Ultima oră

MEDIA PUBLICITATE:Dosar HotNews.ro:Catuse cu zambetul pe buze: Cum si-a cladit Dan Diaconescu televiziunea poporului

Ziarul de Vrancea
23 iun 2010 259 vizualizări
OTV este postul unde "toata lumea are dreptul sa vorbeasca. De la magnat pana la sarac, de la infractor pana la justitiar" si e "singura televiziune de investigatii si de eveniment, anchetand tot timpul cazuri in paralel cu Politia".

Asa isi prezenta creatia, intr-o Intalnire online HotNews.ro din noiembrie 2008, Dan Diaconescu, patronul postului TV cu cele mai multe amenzi CNA, omul care a impus moda televiziunii-tabloid in Romania, prezentat alaturi de magnati precum Dinu Patriciu sau Dan Voiculescu in filmul "Kapitalism" si care a fost retinut, marti, sub acuzatia de santaj si amenintare.


Daca, in urma cu cinci ani, Dinu Patriciu avea lacrimi in ochi in momentul eliberarii din arest, Dan Diaconescu isi etala cu zambetul pe buze catusele de la maini cand a fost retinut, alaturi de clarvazatorul Doru Parv, pentru santaj si amenintare la adresa primarului unei comune aradene. Cum se explica atitudinea lui?


A trecut aproape un deceniu de cand a lansat OTV. In tot acest timp:


CNA a dispus incetarea emisiei postului la un an de cand acesta a intrat oficial in emisie;

OTV a devenit detinatorul recordului absolut de amenzi CNA;

patronul a fost suspectat neintrerupt ca cere sau accepta bani de la invitati, insa au fost putine cazurile cand un participant la emisiuni a admis ca a dat bani postului;

a fost banuit ca ataca branduri in alte scopuri decat cel al informarii corecte a populatiei;

a fost acuzat de afaceri cu politicieni;

a fost "obligat" sa-si faca un al doilea post de televiziune, de "rezerva", in cazul in care licenta OTV ar fi din nou ridicata

Nimic din toate aceste "razboaie", purtate la vedere, la OTV sau in presa, nu l-a impiedicat pe Dan Diaconescu sa mearga mai departe. Din televiziune de garsoniera, OTV are de anul trecut un sediu in toata regula. Iar in iarna, dupa alegerile prezidentiale, "televiziunea poporului" l-a avut ca agent de promovare chiar pe presedintele Traian Basescu, implicat si intr-o campanie publicitara pentru Murfatlar - premiata pentru eficienta la ultima editie a premiilor Effie.


Momente-cheie in evolutia modelului de business TV promovat de Dan Diaconescu:


In septembrie 2002, la doar un an dupa ce OTV a inceput oficial sa transmita, CNA a decis sa retraga licenta de emisie pentru "incalcarea repetata" a prevederilor legislative ce interzic posturilor sa difuzeze declaratii antisemite, xenofobe, discriminatorii si calomnioase. Dan Diaconescu avea sa acuze in mod repetat "regimul Nastase" pentru aceasta decizie si pentru greutatile pe care le-a intampinat in lansarea postului de televiziune, in 2001. Actuala licenta detinuta de OTV, cu o durata de noua ani, a fost acordata in prima parte a anului 2004.

In iunie 2005, Evenimentul Zilei relata ca liderul PRM Corneliu Vadim Tudor - in acel moment "abonat" la aparitii pe postul lui Dan Diaconescu - a recunoscut intr-o scrisoare deschisa adresata presedintelui de atunci al CNA, Ralu Filip, ca a dat la OTV "sume infime, de cate trei-patru milioane de lei", bani "oferiti unor tehnicieni pentru montajul peliculei"

In 2007, OTV declanseaza serialul Elodia, care avea sa-l propulseze in randul primelor cinci posturi romanesti de televiziune si care a declansat o veritabila "moda Elodia" in presa "de calitate". Incepand din 2009, audienta postului a inceput sa scada treptat, OTV situandu-se acum pe locurile 10-11 in clasamentul audientelor.

In septembrie 2008, Dan Diaconescu a dedicat mai multe editii ale emisiunii sale unui serial intitulat "Jos labele de pe televiziunea poporului", in care i-a atacat dur pe membrii CNA si a prezentat istoria romantata a carierei sale. Serialul a inceput la scurt timp dupa ce Consiliul Audiovizualului sanctionase OTV cu intreruperea emisiei - a treia decizie de acest fel impotriva postului. Conform legislatiei, OTV risca atunci, in cazul unei noi abateri majore, reducerea la jumatate a termenului de valabilitate a licentei, ceea ce insemna ca in toamna lui 2008 o astfel de abatere ar fi putut determina sistarea transmisiei.

In noiembrie 2008, Dan Diaconescu sugera, in cadrul unei Intalniri Media HotNews.ro, unul din motivele pentru care infiintase al doilea sau post, DDTV. Referindu-se la retragerea licentei de emisie a OTV, la inceputul deceniului, el a spus: "Atunci era plina dictatura in Romania, era in regimul Nastase, care astazi nu mai exista. Nu mai am niciun fel de problema din acest punct de vedere. Dar, ca masura de precautie, am facut si cea de-a doua televiziune, DDTV, fiindca nu se stie niciodata cand se intoarce Nastase."

In 2009 au intrat in dezbatere publica mai multe cazuri in care OTV a ridicat semne de intrebare privind practicile sale, prin felul cum a reflectat anumite situatii, activitatea unor oameni sau a unor companii. Un prim caz a fost arestarea lui Gigi Becali - pana atunci unul dintre invitatii semi-permanenti ai OTV: postul a fost amendat pentru emisiunile cu C.V. Tudor si Giovani Becali, in care au fost atacati judecatorii implicati

Tot in 2009, OTV a fost amendat pentru mai multe editii ale emisiunii "Dan Diaconescu Direct" in care s-a vorbit despre efectele nocive ale aditivilor alimentari asupra sanatatii, accentul fiind pus pe branduri Unilever si Nestle. Tot in 2009 postul a fost amendat si pentru dezinformare in cazul unor editii "Dan Diaconescu Direct" in care s-a vorbit despre "continutul nociv" al unui brand de bere apartinand Ursus Breweries.

In acelasi an, postul DDTV, proaspat relansat, a fost amendat pentru difuzarea ilegala a unor filme Warner Bros

In 2009 si in prima jumatate a anului 2010, OTV a fost postul cu cele mai multe amenzi CNA.

Evenimentul Zilei a scris, tot anul trecut, ca "Alianta PSD-PDL face bani la OTV" prin tombola "100% Adevarat", prezentata ulterior de omul de afaceri Ionut Negoita drept "100% teapa"


Un primar intrat in vizorul OTV a fost, anul trecut, Cristian Poteras, primarul Sectorului 6 din Bucuresti, acuzat de implicare in diverse afaceri. Cazul s-a a soldat o amenda pentru incalcarea legislatiei ce obliga realizatorii emisiunilor TV sa respecta dreptul persoanei la propria imagine si sa ceara dovezi cand un invitat face afirmatii acuzatoare.

Tot in 2009, OTV s-a remarcat drept unul dintre foarte putinele posturi care si-au facut publice tarifele de emisiuni electorale. In acelasi an, OTV a devenit o platforma pentru Traian Basescu in campania prezidentiala, campanie in care televiziunea s-a situat pe locul doi in clasamentul sanctiunilor CNA

Un studiu CNA-UNICEF publicat la inceputul anului arata ca emisiunea "Dan Diaconescu Direct" este cel mai violent program de dezbateri, in timp ce emisiunea "In gura presei" de la Antena 3 este cea mai violenta emisiune de divertisment si pamflet. La inceputul anului, reprezentantul OTV Doru Iuga incerca sa obtina reducerea unei amenzi CNA argumentand ca postul are probleme financiare grave, fiind nevoit sa disponibilizeze mai multi angajati.

In 2010, postul OTV a fost somat, alaturi de alte canale, de catre CNA pentru publicitate mascata

OTV si-a castigat pozitia pe piata, intre altele, prin povestile derulate in direct din studioul postului: predictiile unor astrologi si numerologi, telenovele cu avocate disparute, scandaluri cu vedete, patron-moderator aruncat la tomberon si imagini socante cu persoane ucise. La Intalnirea media HotNews.ro din noiembrie 2008, Dan Diaconescu afirma: "Eu faceam emisiuni impotriva coruptiei acum 5-6 ani, cand acest gen era interesant si pentru telespectatori. Au trecut insa acele vremuri in care romanii sa-i mai huleasca pe hoti si pe marii gangsteri. Astazi au inceput, din pacate, sa-i aprecieze."



de Costin Ionescu HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.