Ultima oră

Cu voie de la Berceanu, Oprisan isi stringe bani pentru drumuri

Iulia Nicolaie
3 iun 2010 1097 vizualizări
Principalul motiv al deteriorarii drumurilor judetene sint considerati transportatorii care supraincarca masinile, crede Oprisan u pentru asta, CJ va impune suprataxarea pentru fiecare tona in plus, cu accept de la ministrul Transporturilor si Infrastructurii u seful CJ spune ca banii incasati vor fi utilizati pentru repararea drumurilor judetene

Marian Oprisan, presedintele Consiliului Judetean Vrancea, vrea sa stringa bani pentru repararea drumurilor judetene din taxe suplimentare pentru cei care transporta peste limita lemne sau pietris din padurile si apele Vrancei. O masura care poate fi explicata de criza economica, de fondurile mici la bugetul institutiilor care au in atributii intretinerea drumurilor patriei, dar si de incapacitatea romanilor de a turna vreun kilometru de asfalt in decurs de un an. Astfel, la sedinta CJ de luni, alesii judeteni au aprobat tarifele suplimentare de utilizare a drumurilor judetene pentru masinile de mare tonaj. Potrivit oficialilor, aceste vehicule ar fi principalul motiv pentru care asfaltul cedeaza inainte de expirarea termenului de garantie. Pentru a putea pune taxa suplimentara pe marfa in plus carata de transportatori pe drumurile judetene, seful CJ a purtat corespondenta cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, ministrul Radu Berceanu fiind de acord cu supra-taxarea celor care depasesc limita de incarcare. Totusi, in referatul celor de la Consiliul Judetean, intre motivele deteriorarii asfaltului de pe drumurile judetene nu este trecuta si calitatea indoielnica a lucrarilor oferita de asfaltatori. "Consiliul Judetean Vrancea este administratorul retelei de drumuri judetene. ("¦) Una din obligatiile ce-i revin CJ, in aceasta calitate, este si aceea de a mentine in buna stare drumurile publice. Traficul de mare tonaj datorat supraincarcarii osiilor, peste limita admisa, specificata in talonul masinii, reprezinta principala cauza de distrugere a imbracamintei asfaltice, inainte de expirarea perioadei de garantie", se arata in referatul Directiei Dezvoltare din CJ. Transportul cu depasirea masei totale maxime admise se poate efectua numai in baza unei autorizatii speciale de transport (AST), eliberata de administratorul drumului pe care se face transportul. Tarifele se stabilesc in functie de masa totala, de masele pe axe, de dimensiunile vehiculelor si de distanta parcursa, bani care intra in bugetul CJ Vrancea, daca transportul se face pe drumurile judetene. Potrivit referatului Directiei Dezvoltare din Consiliul Judetean, taxele incasate, stabilite in moneda europeana, sint folosite pentru "finantarea lucrarilor de administrare, exploatare, intretinere, consolidare, reparatii si modernizare a drumurilor aflate in administrarea sa".


Cit costa o tona in plus peste limita admisa?


Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a fost de acord cu tarifele propuse de CJ Vrancea pentru gabaritul depasit, acestea incadrindu-se in valorite stabilite printr-un ordin al ministerului dat in 2008. Astfel, depasirea masei totale maxime admise, indiferent de tipul suspensiilor, numarului de osii sau de roti, se taxeaza in plus, pentru masa totala cuprinsa intre 16 si 100 tone, cu tarife x distanta de la 0,22 euro pina la 2,15 euro. Daca incarcatura depaseste 100 tone, se taxeaza 2,15 euro, la care se adauga 0,11 euro pentru fiecare 0,1-5 tone peste suta de tone.

Depasirea masei maxime admise pe axe, indiferent de numarul de osii sau de roti, se taxeaza cu valori cuprinse intre 0,07 si 3,15 euro, in functie de suspensii si distanta de parcurs. CJ pune taxa in plus si daca masina cu care se transporta diferite incarcaturi depaseste limitele in lungime sau latime. Astfel, depasirea lungimii cu 0,21-5 metri se taxeaza cu 0,04-0,25 euro, iar ceea ce trece de 5 metri costa transportatorul cu 0,25 euro ^ 0,05 euro pentru fiecare 0,01-1 metru in plus. Latimea in plus, pornind de la 0,01 si pina la 4 metri, presupune valori intre 0,11-2,57 euro. Un centimetru in plus peste latimea de 4 metri este taxat cu 2,57 euro ^ 0,05 euro. Si inaltimea peste limita poate presupune tarife de pina la 2,57 euro pentru incarcaturi care au pina la 4 metri. Consiliul Judetean Vrancea va practica tarife si pentru recintarire sau remasurare, in valoare de 45 euro/operatie, in timp ce estimarea tarifului pentru depasirea limitelor maxime admise costa transportatorul alti 23 de euro/estimare. In vizorul autoritatilor judetene au intrat cei care supraincarca transporturile de lemne si agregate minerale. (Iulia CRETU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
, acum 739370 zile, 14 ore, 58 minute, 2 secunde
Sa intelegem ca si firmele Mavi Beton, Vega 93 si UMB Spedition vor fi taxate ? Sau iubitele firme apropiate de domnul Oprisan vor fi scutite de taxare ?
, acum 739370 zile, 14 ore, 58 minute, 2 secunde
Mult stimate si iubite dle Presedinte al Vrancei Va rog din suflet sa reparati drumul Focsani Suraia chiar daca suraienii nu va vor vota vreodata!
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.