivinicol fiind unul dintre cele mai dezvoltate cu produse de calitate, care a consumat toate fondurile europene pentru plantaţii noi, construcţii, modernizare şi dezvoltare, are nevoie de acest sprijin. Studiul de piaţă pe care l-am comandat ICEADR-ului este un prim pas pentru cunoaştereapieţei din Romania. În primul rand, este nevoie ca romanii să cunoască şi să înţeleagă că avem o tradiţie milenară în producerea vinului, importanţa consumului moderat de vin şi, nu în ultimul rand, faptul că este important să susţinem noi, romanii, pe cei care produc produse romaneşti. S-ar putea, dacă identificăm o necesitate şi surse de finanţare, să extindem acest studiu la piaţa intracomunitară sau mondială”, a afirmat ministrul Agriculturii, Achim Irimescu.Valoarea fondurilor alocate din bugetul Uniunii Europene (UE) pentru măsura de promovare a produselor agricole a crescut pe total UE de la peste 50 milioane Euro în anul 2015 la aproximativ 111 milioane de euro în anul 2016 şi va creşte pană la 200 milioane Euro pană în anul 2020, aspect care, conform estimărilor, va conduce la creşterea numărului şi valorii programelor de informare şi promovare a produselor agricole derulate de beneficiari romani.

Aproape 24 milioane de euro pentru promovare

Activitatea de promovare a produselor agricole, respectiv a vinurilor, înregistrează şi în Romania, din anul 2009 şi pană în prezent, un trend crescător, în condiţiile derulării cu sprijinul financiar al Uniunii Europene şi de la bugetul de stat a 27 programe multianuale, în valoare totală de 23.771.081,50 euro. ”Eficienţa acestor măsuri care valorizează şi sprijinul financiar primit în amonte conduce la creşterea pe termen mediu şi lung a fluxurilor comerciale cu produse agricole şi a exporturilor de vinuri de calitate, produse pe teritoriul naţional este relevată de evaluările periodice şi raportările care se efectuează pentru măsura de informare şi promovare a produselor agricole pe piaţa internă şi pe pieţele ţărilor terţe şi a celei de promovare a vinurilor în cadrul Programului Naţional de Sprijin în sectorul vitivinicol”, se arată într-un comunicat de presă al MADR. Vrancea este cel mai mare bazin viticol al ţării, cu o suprafaţă de circa 25.000 hectare de vie, reprezentand 12% din plantaţiile de viţă de vie la nivel naţional. (Mihai BOICU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.