Ultima oră

La masina ai doua bucurii: cind o iei si cind scapi de ea!

Daniel Garleanu
9 aug 2010 1412 vizualizări
Noul trend in tirgul auto din Focsani: masinile sint schimbate intre ele sau cu diferenta de bani u ieri s-au vindut in tirg circa 25 de masini, semnificativ mai putine fata de anii trecuti, dupa cum se pling vinzatorii u cei care inmatriculeaza masini in Bulgaria isi fac reclama la tirg

Masinile, tractoarele sau motoscuterele nu se mai vind ca alta data. Cu toate ca tirgul auto din Focsani a lucrat ieri la capacitate maxima, vinzarile au scazut chiar si cu 50% fata de anii 2007 si 2008. Recesiunea a rupt relatia intre oferta si cerere, astfel ca afacerea cu masini a devenit un timp pierdut in asteptarea clientului. Ieri, pina la prinz, se vindusera circa 25 de masini la mina a doua din totalul de aproape 500 care au intrat in tarcul de 1.500 mp al tirgului. Conform reprezentantilor Administratiei Pietelor, au mai platit intrarea in tirg 25 de motoscutere. Camioanele si tractoarele lipseau ieri din Obor. Din totalul de 500 de autovehicule care au platit taxa de intrare, 5% erau cu numere straine de Italia, Germania sau Franta, dupa cum ne-au declarat oficialii tirgului. Afisele de genul "Inmatriculez in Bulgaria" contra sumei de 500 de euro nu lipsesc din tirg. Pentru autoturismele mai vechi proprietarii ajung sa plateasca si pina la 1.000 de euro pentru a le inmatricula in Romania, astfel ca numerele de Bulgaria cu 500 de euro par o varianta buna pentru cei cu bani putini. Cu toate ca oferta este destul de tentanta peste Dunare, ieri nimeni nu isi manifestase interesul pentru a avea numere de Bulgaria. Proprietarii care au recurs la astfel de metode de "fentare" a statului roman se pling de faptul ca politistii ii opresc in trafic din ce in ce mai des pentru a-i verifica la valabilitatea actelor.


Cea mai scumpa masina, 15.000 euro


Masinile aranjate de vinzare asteptau ieri un client banos, iar proprietarii ii indemnau pe vrinceni cu motoare spalate, cauciucuri noi sau caroserie fara rugina. De la Daciile prafuite si pina la masinile scumpe de teren, lacuite si date cu silicon pe bord, toate isi cautau un nou proprietar. In cele cinci puncte de intocmire a actelor s-au inregistrat ieri circa 25 de tranzactii. "La masina ai doua bucurii: cind o iei si cind scapi de ea!", ne-a spus un vinzator care tocmai se intelesese la pretul unei Dacii. Cele mai scumpe masini din tirg costau pina la 15.000 de euro, iar pe fisa de vinzare statea scris "full options". Audi, BMW, Hyundai sau Mercedes sint marcile cu pretentii pentru cei care vor mai mult. "Care vrea sa mai agate si o fata isi ia masina din asta. Consuma cam 7%, transmisie pe lant. Asta te duce pina la 500.000 de km fara probleme", ne-a spus Petrus Mihalache, in virsta de 29 de ani, din Focsani, care venise in tirg cu un BMW de 8.000 euro, din 2002. Cu aceeasi suma era adus la vinzare si un Chevrolet Aveo rosu "tunat". Motorul de 126 de CP, gentile de aliaj si chitul de bara fata^spate si praguri au facut senzatie printre vizitatori. "A fost pregatita in Germania de cineva din Brasov pentru fata lui. Cind a vazut ce poate masina nu a mai vrut sa i-o dea. Eu am dat pe ea 16.000 de euro si o vind acum cu 8.000", ne-a spus proprietarul. Chiar daca toti vinzatorii prefera banii cash, multi dintre ei sint dispusi sa accepte si variante. Anunturi de tipul "Accept varianta plus bani" se gasesc din ce in ce mai des in parbrizurile masinilor de vinzare. Vinzatorii ramasi fara bani se bucura sa primeasca o masina mai ieftina la care pot trage de pret, sa mai cistige si ceva bani, dupa care sa o vinda din nou pe cea ramasa. Unii dintre ei, mai putin talentati, ajung sa pateasca asemenea lui Pacala. (Daniel GIRLEANU)

CASETA:


Cit costa ziua in tirgul de masini?


Taxa pentru o zi, fie ca e miercuri sau duminica, se percepe in tirg in functie de marimea autoturismului. Astfel, pentru biciclete cu motor, motorete, scutere, motociclete cu sau fara atas se plateste 5 lei/zi. Pentru microbuze, Aro, tractoare, jeep-uri sau alte masini de teren taxa de intrare este 19 lei, iar pentru autocamioane, camioane sau autobuze se plateste 38 de lei. Cele mai "banoase" pentru Administratia Pietelor sint masinile mici, pentru care un bilet de intrare costa 11 lei. Cu toate ca vinzatorii scot din buzunar bani pentru a achita taxa de intrare nimeni nu le poate garanta ca vor avea si succes la vinzare.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.