Ultima oră

70% din apelurile la 112 sint glume sau injurii

Iulia Crețu
8 apr 2010 359 vizualizări
STS va implementa in curind un program de asigurare a accesului la serviciile de urgenta a persoanelor cu dizabilitati

85 de mii de romani suna in fiecare zi la 112 pentru a anunta o urgenta. Potrivit unei statistici realizate de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in cinci ani de la infiintarea apelului de urgenta, pe 7 aprilie 2005, s-au receptionat peste 147 de milioane de apeluri. Insa, nu toate apelurile efectuate de cetateni au avut nevoie de interventia Salvarii, a Jandarmeriei ori a Politiei. Majoritatea celor care suna la numarul unic o fac pentru a glumi cu operatorii sau pentru a-i injura, inconstienta acestora putindu-i costa pe cei in dificultate chiar si viata. "Au fost identificate ca urgente aproximativ 16.300.000 incidente ceea ce reprezinta in medie aproximativ 9.000 incidente pe zi. Din statisticile recente rezulta ca la nivel national doar 24% din apeluri sint urgente, celelalte apeluri sint non-urgente sau injurioase. Asta inseamna ca pentru 76% din apelurile receptionate operatorii 112 nu fac transferul catre dispeceratele de urgenta", a declarat col. Adrian Fulea, purtatorul de cuvint al Serviciului de Telecomunicatii Speciale.Potrivit raportarilor de pe site-ul www.112.ro, in luna februarie, in Vrancea, s-au primit la numarul unic de urgenta nu mai putin de 33.055 apeluri. Dintre acestea, cei care intradevar necesitau ajutor, si nu erau pusi pe glume, au solicitat interventia Ambulantei, 2.615, pe cea a Politiei, 1.465, si pe cea a Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, 736. In 85 de cazuri, la 112 s-a cerut interventia Jandarmeriei. La numarul unic se receptioneaza apeluri in limbile minoritatilor nationale, dar si in cel putin o limba de circulatie internationala. In perioada urmatoare, STS deruleaza citeva proiecte de dezvoltare, intre care "eCall", apelarea automata a numarului european unic pentru apeluri de urgenta 112 atunci cind un automobil este implicat intr-un accident grav, sau "Reach 112", asigurarea accesului, in timp real, la serviciile de urgenta a persoanelor cu dizabilitati - cu deficiente de vorbire, de vedere si de auz. (Iulia CRETU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.