Ultima oră

Berceanu, vizita pioniereasca pe axa Mitrea-Oprisan

Mihaela Beșleagă
14 aug 2010 1781 vizualizări
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a inspectat ieri podurile refacute dupa inundatiile din 2005 de pe DN 2M Focsani - Odobesti - Mera - Andreiasu de Jos si a facut o cursa pe DN 2D Focsani - Ojdula u la Mera, un cetatean i-a reprosat ministrului ca podurile sint ca in UE, iar drumurile ca in Evul Mediu u in schimb, Berceanu a apreciat DN 2D ca fiind cel mai bun drum national pe care l-a parcurs u ministrul a fost insotit in periplul electoral de un desant PDL, in frunte cu parlamentarii Placinta si Trasculescu, care s-au copt realmente la soare u Berceanu nu a ezitat sa trimita sageti catre cuplul Mitrea si Oprisan care a trecut mai multe drumuri judetene in categoria celor nationale doar din ratiuni politice u unde mai sint drumuri nationale cu litere N, M, L in afara de Vrancea? , a intrebat retoric ministrul

Vineri, 13 august, a fost o zi cu spor la lucru pentru drumarii din Vrancea, care au primit vizita ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu. Cum nu se cade sa nu impresionezi un ministru, drumarii si-au pus salopete si caschete noi, iar patronii Dorinel Umbrarescu si Corneliu Istrate, principalii asfaltatori ai judetului, le-au dat ordin sa se apuce serios de treaba inca de dimineata. Imbracat la patru ace, Radu Berceanu a ajuns in Focsani cu o coloana oficiala inca de ora 9.00 dimineata si a petrecut citeva ore bune parcurgind drumurile de munte ale judetului, pentru a receptiona mai multe poduri refacute dupa inundatiile din 2005 pe DN 2M Focsani - Odobesti "" Mera - Andreiasu de Jos si pentru a inspecta DN 2D Focsani "" Ojdula.

Insotit permanent de un desant PDL, in frunte cu parlamentarii PDL Sorina Placinta si Alin Trasculescu, format din sefi de institutii, primari democrat liberali de pe Valea Milcovului, ministrul a avut un lung periplu prin judet, care s-a incheiat dupa ora 16.00. Berceanu preferat sa vada drumul spre Ojdula, pe care l-a catalogat drept "cel mai bun drum national din tara", in detrimentul celuilalt traseu al zilei, DN 2L Tisita - Panciu "" Soveja, unde s-au mai refacut patru poduri. Ministrul a raspuns unui vrincean nemultumit ca podurile sint gata, dar drumurile sint neasfaltate si pline de gropi, spunind ca lucrarile de asfaltare vor continua si in anii urmatori, dar totul in functie de bani. La receptii au ajuns ieri si Dorina Tiron, director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADR), dar si Viorel Scutaru, seful Directiei Regionale Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi.

Primul punct bifat pe agenda vizitei ministrului Radu Berceanu in Vrancea a fost receptia unui pod la Mera, peste riul Milcov. Proiectul de reabilitare a celor 22 de poduri distruse din inundatiile din 2005 de pe DN 2M Focsani - Odobesti - Andreiasu de Jos ""Nereju (18 poduri) si de pe DN 2L Tisita - Panciu "" Soveja (4 poduri), i-a fost prezentat ministrului de catre un muncitor cu vechi state de plate al CNADR, asistat de patronul de la firma Vega, Corneliu Istrate. Imediat, un cetatean strecurat in multimea de oficialitati a reprosat ministrului ca podurile sint gata, dar asfaltul pe drumuri lipseste cu desavirsire. "Podurile sint din UE si drumurile sint din Evul Mediu. Daca mergeti, domn ministru, mai incolo, nici pantofii in picioare nu-i mai tineti", a spus omul. Berceanu i-a raspuns vrinceanului dind asigurari ca lucrarile de reabilitare a podurilor, care au fost cele mai dificile, vor fi completate in anii urmatori cu lucrari de asfaltare, dar ca totul se rezuma la bani. Ministrul a spus ca, la acel moment, pagubele fiind foarte mari, alunecari de teren si mai ales poduri distruse, s-a facut un proiect de refacere completa a infrastructurii, care costa 96 milioane de euro. Intrucit nu au existat surse financiare care sa acopere aceasta suma in totalitate, s-a decis ca mai intii sa se refaca ceea ce inseamna baza drumului, adica apararile de maluri, torentii si mai ales podurile, proiect care a costat aproape 40 milioane de euro, prin programul ISPA cu fonduri europene preaderare. "Sigur ca in continuare vom incerca sa gasim solutiile financiareca sa continuam si sa refacem si imbracamintea asfaltica. Dar cred ca este gospodareste si rational ca mai intii sa faci lucrurile foarte dificile si care pot pune realmente in pericol circulatia si existenta drumurilor, sa faci podurile si apoi partea de drum asfaltat. Eu stiu ca pentru cetateni cumva pare ca prioritatea ar fi fost inversa, sa insiram asa, niste asfalt subtire peste tot si sa spunem, uitati, am facut si apoi asfaltul pleaca cind pleaca versantul, podul se rupe. Ar fi insemnat sa aruncam banii pe fereastra. N-am avut din pacate 96 de milioane, sint bani foarte multi, nu numai in Vrancea au fost inundatii, peste tot au fost si peste tot s-au facut programe. Din toate programele ministerului s-au alocat mai multi bani aici", a spus Berceanu la Mera. Si primarul liberal Ion Bucur de la Brosteni a pus gaz pe foc. "Pacat de podurile pe care le-ati facut sa nu puneti si un pic de asflat pe ele, macar plombe sa puneti pe ele sa putem circula", s-a adresat ministrului primarul cunoscut si sub numele de "Pomana".


"Drumurile judetene au fost trecute la nationale, ca Mitrea sa aiba succes"


Ministrul Radu Berceanu a aruncat o "sageata" si catre opozitie, declarind ca Vrancea este singurul judet din tara unde drumuri judetene au trecut cu "toptanul" la drumuri nationale in favoarea imaginii unui parlamentar PSD. Ministrul PDL s-a referit desigur la Miron Mitrea, cel care a fost ministrul Transporturilor in guvernarea PSD. "As vrea sa va uitati pe harta drumurilor din Romania, sa vedeti unde mai sint drumuri nationale cu litere N, M, L in afara de Vrancea, unde toate drumurile judetene au fost trecute la drumuri nationale, ca domnul Mitrea, care a fost deputat aici, sa aiba un succes extraordinar. Drumuri care merg de undeva si se opresc, nu sint realmente drumuri nationale", a spus Berceanu. Acesta s-a referit si la practica asfaltarii in prag de campanie, atit de uzitata si in Vrancea. "Nu e corect sa pui asa un strat subtire de asfalt, eventual in 2004, cind sint alegeri, in 2008 cind sint alegeri si in 2012 cind sint alegeri, ca in 2013 sa se strice. Noi, vrind nevrind, avem toate aceste drumuri si din banii care sint la dispozitie alocam cit putem sa alocam. Cetatenii au dreptate, drumurile nu sint bune, dar am incercat ca banii pe care ii avem la dispozitie sa-i punem in locurile cele mai dificile si acolo sa lucram cu seriozitate si apoi sa continuam. Incercam ca banii sa-i punem cum pun cei din zonele desertice apa la radacina plantei si sa nu stropim asa, peste tot, pentru ca avem putin", a mai comentat ministrul. Acesta a declarat ca pe un alt drum national "fierbinte" care a nascut si revoltele localnicilor care il strabat zilnic, DN 2N Martinesti-Dumbraveni-Dumitresti-Jitia-Vintileasca, fost drum judetean, se vor face in acest an reparatii curente. "Dupa inundatiile din 2005 pentru DN 2N Focsani ""Vintileasca au fost alocate sume substantiale de fonduri, dar vorbim de o zona in care se reactiveaza permanent alunecarile de teren. Am avut si o iarna 2009-2010 foarte grea. In acest este prevazuta o suma pentru a se interveni pe drumul national respectiv, de 5 milioane de lei", a intervenit si prefectul Ion Oprea. "Acolo e nevoie de foarte multi bani. Traficul pe zi nu depaseste 700 de vehicule. Ce sa fac, sa ma duc pe un drum ca DN2 care are 12 ani de cind l-am terminat si ar trebui sa fac intretinere periodica sau sa ma duc sa cheltuiesc acolo o suma foarte mare. Asta nu inseamna ca pe drumul cu trafic scazut il uit, fac o intretinere", a completat si Dorina Tiron, directorul CNADR.


Berceanu ar aduce constructorii la o vizita "pionereasca" la Lepsa


Urmatorul traseu parcurs de suita ministeriala a fost DN 2D Focsani ""Ojdula. Radu Berceanu a tinut sa parcurga intreg traseul, pina aproape de Ojdula, pentru a inspecta calitatea lucrarilor. Acesta s-a declarat placut surprins de drum, pe care l-a catalogat drept cel mai bun din tara. "In calitate de sofer, nu neaparat de mare specialist, pot spune ca drumul asta (DN2D, n.r.), cel putin portiunea care este gata, desi n-am crezut-o pe doamna directoare (Dorina Tiron, n.r.) cind a spus-o, este cel mai bun drum din tara. Trebuie sa recunosc ca este o lucrare foarte bine facuta, ar trebui sa aduc multi constructori aici intr-o vizita de lucru ca pe vremuri cu autobuzul, pentru ca, din pacate, unii au ramas pionieri si acum", a declarat Berceanu. De mentionat ca ieri, in acest elan pionieresc, toate utilajele de la UMB, firma omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, erau la lucru pe DN 2D, muncitorii fiind ca albinele, in asteptarea coloanei oficiale a ministrului portocaliu. Cit despre lucrarile la podurile de pe DN2M, realizate de firma celuilalt miliardar, Corneliu Istrate, si aici "criticile" au fost pozitive. "Podurile si apararile de mal sint bine facute, sa speram ca vom gasi fondurile necesare ca sa punem si intre poduri ceea ce lipseste si ce deranjeaza foarte tare, si anume asflatul, ca sa fie totul in regula. Dar am preferat sa incepem partea asta ca sa nu aruncam banii pe fereastra, ca in multe locuri s-a pus asa, asfalt repede in campania electorala apoi un an mai tirziu s-a stricat", a completat Berceanu. Dupa incheierea vizitei pe teren, in jurul orei 16.00, coloana oficiala s-a indreptat spre Focsani, de unde ministrul a "decolat" catre Bucuresti. Nu inainte insa ca oficialitatile democrat-liberale sa se opreasca la "un punct de racorire" amenajat ad-hoc la o pensiune din Lepsa. (Mihaela BESLEAGA,Foto Alex Chitu)


Poduri de 40 milioane euro pe vaile Milcovului si Susitei


In cadrul proiectului "Reconstructia sectoarelor infrastructurii rutiere afectate de inundatiile din iulie si august 2005 in Vrancea", s-au realizat lucrari pe DN 2M Focsani - Odobesti - Andreiasu de Jos ""Nereju si DN2L Tisita - Panciu "" Soveja, unde au fost refacute 18, respectiv 4 poduri, pe Valea Milcovului si Valea Susitei,dar s-au realizat si lucrari hidrotehnice de aparare a drumului si de consolidare. Proiectul, in valoare de 38.733.981 euro, a fost finantat din fonduri nerambursabile de preaderare ale Comisiei Europene, prin programul ISPA, 85% din bani provenind de la UE, iar 15% de la Guvernul Romaniei. Termenul de realizare a fost noiembrie 2008 "" 7 februarie 2010. Lucrarile au fost realizate de firmele constructoare din Galati Vega 93 SRL si Arcada Company SA, legate de numele omului de afaceri Corneliu Istrate. Beneficiarul final al lucrarilor este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale SA. La acest contract a licitat la inceput si miliardarul Dorinel Umbrarescu, insa lucrarea a ajuns in cele din urma la firmele din Galati. La vremea respectiva s-a speculat in presa ca omul de afaceri bacauan s-a imbolnavit de inima rea pentru ca a pierdut acest contract. (M. B.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 6

Adaugă comentariu
, acum 738478 zile, 7 ore, 14 minute, 57 secunde
De 5 ani de cand se cearta partidele pe DN2R/N Martinesti - Vintileasca il treceau inapoi la drumuri judetene , ii faceau un proiect european , furau mai putin si-l refaceau total si toata lumea era citeste integral
, acum 738478 zile, 7 ore, 14 minute, 57 secunde
Ca tot e PDL-ul in cautare de presedinte de partid si premier. Io-te Berceanu e foarte bun, politician complet, cu picioarele pe pamant si foarte bun si pentru Vrancea. Sa facem un bine Clujului si sa citeste integral
, acum 738478 zile, 7 ore, 14 minute, 57 secunde
Mai rau ca pe vrema impuscatului, a venit in Vrancea un mare smecher,un tepar si toti din conducerea judetului i-au sarutat mainele si papagalii din pdl imbracati la costume se sufocau.RUSINE MA.
, acum 738478 zile, 7 ore, 14 minute, 57 secunde
In anul 2008 ,in plina campanie electorala pe valea Ramnicului,madam Placinta promitea refacerea drumului Martinesti- Vintileasca.Oare de ce nu a amintit nimic in legatura cu disputa drumului intre CJ citeste integral
, acum 738478 zile, 7 ore, 14 minute, 57 secunde
Oameni buni. Am dorit o calatorie de neuitat. Si asa a fost,... de neiutat. Cu familia, am plecat spre Vrancea venind din nord .Drumul spre Soveja mi-a alimentat amintirile placute ale tineretii.La citeste integral
, acum 738478 zile, 7 ore, 14 minute, 57 secunde
portiunea de bulevard neasfaltata cand va fi realizata? ministrul asta a trecut pe la ,,ceasul rau,, sau prin capatul oborului? s-au l-au dus pe rute ocolitoare? referitor la drumurile judetene, sunt citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.