Aspirantii la permis dau in gropi!
Gropile din carosabil sint privite ca o sursa suplimentara de venit de unii si ca un motiv de ingrijorare de altii. Prestatorii de reparatii auto spun ca au crescut lucrarile pentru reparatia avariilor din cauza gropilor din asfalt chiar si cu 40%. De cealalta parte, asiguratorii care au incheiat contracte de asigurare de tip CASCO, acum largesc mai mult buzunarele. Cauciucuri taiate, jenti indoite, carenaje rupte, pivoti avariati, capete de bare si chiar aripi indoite sint doar citeva din problemele care ii preocupa pe asigurati, asiguratori si mecanici auto in acesta perioada. Cu toate ca soferii au facut reparatii la masini si in 2009, anul acesta au mers la service pentru a schimba aceleasi piese. "De cind cu gaurile avem de reparat mai multe masini. Cineva a schimbat in decembrie capetele de bara si bieletele si acum a venit din nou sa le schimbe. Nu le-am mai dat la garantie din cauza gaurilor din asfalt", ne-a spus Ionel Paval, administratorul Gogo Auto. De asemenea, la Auto Sima Beyer s-au inregistrat mai multe cereri pentru reparatii la roti. "Au fost destul de multe reparatii la roti in ultima vreme. Gropile sint principala cauza, anvelope taiate, jenti indoite din cauza drumurilor", ne-a spus George Imrea, consilier clienti in cadrul Auto Sima Beyer.
"Ca sa mergi pe strada trebuie sa faci jaloane"
Companiile de asigurare spun, totusi, ca numarul de despagubiri fata de anul trecut nu a crescut considerabil, acest lucru putind fi justificat prin numarul de masini scazut in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2009. "O crestere asa substantiala nu am inregistrat, dar sint suficiente. Cauciucul nu se poate taia fara sa afecteze janta, asa ca trebuie sa le despagubim pe ambele", spune Ilie Budescu, director al companiei Asirom, filiala Vrancea. Directorul Groupama Focsani, Ionut Constantinescu, pune problema din unghiul soferilor. Acesta spune ca asiguratorul despagubeste janta si cauciucul, insa angrenajul mecanic al rotii daca sufera avarii minore nu poate fi platit decit in anumite situatii. Firmele specializate pe preluarea de risc nu sint singurele care au de suferit. Din acelasi motiv se pling si instructorii auto. Acestia sint obligati de multe ori sa incalce regulile in timp ce il pregatesc pe candidat din cauza craterelor asfaltului. "Asfaltul arata cum il vedem toti. Avem dificultati foarte mari in privinta pregatirii cursantilor. Instructorii se pling de situatia in care sint obligati sa predea. Banda dreapta nu mai este banda si ca sa mergi pe strada trebuie sa faci jaloane. Cursantul este clar afectat de calitatea strazilor", sustine Iulian Melinteanu, administratorul Scolii de Soferi Melinteanu. (Daniel GIRLEANU)