Ultima oră

ESENTIAL:The Economist despre brandul de tara al Romaniei: Plagiat carpatic...O frunza ghinionista

Ziarul de Vrancea
6 aug 2010 509 vizualizări
Romania este ironizata de saptamanalul The Economist cu privire la frunza din brandul de tara. "Atragerea turistilor printr-o campanie care a inceput cu un scandal de plagiat nu este cea mai ortodoxa cale, dar in Romania s-ar putea sa mearga", scrie publicatia, referindu-se la logo-ul lansat la expozitia de la Shanghai.

Un designer belgian a cedat, in urma cu doi ani unei baze de date cu imagini vizuale, drepturile de autor asupra desenului, pe care se bazeaza elementul central al logo-ului noii campanii de promovare turistica a Romaniei. Logo-ul poate fi cumparat cu 250 de euro si a mai fost folosit de cateva companii din Europa.


Scandalul "frunzei ghinioniste" intervine la mai putin de o luna de la raportul Comisiei Europene, in care UE a criticat dur reformele juridice si masurile anticoruptie din Romania, avertizand Guvernul ca isi incalca angajamentele asumate la aderare, in ianuarie 2007, subliniaza publicatia.


Compania responsabila de campania de promovare a Romaniei,THR-TNS, o asociatie spaniola-britanica, sustine ca similitudinea dintre cele doua imagini este "o coincidenta". Dar ministrul turismului din Romania, Elena Udrea, a decis sa inghete platile catre intreprindere pana la rezolvarea problemei (desi imaginea va continua sa fie utilizate pentru moment). Compania a avut obligatia legala de a utiliza elemente originale, si nu imagini de stoc, spune ea.


Aceast lucru ar putea explica si "nervozitatea" doamnei Udrea. "Nimeni nu a sugerat ca forte lugubre au lucrat in scandalul privind turismul", continua ironic The Economist, adaugand ca ministrul a insistat ca licitatia a fost transparenta si legala si ca firma THR-TNS a castigat contractul pentru ca oferta sa a fost cea mai ieftina.


In fata criticilor privind risipirea banilor intr-o perioada de austeritate, in care tara a contractat un imprumut de 20 de miliarde de euro de la FMI, Banca Mondiala si UE, Udrea a declarat ca aceasta campanie nu este numai despre logo-uri si sloganuri, ci include si cercetari in strainatate pentru a ajuta la dezvoltarea turismului in Romania.


In ceea ce priveste scandalul de plagiat, ea a adaugat ca lucrurile nu sunt chiar atat de "daunatoare": "Promoveaza brandul intr-un mod pe care nu ni l-am fi permis".


Brand-ul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden", a fost lansat oficial saptamana trecuta, dar chiar inaintea lansarii, pe mai multe blog-uri romanesti a aparut informatia ca logo-ul de tara al Romaniei seamana izbitor cu cel al companiei britanice Change Transport.



de D.G. HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.