In scandalul Gunoiul ,CJ Vrancea, acuzat de tentativa de masluire a licitatiei
Scandalul "Gunoiul" continua cu noi dezvaluiri, cu tenta de sicane politice. Dupa ce in urma cu doua zile Ziarul de Vrancea a relatat episodul in care premierul Emil Boc a cerut explicatii cu privire la intirzierea proiectului "Sistemul Integrat de Management al Deseurilor in Judetul Vrancea", pe rind, presedintele Consiliului Judetean (CJ), Marian Oprisan, cit si reprezentantii Prefecturii si ai Directiei de Finante au venit cu precizari despre ceea ce se presupune ca s-ar fi intimplat in acest caz. Ieri, si Agentia Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) a venit cu un punct de vedere, acuzind CJ de intocmirea defectuoasa a documentatiei de atribuire. Marian Oprisan a revenit ieri cu o replica la acuzele ANRMAP, pasind "pisica" in curtea Ministerului Mediului, care a intocmit documentatia, si spunind ca tot scandalul este special creat pentru a-l discredita.
Punctaje acordate arbitrar la licitatie
Potrivit unui drept la replica formulat catre "Ziarul de Vrancea", conducerea DGFP sustine ca observatorul desemnat in cazul licitatiei organizat de CJ a constatat o serie de abateri pe care n-a facut decit sa le semnaleze. "Dupa publicarea in SEAP a documentatiei de atribuire, declarata de Consiliul Judetean Vrancea ca fiind conforma cu legislatia in vigoare, observatorul desemnat a constatat ca aceasta contine abateri si neconcordante privind legislatia in materie de achizitii publice, incalcari care priveau modul de constituire a garantiei de participare si a garantiei de buna executie solicitat a fi constitut de ofertanti, era limitat numai la o scrisoare de garantie bancara, fara a fi inscrise si celelalte forme prevazute de lege. Factorii de evaluare din cadrul punctajului tehnic care nu puteau fi cuantificati, astfel incit acestia sa poata fi masurabili de catre orice participant, pentru respectarea principiului transparentei, iar criteriile de calificare si selectie au fost utilizate si ca factori de evaluare, ceea ce contravine prevederilor legale", se arata in comunicatul Directiei de Finante. Cu alte cuvinte, modul de acordare a punctajului pentru oferte era lasat la latitudinea comisiei de evaluare de la nivelul CJ Vrancea, fapt care contravine prevederilor legale.
Constatarile observatorului DGFP, corecte si reale
Desi obiectiile au fost notificate CJ, acesta a refuzat sa remedieze timp de doua luni deficientele semnalate, ceea ce a condus la alte doua luni de intirziere. Abia dupa notificarea ANRMAP din 27 mai 2010 si recomandarea explicita a Autoritatii de Management a POS Mediu, licitatia a fost anulata. In iunie 2010, ANRMAP a transmis punctul de vedere solicitat in care se mentioneaza ca observatiile reprezentantului DGFP sint corecte si reale. Potrivit finantistilor, procedura de achizitie a fost contestata la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor si de catre un operator economic care a invocat aceleasi deficiente constatate de catre observator. "De altfel, in conditiile in care CJ Vrancea considera ca cerintele documentatiei de atribuire sint conforme cu legislatia, ar fi putut finaliza procedura de achizitie publica initiata asumindu-si responsabilitatea pentru deciziile luate, fara sa tina seama de recomandarile observatorului desemnat sau ale ANRMAP", ne precizeaza directorul DGFP Vrancea, Eugen Ciorici.
Practica licitatiilor "cu dedicatie", evidentiata de ANRMAP
Oficialii ANRMAP subliniaza faptul ca numai practica organizarii de licitatii "cu dedicatie" determina unele autoritati contractante sa se plinga de vigilenta statului in supravegherea licitatiilor. Printr-un drept la replica formulat la comunicatul CJ Vrancea, ANRMAP considera ca autoritatea contractanta, in speta CJ Vrancea, nu are dreptul sa acuze reprezentantii structurilor locale ale Ministerului Finantelor Publice, din moment ce, inclusiv, prin punctul de vedere al ANRMAP transmis CJ in 31 mai 2010, "fondul problemei este cu totul altul, si anume intocmirea defectuoasa a documentatiei de atribuire pentru achizitionarea de servicii de "Asistenta tehnica pentru sprijin managerial", parte a proiectului amintit mai sus. "în consecinta, ANRMAP considera ca vina pentru intirzierea inregistrata in implementarea proiectului amintit anterior apartine chiar autoritatii contractante, responsabila pentru elaborarea unei documentatii de atribuire al carei continut incalca dispozitiile legale in vigoare, si nu reprezentantilor structurilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. Practica intocmirii caietelor de sarcini "cu dedicatie" este, se pare, cea care determina autoritatile contractante, inclusiv din speta mentionata mai sus, sa aiba un asemenea comportament in raport cu autoritatile statului care verifica procedurile de achizitie publica ce implica fonduri structurale", se arata in comunicatul ANRMAP.
CJ, singurul vinovat, crede Trasculescu
In opinia reprezentantilor partidului de guvernamint, respectiv a conducerii PDL Vrancea, singurul vinovat pentru intirzierea implementarii proiectului "Sistemul Integrat de Management al Deseurilor in judetul Vrancea" este Consiliul Judetean, condus de Marian Oprisan, existind riscul ca judetul Vrancea sa piarda, din cauza «neseriozitatii si intirzierii autoritatii contractante, aproape 40 de milioane de euro de la Uniunea Europeana». «Incapatinarea acestei institutii de a face ea legea in ceea ce priveste modul de cheltuire a banilor europeni este ingrijoratoare. A poza acum, in ceasul al treisprezecelea, drept victima sistemului mascheaza incompententa si reaua credinta in folosirea banului public, in interesul unei clientele politice si nu a cetatenilor judetului», a precizat liderul PDL Vrancea, deputatul Alin Trasculescu.
Oprisan contraataca si pozeaza in victima politica
Marian Oprisan a revenit ieri seara cu o replica la adresa afirmatiilor din comunicatul de presa al ANRMAP privind "practica intocmirii caietelor de sarcini cu dedicatii", afirmind ca acestea sint "calomnioase". Presedintele CJ "arunca pisica" in curtea Ministerului Mediului, care a intocmit documentatia. "Fisa tehnica si caietul de sarcini pentru aceasta achizitie au fost elaborate de companiile angajate de catre Ministerul Mediului si Padurilor pentru acordarea de asistenta tehnica de specialitate in vederea realizarii proiectului si avizate de acelasi minister. în acest caz, acuzatiile privind «practica intocmirii caietelor de sarcini cu dedicatii» s-ar putea referi la alte institutii, chestiune pe care o va elucida ANRMAP in fata instantelor de judecata", transmite Oprisan tot prin intermediul unui comunicat de presa. Conducerea CJ este de parere ca proiectul "Sistemul Integrat de Management al Deseurilor" este un pretext de atac politic la adresa "baronului" Oprisan. "Proiectul se transforma, pentru guvernarea PDL, intr-un atac politic la adresa unui vicepresedinte al PSD. Acest proiect din fonduri europene este blocat din cauze care nu pot fi imputabile CJ Vrancea", mai transmite Marian Oprisan. Ramine de vazut cum se va incheia acest razboi surd, la mijloc fiind un proiect pe bani europeni. (D. GANEA, M. BESLEAGA)
Va prezentam mai jos integral continutul comunicatelor de presa remise de Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) Vrancea, ANRMAP, PD-L Vrancea si Consiliul Judetean Vrancea, in cazul proiectului "Sistemul Integrat de Management al Deseurilor in Judetul Vrancea".
Comunicatul DGFP Vrancea
CATRE,
Redactia ziarului "Ziarul de Vrancea"
Nr. 16.147/03.08.2010
Rugam sa publicati in ziarul dvs. din data de 04.08.2010 "Dreptul la replica" de mai jos.
DREPT LA REPLICA
Referitor la articolul dvs. "Prefectura, FinanÃele si PDL Vrancea, fără replică la atacul lui Oprisan" publicat in data de 03.08.2010 vă aducem la cunostintă punctul de vedere al institutiei noastre:
1) ca urmare a selectarii procedurii de achizitie publica de servicii\'\' asistenta tehnica pentru acordarea de sprijin in gestionarea si implementarea sistemului de management integrat al deseurilor in judetul Vrancea\'\' in valoare estimata de 3.316.984 lei fara TVA, echivalentul a 791.152 euro, cu finantare europeana a fost desemnat din partea D.G.F.P.Vrancea observator;
2) potrivit atributiilor stabilite de HG.942/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, observatorii desemnati urmaresc prioritar:
- \'\'respectarea regulilor si principiilor care stau la baza atribuiriii contractelor
- modul in care se aplica si se respecta respecta procedura de achizitie
- modul in care se aplica de catre autoritatile contractante criteriile de calificare si selectie a ofertantilor si criteriile de atribuire a contractelor de achizitie publica.\'\'
Dupa publicarea in SEAP a documentatiei de atribuire , declarata de Consiliul Judetean Vrancea ca fiind conforma cu legislatia in vigoare, observatorul desemnat a constatat ca aceasta contine abateri si neconcordante privind legislatia in materie de achizitii publice, incalcari care priveau :
- modul de constituire a garantiei de participare si a garantiei de buna executie solicitat a fi constituti de ofertanti era limitat numai la scrisoare de garantie bancara, fara a fi inscrise si celelalte forme prevazute de lege;
- factorii de evaluare din cadrul punctajului tehnic care nu puteau fi cuantificati , astfel incat acestia sa poata fi masurabili de catre orice participant ,pentru respectarea principiului transparentei;
- criteriile de calificare si selectie au fost utilizate si ca factori de evaluare, ceea ce contravine prevederilor legale.
Pentru lamurirea acestor aspecte, observatorul desemnat potrivit prevederilor HG.942/2006, prin adresa nr.103/08.04.2010 a solicitat Consiliului Judetean Vrancea informatii suplimentare, raspunsul dat de institutia in cauza nefiind in masura sa justifice cerintele solicitate.
Potrivit atributiilor legale, observatorul a procedat la intocmirea de documente prin care se recomanda Consilului Judetean Vrancea sa respecte prevederile legale atunci cand stabileste factorii de evaluare.
Intrucat Consiliul Judetean Vrancea a luat decizia de a continua procedura de achizitie publica, D.G.F.P. Vrancea, a solicitat Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice un punct de vedere legat de modul de acordare a punctajului pentru factorii de evaluare , avand in vedere ca acestia nu puteau fi masurabili si cuantificati, modul de acordare a punctajului fiind lasat la latitudinea membrilor comisiei de evaluare, situatie care contravine legislatiei in materie de achizitii publice.
In data de 26.05.2010, cu adresa nr. 239411/25.05.2010 ANRMAP a transmis punctul de vedere solicitat de catre D.G.F.P. Vrancea in care s-a mentionat ca \'\'sunt incidente dispozitiile art.209, lit.(d) din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la anularea procedurii\'\', constatarile observatorului fiind corecte si reale.
In vederea luarii unei decizii corecte, punctul de vedere al ANRMAP fost transmis si Consiliului Judetean Vrancea cu adresa nr.10872/26.05.2010, inregistrata la acesta cu nr.4825/27.05.2010.
Acelasi punct de vedere a fost transmis direct autoritatii contractante si de catre ANRMAP .
Pe baza acestor aspecte, in calitate de autoritate contractanta, in data de 03.06.2010 a luat decizia\'\' anularii procedurii si reluarea ei dupa modificarea si completarea documentatiei de atribuire.\'\'
Precizam ca procedura de achizitie a fost contestata la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor de catre un operator economic care a invocat aceleasi deficiente constatate de catre observator.
Dupa finalizarea activitatii de verificare, potrivit prevederilor legale, observatorul desemnat a intocmit Raport de activitate inregistrat la Consiliul Judetean Vrancea cu nr.6179/07.07.2010, data de la care acesta avea posibilitatea sa initieze procedura , elaborand o documentatie conforma cu legislatia in vigoare in materie de achizitii publice, procedura care la acest moment se putea afla in derulare, fara sa se invoce blocarea ei catre alte institutii sau persoane.
De altfel, in conditiile in care Consiliul Judetean Vrancea considera ca cerintele documentatiei de atribuire sunt conforme cu legislatia, ar fi putut finaliza procedura de achizitie publica initiata asumandu-si responsabilitatea pentru deciziile luate, fara sa tina seama de recomandarile observatorului desemnat sau ale ANRMAP.
Director Executiv
Eugen CIORICI
Comunicatul ANRMAP
Comunicat de presă
Ref: DeclaraÃiile domnului Marian Oprisan, presedintele Consiliului Judetean Vrancea, cuprinse in comunicatul de presă al Biroului de Presă al CJ Vrancea din data de 01.08.2010.
Autoritatea Natională pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitilor Publice a luat act cu surprindere de continutul comunicatului de presă mentionat mai sus si de declaratiile domnului Marian Oprisan, si este in măsură să facă următoarele precizări:
A.N.R.M.A.P. consideră afirmatia potrivit căreia singurii responsabili pentru intarzierile inregistrate in ceea ce priveste implementarea proiectului "Sistemul Integrat de Management al Deseurilor in judetul Vrancea" ar fi reprezentantii Ministerului de Finante, prin observatorul desemnat al Compartimentului de Verificare a Achizitiilor Publice din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Vrancea, ca fiind lipsită de fundament din punctul de vedere al derulării procedurii de achizitie publică pentru contractul de servicii "Asistentă tehnică pentru acordarea de sprijin in gestionarea si implementarea sistemului de management Integrat al deseurilor in judetul Vrancea".
Astfel, licitatia a fost intÃiată in data de 25.03.2010 prin anuntul de participare nr. 96784/25.03.2010 publicat pe www.e-licitatie.ro. în doar două săptămani, observatorul CVAP desemnat a emis o primă notă intermediară nr. 237712/6626/1/08.04.2010, prin care se atentionează autoritatea contractantă asupra unor incălcări privind criteriile de selectie, urmand apoi o a doua atentionare nr. 237712/6626/2/16.04.2010, privind factorii de evaluare. Obiectiile referitoare la continutul documentatiei de atribuire aferente procedurii de atribuire a contractului de achizitie de servicii de "Asistentă tehnică pentru sprijin managerial", ce au vizat nereguli grave in ceea ce priveste respectarea legislatiei in materia achizitiilor publice, au rămas neremediate de către autoritatea contractantă, fapt ce a condus la transmiterea de către observatorii CVAP a unei solicitări privind un punct de vedere. A.N.R.M.A.P. a emis in data de 31.05.2010 o adresă prin care confirmă observatiile
reprezentantilor CVAP si concluzionează că incălcările autoritătii contractante sunt suficient de grave incat intră sub incidenta dispozitiilor art.209 lit.d) din O.U.G. nr.34/2006, cu modificările si completările ulterioare, referitoare la anularea procedurii de atribuire a contractului de achizitie publică.
Prin urmare, atat CVAP cat si A.N.R.M.A.P. notifică in timp autoritatea contractantă, insă aceasta refuză să remedieze problemele evidentiate la doar două săptămani de la publicarea anuntului de participare si lansarea procedurii spetei in cauză.
A.N.R.M.A.P. consideră că autoritatea contractantă, in spetă Consiliul Judetean Vrancea, nu are dreptul să acuze reprezentantii structurilor locale ale Ministerului Finantelor Publice, din moment ce, potrivit atat Notelor intermediare emise de observatorul CVAP din cadrul DGFP Vrancea, cat si punctului de vedere al A.N.R.M.A.P. transmis Consiliului Judetean prin adresa nr. 6129/31.05.2010, fondul problemei este cu totul altul, si anume intocmirea defectuoasă a documentatiei de atribuire pentru achizitionarea de servicii de "AsistenÃă tehnică pentru sprijin managerial", parte a proiectului amintit mai sus. în consecinÃă, A.N.R.M.A.P. consideră că vina pentru intarzierea inregistrată in implementarea proiectului amintit anterior apartine chiar autoritătii contractante, responsabilă pentru elaborarea unei documentatii de atribuire al cărei continut incalcă dispozitiile legale in vigoare, si nu reprezentantilor structurilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. Practica intocmirii caietelor de sarcini "cu dedicatie" este, se pare, cea care determină autoritătile contractante, inclusiv din speta mentionată mai sus, să aibă un asemenea comportament in raport cu autoritătile statului care verifică procedurile de achizitie publică ce implică fonduri structurale.
în continuare, comunicatul de presă al autoritătii contractante afirmă că doar observatorul DGFP Vrancea a avut obiectii in ceea ce priveste documentatia de atribuire, "in contradictie cu ceilalti observatori care au participat la licitatiile organizate de către Consiliul Judetean BistriÃa si Consiliul Judetean Giurgiu". în cadrul acestor proceduri de atribuire, aplicate pentru achizitia unor servicii similare, ar fi fost folosite fise de date identice cu fisa utilizată de către CJ Vrancea in cadrul documentatiei de atribuire. Considerăm insă afirmatia ca fiind irelevantă pentru speta in cauză. Faptul că atÃi observatori ai CVAP din alte directii generale judetene ale Finantelor Publice nu au formulat obiectii in legătură cu alte eventuale incălcări, nu absolvă autoritatea contractantă "" Consiliul Judetean Vrancea "" de vina de a fi intocmit defectuos documentatia de atribuire a propriei proceduri de atribuire, cu incălcarea prevederilor legislatiei in materia achiziÃiilor publice.
Departamentul de Comunicare si Relatii Publice
03.08.2010
Comunicatul PDL Vrancea
DECLARATIE DE PRESA
Consiliul Judetean si Marian Oprisan - singurii responsabili pentru
intarzierea proiectului Sistemul Integrat de Management al Deseurilor
De ce s-a suparat asa de tare presedintele Consiliului Judetean Vrancea dupa ce primul ministru a criticat intarzierea (cu peste 8 luni!) in implementarea proiectului Sistemul Integrat de Management al Deseurilor in judetul Vrancea, finantat prin POS Mediu?
Din cate vad, nu pentru ca judetul Vrancea risca sa piarda, datorita neseriozitatii si intarzierii autoritatii contractante , aproape 40 de milioane de euro de la Uniunea Europeana. NU! Conform comunicatului de presa remis duminica seara, presedintele CJ Vrancea a da vina pe guvern, in stilul sau caracteristic.
Ce se ascunde, de fapt, in spatele reactiei furibunde a sefului CJ Vrancea?
Voi recapitula:
- Contractul de finantare a proiectului a fost semnat in 3 noiembrie 2009. Abia in 23 martie 2010 CJ Vrancea, ca autoritate contractanta, publica primul anunt de participare pe SEAP pentru contractul de servicii ;Asistenta tehnica pentru acordarea de sprijin in gestionarea si implementarea sistemului de management Integrat al deseurilor in judetul Vrancea. Concluzia: cinci luni intarziere.
- In urma verificarii procedurale de catre Compartimentul de verificare a Achizitiilor Publice din cadrul DGFP Vrancea, au fost constatate nereguli grave in documentatia de atribuire a contractului. Observatiile priveau incalcarea normelor legale privind criteriile de selectie si factorii de evaluare a ofertelor, care nu erau nici masurabili, nici cuantificati. Alfel spus, modul de acordare a punctajului pentru oferte era lasat la latitudinea comisiei de evaluare de la nivelul CJ Vrancea, fapt care contravine prevederilor legale.
- Desi obiectiile au notificate Consiliului Judetean, acesta a refuzat sa remedieze timp de doua luni deficientele semnalate; Rezultatul: alte doua luni intarziere.
- Abia dupa notificarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice din data de 27.05. 2010 si recomandarea explicita a Autoritatii de Management a POS Mediu, licitatia a fost anulata.
In concluzie, singurul vinovat pentru intarzierea implementarii
proiectului Sistemul Integrat de Management al Deseurilor in judetul
Vrancea; este Consiliul Judetean, condus de Marian Oprisan. Incapatanarea acestei institutii de a face ea legea in ceea ce priveste modul de cheltuire a banilor europeni este ingrijoratoare. A poza acum, in ceasulal treisprezecelea, drept victima sistemului mascheaza incompententa si reaua credinta in folosirea banului public, in interesul unei clientele politice si nu a cetatenilor judetului.
Deputat Alin Silviu Trasculescu
Presedinte PDL Organizatia Vrancea
Comunicatul Consiliului Jude]ean Vrancea
"Sistemul Integrat de Management al Deºeurilor in JudeÃul Vrancea" "" transformat de guvernarea PDL intr-un atac politic
Avand in vedere comunicatul de presă al ANRMAP dat publicităÃii in data de 3 august 2010 in care se vorbeºte despre "practica intocmirii caietelor de sarcini cu dedicatii este, se pare, cea care determină autoritătile contractante, inclusiv in speta mentionată, să aibă un asemenea comportament in raport cu autoritătile statului care verifică procedurile de achiztÃie publică ce implică fonduri structurale", Biroul de Presă al Consiliului Judetean Vrancea face următoarele precizări:
1. Afirmatiile din comunicatul de presă al ANRMAP privind "practica intocmirii caietelor de sarcini cu dedicatii" sunt calomnioase, iar Presedintele Consiliului Judetean Vrancea va actiona in consecintă pentru ca cei vinovati de lansarea unor acuzatii nefondate să fie trasi la răspundere. ANRMAP si-a incălcat atributiile atunci cand a hotărat să se pronunte in legătură cu astfel de practici, (.....).
2. Lipsa de profesionalism la care facem referire mai sus este evidentă dacă vom adăuga faptul că fisa tehnică si caietul de sarcini pentru această achizitie au fost elaborate de companiile angajate de către Ministerul Mediului si Pădurilor pentru acordarea de asistentă tehnică de specialitate in vederea realizării proiectului "Sistem Integrat de Management al Deseurilor in Judetul Vrancea" si avizate de acelasi minister. în acest caz, acuzatiile privind "practica intocmirii caietelor de sarcini cu dedicatii" s-ar putea referi la alte institutii, chestiune pe care o va elucida ANRMAP in fata instantelor de judecată.
3. în acelasi timp, in Comunicatul de Presă al ANRMAP se afirmă că exemplele date in comunicatul Consiliului Judetean Vrancea privind procedurile similare de achizitie derulate de către Consiliul Judetean Bistrita si respectiv Consiliul JudeÃean Giurgiu, acolo unde observatorii CVAP nu au avut nimic de obiectat in legătură cu fisele de achizitii sunt "irelevante pentru speta in cauză", dar si faptul că "alti observatori ai CVAP din alte directii generale judetene ale Finantelor Publice nu au formulat obiectii in legătură cu alte eventuale incălcări, nu absolvă autoritatea contractantă de vina de a fi intocmit defectuos documentatia de atribuire". Această afirmatie a ANRMAP nu face altceva decat să intre in contradictie cu acuzele formulate mai sus, respectiv cele legate de "practica intocmirii caietelor de sarcini cu dedicatii" care, iată, nu este valabilă decat in cazul Consiliului Judetean Vrancea. Atunci cand acelasi tip de licitatie este organizat de către Consiliul Judetean Bistrita si Consiliul Judetean Giurgiu aceste calomnii devin "irelevante pentru speta in cauză".
4. Desi nu intelegem de ce ANRMAP răspunde in locul institutiilor la care Consiliul Judetean Vrancea făcea referire in comunicatul de presă din data de 1 august 2010, Biroul de Presă doreste să precizeze faptul că Unitatea de Implementare a Proiectelor (UIP) din cadrul institutiei a avut o corespondentă amplă cu cei care reglementează si monitorizează achizitiile publice, tocmai in intentia de a derula procedura de achizitie in conditii cat mai optime. în acest sens, Consiliul Judetean Vrancea a transmis către ANRMAP adresa numărul 3368 din data de 21.04.2010 prin care se solicita un punct de vedere cu privire la problemele ridicate de către observatorul DGFP Vrancea, răspunsul acestei institutii, materializat prin adresa nr. 6129 din 31.05.2010, a fost: ""¦ din adresa dvs. intelegem că aspectele enumerate mai sus au fost remediate"¦"¦", ceea ce vine intr-o gravă contradictie cu precizările din comunicatul ANRMAP in care se spune că ""¦neregulile au rămas neremediate de către autoritatea contractantă"¦". Facem precizarea că, desi CJ Vrancea a solicitat un răspuns urgent "" pană pe data de 25.04.2010 "" avand in vedere faptul că procedurile de licitatie erau in derulare la acea dată, ANRMAP a dat acest răspuns pe data de 31.05.2010.
5. Facem precizarea că desi, după anularea licitatiilor, Consiliul Judetean Vrancea a solicitat Autoritătii de Management in repetate randuri revizuirea fiselor de date ale achizitiei publice precum si avizarea acestora pentru lansarea noilor licitatii, pană in prezent nu am primit nici un răspuns, deoarece din discutiile purtate cu Autoritatea de Management a rezultat că sunt divergente de opinii cu privire la continutul documentatiilor pentru licitatii intre ANRMAP si UCVAP.
6. Acest lung sir de calomnii si minciuni dat publicitătii de către ANRMAP, coroborat cu un alt atac venit din partea unui reprezentat al PDL Vrancea ne determină să credem că proiectul "Sistemul Integrat de Management al Deseurilor in Judetul Vrancea" se transformă, pentru guvernarea PDL, intr-un atac politic la adresa unui vicepresedinte al PSD. Avand in vedere faptul că ANRMAP este in subordinea SGG, deci in subordinea directă a premierului Emil Boc, avem răspunsul la intrebarea: "De ce a răspuns ANRMAP in acest caz?".
7. întrebări fără răspuns sunt si următoarele: "De ce premierul Emil Boc a formulat o serie de acuze la adresa Consiliului Judetean Vrancea fără să fie corect informat in legătură cu acest proiect?" sau "De ce licitatiile organizate de Consiliul Judetean Bistrita, Consiliul Judetean Giurgiu si, mai nou, Consiliul Judetean Arad, pe baza aceleiasi documentatii ca si cea a Consiliului Judetean Vrancea - pusă la dispoztÃie de consultantul angajat de către Ministerul Mediului si Pădurilor, au respectat procedurile legale iar cea organizată de Consiliul Judetean Vrancea nu?".
8. Răspunsurile, pe care le poate da doar premierul Emil Boc, nu vor avea nici un fel de relevantă, atat timp cat acest proiect din fonduri europene este blocat din cauze care nu pot fi imputabile Consiliului Judetean Vrancea. De altfel, chiar premierul Emil Boc a recunoscut că sunt intarzieri cu astfel de proiecte si in alte judeÃe, cele mai multe dintre acestea fiind blocate tocmai ca urmare a obiectiunilor făcute de către institutiile care observă, reglementează si monitorizează achizitiile publice.
Biroul de presă al Consiliului Judetean Vrancea