Incendiu violent la Magazia Garii
Focul a izbucnit inainte de ora 22.00, insa a fost observat mai tirziu de locatarii de la etajele superioare ale blocurilor din zona, primul apel fiind primit de pompieri la ora 22 si 16 minute. Unul dintre primii oameni care a anuntat vapaia a fost chiar un pompier care locuieste in apropiere si care a vazut flacarile uriase pe fereastra. Sirenele pompierilor au adus sute de oameni in zona, unii in pijamale si camasi de noapte, panicati ca focul s-ar putea extinde in cartier dar si la depozitele de combustibil detinute in zona de compania OMW Petrom. Strada Birsei, singura pe care se face accesul in zona, a fost blocata de valul de oameni simpli, politisti si autoritati sosite la fata locului. Panicati, oamenii care locuiesc in vecintate au fugit din case, unii chiar desculti si cu copiii in brate.
Pompierii au prins focul cu gura
Intrucit cladirea era alimentata cu energie electrica, pompierii nu au putut folosi apa la presiune maxima din primele momente intrucit riscau sa se exectrocuteze. A fost nevoie de interventia unei echipe de electricieni de la Depoul CFR Adjud, care a ajuns mai tirziu cu o drezina pentru a scoate cladirea de sub tensiune. Intre timp flacarile se inteteau si au cuprins intregul imobil, lung de zeci de metri, si riscau sa se extinda la case si la depozitul de materiale de constructii detinut vizavi de firma Braduletul SRL. Un vagon cu reziduri petroliere, tras pe linia moarta din apropierea magaziei, risca sa se aprinda la rindul sau. In scurt timp, dupa ce au consumat apa din cazanele proprii, pompierii au descoperit cu stupoare ca nu aveau suficienta presiune la cei doi hidranti gasiti cu greu in zona, unul la gara si celalalt pe strada Birsei. Practic, a fost momentul in care toata lumea a intrat in panica, inclusiv cei citiva pompieri veniti direct de acasa, in tricou si pantaloni scurti. A fost nevoie de o interventie speciala la directorul de la CUP SA, Gheorghe Vasilescu, pentru ridicarea presiunii la reteaua de hidranti a orasului. Peste 40 de pompieri, coordonati de cinci ofiteri, cu ajutorul a patru autospeciale de la Detasamentul Focsani, altor doua masini de la Vidra si Odobesti, dar si a unui autocamion de interventie cu motopompa au tras din greu pina dupa ora 2.00 pentru lichidarea focului.
"Putea sa arda tot cartierul... Gara..."
Inainte de miezul noptii, acoperisul in flacari a inceput sa se prabuseasca precum un joc de domino, imprastiind in aer milioane si milioane de scintei. Din hala de peste 4.000 de metri patrati nu a mai ramas decit temelia. "Noroc ca nu bate vintul ca ardeam aici precum sobolanii. Am ajuns tara nimanui daca pompierii au venit sa stinga focul si nu mai aveau nici macar un litru de apa. Vai de noi...",se cainau citeva femei care locuiesc la casa si care se rugau la Dumnezeu sa ploua. Barbatii s-au adunat linga sirul de garaje din zona, transformate in adevarate cuptoare din cauza caldurii. Citeva automobile au fost evacuate in ultimul moment, la fel si materialele de constructii aflate pe rampa depozitului. Seful Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta, lt.. col. Flaviu Chiscop, spune ca este o problema cu sursele de apa din cartier si ca ideal ar fi fost sa existe macar patru hidranti, cite unul pentru fiecare masina, astfel incit lupta cu focul sa fie mai eficienta. "Trebuie mai multi hidranti in oras, dar asta inseamna investitii. Noi nu gestionam hidrantii, ci doar ii exploatam pe timpul interventiei. Incendiul a fost intr-adevar unul violent, cu pericol de propagare, care ne-a pus ceva probleme, dar pe care am reusit sa-l lichidam. Nici nu vreau sa ma gindesc cit putea sa arda aici ... Tot cartierul... gara..,", ne-a spus lt. col. Flavius Chiscop. Cit despre cauze nimeni nu spune nimic intrucit prioritatea principala a fost lichidarea focului. Vecinii spun insa ca imobilul Societatii Nationale de Cai Ferate era de ani de zile in stapinirea oamenilor strazii si a copiilor teribilisti din cartier. "Aici era o desdrabalare de nu va puteti imaginea, un dezmat, nu alta. Se bea, se fuma, se ...", spuneau locuitorii din imediata vecintate, suparati ca Politia Garii nu vede mai departe de peroanele statiei CFR.
S-a dus cea mai veche cladire a garii
Potrivit Asociatiei Prietenii Cailor Ferate "RAILWAYFAN ROMANIA", Magazia Garii era cea mai veche structura din statia Focsani si a fost folosita in timp ca depozit de marfuri si materiale. "Magazia garii a fost martora banchetului de inaugurare a liniei Buzau-Marasesti, a inaugurarii statiei Focsani in 1881, martora inchiderii liniei spre Odobesti, demolarii vechii gari si a declinului transportului pe calea ferata", scriu cei de la railwayfan.ro, care posteaza si o imagine mai veche cu ceea ce a fost pina aseara Magazia Garii. In ultimii ani, magazia garii era goala, o parte din spatiu fiind inchiriat unei firme de materiale de constructii. (Foto si text Silvia VRINCEANU)