Ultima oră

Se cauta Tinarul Jurnalist al Anului 2009

Mihaela Beșleagă
13 mai 2010 513 vizualizări
Pentru fiecare din cele sase sectiuni ale concursului organizat de Freedom House se va oferi un Mare Premiu în valoare de 4.000 lei u un coleg de la Ziarul de Vrancea a luat premiul cel mare la editia din 2006

Concursul "Tinarul Jurnalist al Anului", unic in presa romaneasca, a ajuns la editia a XII-a. Concursul este adresat tinerilor jurnalisti din intreaga tara, care scriu atit in presa tiparita cit si in presa online si s-a nascut din dorinta recunoasterii publice si promovarii tinerilor jurnalisti de talent, pe baza unor criterii profesionale de apreciere a calitatii materialelor publicate. Sectiunile celei de-a XII-a editii a concursului sint: Cultura, IT&C si tehnologie, Actualitate interna, Finante/Banci, Politica externa si afaceri europene si Mediu/Ecologie. Pentru fiecare sectiune in parte va fi desemnat cel mai promitator tinar jurnalist, cu virsta maxima 35 de ani, care a publicat, in cursul anului 2009, articole tratind subiecte din domeniile stabilite, mai putin interviuri. Pentru inscriere, candidatii sint invitati sa trimita trei articole, pina pe 15 mai, publicate in editiile print sau online, in cursul anului 2009. Fiecare articol trebuie insotit de un scan sau o fotocopie si un link catre fiecare din articolele publicate, precum si de o scurta prezentare a experientei profesionale. în cazul articolelor online, vor fi acceptate exclusiv cele publicate pe site-uri de specialitate. Postarile de pe blogg-uri de orice tip nu sint eligibile. Articolele trebuie sa fie la prima participare la un concurs de acest gen, iar candidatii se pot inscrie la o singura sectiune. De asemenea, candidatii care au cistigat Marele Premiu in cadrul editiilor anterioare ale concursului nu se mai pot inscrie. înscrierile se pot face: prin posta - Freedom House Romania, Bd. Ferdinand, nr.125, sector 2, cod postal 021396, Bucuresti sau prin e-mail: tja@freedomhouse.ro. Selectia articolelor va fi facuta de un juriu specializat, format din persoane cu experienta in mass-media. Juriul va avea in vedere tehnica jurnalistica, precum si capacitatea jurnalistilor de a genera subiecte si dezbateri pe marginea acestora.Pentru fiecare sectiune se va oferi un Mare Premiu in valoare de 4.000 lei. în luna iunie, Freedom House Romania, Edipresse AS Romania si reprezentantii sponsorilor vor face cunoscuti cistigatorii in cadrul unei ceremonii de premiere care va fi preluata de partenerii media. Si Ziarul de Vrancea este unul dintre premiantii concursului "Tinarul jurnalist al anului", la cea de-a VIII-a editie, din anul 2006. Distinctia a revenit colegei noastre Silvia Vrinceanu, care a cistigat premiul la sectiunea Social cu articolul "Martirii din Vadu Rosca", publicat pe 4 august 2005. (Mihaela BESLEAGA)


Despre concursul Tanarul Jurnalist al Anului

Initiat in anul 1998, cu o singura sectiune si cu un singur sponsor "" Vodafone, concursul "Tanarul Jurnalist al Anului" a ajuns la editia a XI-a, cu sase sectiuni, cinci sponsori si cinci parteneri media.

Initiativa a apartinut Cristinei Simion, director general Edipresse AS, care la data aceea era director de marketing la Romanian Publishing Group (devenit mai tarziu Edipresse AS) si a lui Tony Gray, director general Romanian Publishing Group.

Din dorinta de a incuraja specializarea jurnalistilor, au fost adaugate de-a lungul anilor noi sectiuni si au fost atrasi noi sponsori. Concursul a evoluat pe masura ce a capatat prestigiu: Marele Premiu a crescut de la 1000 de dolari la 1000 de euro, iar in ultimii doi ani suma a ajuns la 5000 de lei. S-a renuntat la cele doua mentiuni si a fost oferit un singur Mare Premiu mai consistent, iar de la o singura sectiune in 1998, s-a ajuns la noua sectiuni in 2007 si opt in 2008.

Fiind un premiu pentru tineri, s-a acordat o atentie deosebita in alegerea membrilor juriului, a acelor oameni capabili sa recunoasca valoarea. Din convingerea ca reputatia si credibilitatea acestui concurs este data de oamenii care il gireaza, componenta juriilor a ramas in mare parte aceeasi de-a lungul timpului.

în final, tot acest proiect si istoria lui reflecta o munca sustinuta, de echipa. Aceleasi jurii, aceiasi parteneri media si aceiasi sponsori "" companii care au sustinut acest proiect pentru ca impartaseau un tel comun: o presa mai buna intr-o societate mai buna.

Dincolo de resursele umane si profesionale investite in acest concurs de-a lungul anilor, nu trebuie neglijata nici componenta financiara, foarte importanta, de circa 300.000 euro, suma distribuita in numeroase premii.

Sponsori ai acestui proiect, pe diferite sectiuni:

 Vodafone Romania

 GlaxoSmithKline

 UniCredit tiriac Bank

 Rompetrol

 Antalis

 Skol

 The Group

 Ecorom

 Ogilvy

 Oriflame

 ARBOMedia


Parteneri media ai acestui proiect: Televiziunea Romana (TVR), HotNews, COMUNICATEDEPRESA, ziare.ro, Societatea Romana de Radiodifuziune (SRR), NewsIn si Dilema Veche


Despre concurs:


"Ne-am dorit sa incurajam valoarea intr-o societate in criza de modele si sa premiem jurnalismul de calitate, care are intotdeauna si o valenta etica, indiferent de "rating"."

Cristina Guseth, Director Freedom House


"Cei care au castigat de-a lungul timpului si-au confirmat mai tarziu valoarea, dovedind ca selectia este facuta intr-un mod foarte riguros. Pentru mine a insemnat un plus de credibilitate ca jurnalist."

Serinela Spatarelu, laureata in 2003, actualmente membra a juriului


"Concursul acesta a scos elita genurilor publicistice, fie ca e vorba de presa scrisa, de televiziune, de reportaj, de presa economica. Certamente aici s-au nascut oameni de valoare, care vor da valoare."

Jeana Gheorgiu, membra a juriului pana la editia din 2006


"Dupa a treia sau chiar a patra jurizare la premiile Freedom House pentru cel mai bun jurnalist cultural al anului, pot sa spun, pe scurt, ca aceasta placere onoranta m-a reconciliat oarecum cu tanara generatie. Pentru un batran paseist care considera ca totul e pierdut, ca numai trecutul conteaza, iar viitorul este invariabil negru, contactul cu atatea condeie zdravene, cinstite, vioaie si percutante a fost pur si simplu revigorant.

Sa fii incarcat de prejudecata conform careia noua junete inseamna exclusiv "sex, drugs and rock and roll" si sa dai de zeci de nume energic angajate in reportajul si interviul pe teme culturale, in cronica plastica, literara sau dramatica, in analizarea onesta si pertinenta a targurilor de carte, a mentalitatilor artistice, in trairea efectiva a ideilor s.a.m.d. "" apoi asa ceva te smereste si te reumple de optimism. Fie si doar "for a while", vorba lui Leonard Cohen.

în fine, e cat se poate de trist-semnificativ ca un astfel de concurs nu este organizat de uniunile noastre de creatie, de asociatiile ziaristilor sau de Ministerul Culturii, ci de blazonul Freedom House. într-un fel, poate e mai bine asa...."

Dan C. Mihailescu, membru al juriului sectiunea "Cultura"


"Am mai primit premii si diplomele le tin de obicei in sertare. Dar cea pe care scrie "Tanarul Jurnalist al Anului" isi are locul ei pe o masuta, flancata de o pana de scris veche si de o bufnita alba din piatra. Nu din mandrie e acolo, ci pentru reamintire: cat de important este sa scriu cu intelepciune si cat de intelept am fost cand am inceput sa scriu. E singura mea diploma care nu sta intr-un sertar.

Nu stiu cum s-a intamplat dar, in timp, acest premiu a devenit important in randul jurnalistilor tineri. Si nu e vorba doar de bani sau de confirmare. într-o breasla in care valoarea e atat de perisabila, aceste premiu este punctul fix care iti ofera mai mult decat succesul de public sau buzunarul plin. Te face constient de propria-ti valoare. Si asta iti da curaj sa zbori. Iar zborul e o indeletnicire dificila pentru un jurnalist."

Vlad Mixich, Hotnews.ro / Deutsche Welle "" Romania, castigator al sectiunii "Cultura", Tanarul Jurnalist al Anului 2008"


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.