“Ia-mă nene!”, alternativa de pe Facebook la călătoriile cu trenul şi microbuzul
Preţurile destul de piperate ale biletelor de tren raportate la salariul minim pe economie îi determină pe romani să caute soluţii alternative pentru a călători cu ceva mai puţin banuţi. Călătoria cu trenul este destul de costisitoare, iar timpul petrecut pe tren uneori pare interminabil. Dacă un adult din Focşani are treabă la Bucureşti şi alege să plece cu trenul trebuie să plătească peste 90 de lei pentru un bilet dus-întors fără nicio reducere. De asemenea, călătoriile cu microbuzul, deşi sunt ceva mai ieftine, tot nu se compară cu un drum făcut cu un autotursim. În aceste condţii nu-i de mirare că grupurile de pe Facebook “Ia-mă nene!” şi “Ia-mă nene! Moldova” reprezintă o alternativă tot mai caută, mai ales de tineri, de studenţi. Modul de funcţionare a celor două grupuri este cat se poate de simplu. Membrii grupurilor postează anunţuri în care se anunţă reciproc fie că au nevoie să “se lipească” la un drum, fie că au o maşină şi caută pasageri. Mai toate rutele pleacă dinspre Bucureşti spre diverse oraşe din Muntenia şi Moldova precum Buzău, Focşani, Bacău, Iaşi, Suceava. Cum grupul este frecventat mai ales de studenţi cele mai multe anunţuri au ca dată de plecare vinerea şi data returului duminica, adică exact weekend-ul petrecut acasă. E lesne de înţeles că preţurile sunt cam la jumătate decat cele practicate de CFR pentru aceeaşi distanţă. Dacă mai punem şi timpul de transport redus cu jumătate de oră, dar şi un foarte probabil confort al maşinii sunt întrunite toate motivele pentru o astfel de călătorie. “Ia-mă nene!” are doar 300 de membri în vreme ce “Ia-mă nene. Moldova” tinde spre 3 mii de membri, dar anunţurile sunt din belşug pe ambele. Şi cu cat numărul acestora va creşte cu atat şansele să găseşti un loc către destinaţie e mai mare. Mai marii CFR-ului ar trebui să ia în serios puterea de comunicare oferite de internet şi de reţeuaua de socializare Facebook, altfel vor pierde tot mai mulţi clienţi. (S. TUDOSE)