Angajaţii Primăriei Dumbrăveni duc poşta în două sate
Restructurările de personal de la Poşta Română au generat o situaţie mai puţin obişnuită la Dumbrăveni: personalul primăriei duce corespondenţa în două sate. Situaţia durează de circa o lună şi jumătate după ce şi ultimul poştaş s-a declarat învins de traseul dificil din Dumbrăveni şi Dragosloveni. De altfel, nu mai puţin de trei poştaşi au renunţat în interval de un an. Nu este pentru prima dată cand primăria îşi pune angajaţii la dispoziţia Poştei pentru a nu fi probleme în comună. “Trei factori poştali şi-au dat demisia într-un an pentru că nu au putut face faţă acestui traseu dificil. Înainte erau doi poştaşi în cele două sate, dar Poşta a desfiinţat un post, iar activitatea a fost preluată doar de un singur poştaş“, a declarat primarul Valentin Tîlvăr. Satele Dumbrăveni şi Dragosloveni au împreună circa 2.500 de locuitori, adică aproape jumătate din comună, iar traseul este foarte lung. Poştaşii care au vrut să acopere acest sector nu au reuşit să reziste nici chiar dacă au apelat la biciclete, mopede sau maşini. Acum ar putea veni un nou poştaş, dar rămâne de văzut dacă acesta va avea soarta celorlaţi sau va fi mai eficient.
De la Piaţă la Poştă
Grea e viaţa de poştaş!
De o lună şi jumătate, în fiecare zi de marţi, patru persoane din cadrul Primăriei, care lucrează la Piaţa comunală, merg la Oficiul Poştal, unde primesc corespondenţa pe care o pot duce destinatarilor. Nu este vorba de toată corespondenţa, ci doar cea de genul facturilor la utilităţi, cum ar fi energia electrică, telefonie sau cablu. În ceea ce priveşte drepturile băneşti, beneficiarii acestora trebuie să meargă fie la Poştă, fie la bancomatul amplasat la sediul primăriei. “Noi am solicitat Poştei Române să mai înfiinţeze un post de factor poştal pentru cele două sate, pentru că locuitorii sunt cei care au de suferit. Pentru a veni în sprijinul acestora, în urma demersurilor noastre, la sediul primăriei a fost amplasat un bancomat, unde persoanele din localitate îşi pot ridica drepturile de băneşti. Noi le oferim celor care doresc asistenta necesară pentru obţinerea cardurilor”, a mai spus primarul Valentin Tîlvăr. Deplasarea în cele două sate este dificilă, pentru că apare corespondenţă care trebuie dusă în regim de urgenţă, cum ar fi citaţiile pentru procese sau alte documente asemănătoare. Până acum, autorităţile locale nu au primit un răspuns favorabil de la conducerea Poştei. (Mihai BOICU)