Functionarii AJOFM, specializati pe bani europeni
Ajuns la a 11-a editie, proiectul Calitate, Eficienta si Transparenta in Serviciul Public de Ocupare a fost prezentat ieri in sala Consiliului Local Focsani. In cadrul proiectului au fost sustinte pina in prezent activitati de pregatire a personalului Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Vrancea, dar a fost amenajata si o sala de curs cu o suprafata de 56 mp, cu echipament de birotica, computere in retea si acces la internet. 29 de functionari din cadrul AJOFM au fost instruiti in vederea obtinerii Permisului European de Conducere a Computerului, iar alti 13 sint in pregatire pentru a putea oferi consultanta in vederea inceperii unei afaceri sau activitati independente. Tot in cadrul proiectului, in perioada 1-7 mai 2010, un grup de 20 de angajati ai Agentiei au mers la cursuri de specializare in capitala Frantei, Paris. Bursa serviciilor pentru clienti si parteneri de ieri s-a desfasurat concomitent in sapte localitati din Vrancea. Astfel, personalul AJOFM a fost prezent in Focsani, Adjud, Panciu, Dumbraveni, Mera, Valea Sarii si Vulturu. Cu toate ca directorul coordonator al AJOFM, Mioara Lazar, a sustinut ca s-a muncit mult pentru acest proiect, invitatii de ieri nu au reusit sa identifice aplicabilitatea proiectului in piata vrinceana. "Cu teoria stam foarte bine, dar cu practica nu prea. Prezentarea a fost de la reprezentantii statului pentru reprezentantii statului si mai putin pentru mediul de afaceri care a avut o prezenta foarte slaba. Eu cred ca nu se da importanta pentru fianlizarea acestei documentari teoretice cu transpunere in practica, concreta", a declarat Ion Roman, presedintele IMM Vrancea. Proiectul a inceput in luna august 2009 si se desfasoara pe parcursul a 24 de luni, respectiv pina in aceeasi luna a anului 2011. Valoarea totala a proiectului este de aproape 650.000 lei, din care 141.363 lei sint fonduri suportate de AJOFM, plus 75.000 cheltuieli neeligibile. Cei 424.000 de lei reprezinta finantare nerambursabila din partea Fondului Social European. (Daniela GIRLEANU)