Ultima oră

Mihai Panaitescu concepe masina viitorului in Marea Britanie

Mihaela Beșleagă
4 dec 2010 3610 vizualizări
Dupa premii internationale si stagii la companii renumite din lume, focsaneanul a poposit la Lotus, in Marea Britanie, unde lucreaza la un nou concept de masina u ii place Dacia si ar cumpara un Duster daca s-ar întoarce în Romănia

Tinarul focsanean Mihai Panaitescu isi continua cu talent cariera de designer auto la nivel international. Momentan lucreaza in Marea Britanie, pentru compania Lotus si este designerul principal al proiectului Esprit, dupa cum a marturisit Mihai intr-un interviu acordat pentru www.money.ro. "Am reusit sa ghidez cumva motorul schimbarii (in ce priveste designul) care are loc acum in Lotus. Sint foarte mindru de asta. Am venit in companie la momentul oportun. Acum lucrez cu directorul de design Donato Coco, fost director de design la Ferrari. Esprit este cel mai important proiect pentru mine in perioada asta din cauza timpului scurt pina la productie. Esprit e preferata mea din gama de modele prezente anul acesta la Paris si sint sigur ca va fi un succes teribil la lansare", a declarat Mihai Panaitescu, care a spus ca un designer de virsta lui, bine cotat, cistiga si 50.000 de euro pe an, brut. "Platesc 40% din salariu la stat. Urasc asta", a completat Mihai, acum in virsta de 23 de ani. Tinarul designer a marturisit si faptul ca ii place Dacia si ar cumpara un Duster daca s-ar intoarce in Romania, daca masina ar fi mai ieftina. "îmi place Dacia. Renault au designeri foarte buni care au facut lucruri frumoase pentru marca noastra cu uneltele si bugetele pe care le aveau la dispozitie. Mi-a placut dintotdeauna Loganul, iar daca as veni in tara poate as cumpara un Duster. Daca ar fi mai ieftin", a spus Mihai Panaitescu. Pasiunea pentru masini a tinarului a inceput la Liceul de Arte "Gh. Tattarescu" din Focsani. Apoi, Mihai a obtinut o bursa de studii la Institutul European de Design din Torino, pe vremea cind era student in anul intii in Bucuresti la Facultatea de Arte, la Sectia Design Industrial. Tinarul focsanean a mai lucrat pentru Pininfarina Italia si Toyota Advanced Design -Tokyo. Cea mai importanta distinctie de pina acum ramine insa marele premiu obtinut in 2007, in cadrul uneia dintre cele mai importante competitii de design auto din lume, Peugeot Design, cu modelul Flux. Mihai Panaitescu i-a cucerit si pe americani in 2009, cu doua modele, Boston Bullet si Chicago Red, cu primul dintre acestea cistigind marele premiu. Mihai Panaitescu are si o mihnire. "Ma doare cel mai mult cind ma intorc in tara si observ ca lumea este indiferenta fata de educatie. Oamenii nu isi dau insa seama cit de important e acest factor in dezvoltarea personala a individului, dar si in dezvoltarea societatii", a mai declarat focsaneanul. (Mihaela BESLEAGA)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
, acum 739393 zile, 9 ore, 18 minute, 27 secunde
Este ciudat faptul ca se scrie despre un om care ne reprezinta cu succes in afara tarii si nu exista nici un comentariu. Daca se scria despre nini,portofel s.a.m.d cu siguranta erau prozeliti.
, acum 739393 zile, 9 ore, 18 minute, 27 secunde
Sunt multi oameni care ne reprezinta, atat din Focsani cat si din Romania, dar nu se scrie despre ei. Ce vrei sa comenteze lumea? Mie unu mi se pare ca el totusi munceste prea ieftin, 50.000euro/an citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.