Ultima oră

Cautam cea mai mare groapa din asfaltul judetului!

Ziarul de Vrancea
23 mar 2010 9285 vizualizări
Multe strazi din Focsani, in frunte cu bulevardele, arata ca dupa razboi u nici daca vor soferii nu mai au pe unde sa ocoleasca toate craterele u politistii pot amenda administratorii de drum doar daca le dovedesc reaua credinta u un calcul simplu arata ca pentru asfaltarea drumurilor nationale din judet ar fi nevoie de peste un miliard de euro, fara a pune la socoteala comisioanele politicienilor u ar mai ramine de asfaltat cele 1.274 de kilometri de drum judetean, care costa mult, mult mai putin, doar 130 de milioane de euro u ziarul nostru lanseaza o dezbatere pentru a descoperi cea mai mare groapa din judet care sa le crape obrazul de rusine celor care ar trebui sa ne asigure sosele decente

Soferii stau prost cu nervii. Multi si-au distrus cauciucurile, gentile sau bucsele de la autoturisme si nu au sperante de mai bine. Administratorii drumurilor spun ca nu plombeaza drumurile pline gropi pentru ca vremea nu permite inca, mai ales ca ieri a plouat iar. Despre o posibila asfaltare nici nu se pune problema, intrucit este criza de bani. Politistii nu pot sa-i amendeze pe administratorii de drum decit daca acestia dau dovada de rea-credinta. Cum se traduce asta: se casca o groapa in carosabil iar cineva moare fix acolo. Pina acum, doar Primaria Focsani si Sectia de Drumuri Nationale au primit cite o amenda pentru ca nu au deszapezit la timp drumurile punind circulatia in pericol. Evident, amenzile au fost contestate in ideea ca banii ar merge mai bine la plombarea unei gropi. Desi in judet sint si drumuri pe care se poate circula acceptabil, exista foarte multe strazi si sosele pe care iarna le-a "bombardat" pur si simplu. Ziarul nostru si-a propus sa caute cel mai mare crater din asfalt si sa-l arate autoritatilor responsabile in speranta ca le va crapa obrazul de rusine. Pentru aceasta campanie de presa, prin care ne-am propus sa radiografiem reteaua de drumuri a judetului, avem insa nevoie de ajutorul cititorilor. La final vom face un top al celor mai distruse drumuri.


Cautam cea mai mare groapa din judet


Sinteti soferi? Sinteti obligati zilnic sa circulati prin asfaltul de tip svaiter din Vrancea? Cotidianul nostru pune la cale o dezbatere, pentru a afla care este cea mai mare, mai "frumoasa" si mai adinca groapa prin care sinteti nevoiti sa va chinuiti autoturismele, dar si cel mai bombardat drum. Asadar, cititorii care s-au saturat sa faca off-road pe drumurile publice sint invitati de astazi sa-si spuna of-urile la adresa redactiei, ziaruldevrancea@yahoo.com. Tot la aceasta adresa puteti trimite fotografii si filmulete cu "candidatele" pentru competitia de "Cea mai mare groapa" sau cu suferinta prin care v-a trecut autoturismul, in traseul sau zilnic prin craterele similare celor din relieful lunar. Se accepta si opiniile argumentate si detaliate pe forumul Ziarului de Vrancea, la adresa www.ziaruldevrancea.ro. Fie ca cea mai impresionanta groapa sa cistige!


Citeva date, citeva impresii


Judetul Vrancea este traversat de o retea de 516 kilometri de drumuri nationale, la care se adauga o retea de drumuri judetene si comunale de peste o mie de kilometri. Cele mai multe figureaza ca fiind modernizate, potrivit Strategiei de dezvoltare a judetului 2007-2013. Cum arata situatia din teren? Evident, diferita de cea de pe hirtie. De mai bine de cinci ani, proba de poligon de la examenul auto a fost scoasa. Acum, insa, soferii au altfel de poligon, in oras, dar si in judet. Gropile aparute in asfalt distrug masinile, iar autoritatile nu dau semne ca ar vrea sa faca ceva. Bulevaradul Independentei este, de departe, cel mai prost drum principal din Focsani. Gropile au ajuns sa aiba jumatate de metru, iar soferii nu au pe unde sa le ocoleasca. Starea acestui bulevard este surprinzatoare, daca tinem cont de faptul ca presedintele Consiliului Judetean, Marian Oprisan, trece aproape zilnic pe aici, in drum spre fortareata mamei sale, de la Bolotesti. In sfirsit, municipalitatea a demarat ieri lucrarile pe acest bulevard cu bani de imprumut, insa alte zeci de strazi urla dupa un pic de asfalt fierbinte. Curios este faptul ca cei de la Primarie au peticit pina acum doar strazile centrale. Astfel, drumarii au blocat strazile Stefan cel Mare, Vamii si Mihail Kogalniceanu, au turnat un pic de asfalt si au plecat. In rest, nimic, in ciuda faptului ca vremea de afara s-a imbunatatit, iar temperaturile ar permite refacerea strazilor. Situatia nu este mai buna nici pe drumurile din judet. DN 2 D Focsani - Odobesti s-a transformat intr-un drum comunal, acesta avind in multe puncte gropi extrem de periculoase pentru siguranta rutiera. Un tinar a fost grav ranit zilele trecute in incercarea de a ocoli o groapa in carosabil. Situatia este identica pe multe drumuri din judet, unele reparate recent. Acest fapt dovedeste ca aceste gropi au aparut din cauza calitatii indoielnice a asfaltului turnat si a comisioanelor. Acolo unde calitatea asfaltului a fost conform standardelor, gropile nu au mincat carosabilul. In aceste conditii, tot mai multi soferi ajung zilnic la service-uri auto cu cauciucurile distruse, cu gentile indoite sau cu suspensiile descentrate. Decidentii din Primarie si Consiliul Judetean pot rezolva problema, dar nu prea dau semne ca i-ar interesa prea mult ca soferii scot 200 de lei pentru o anvelopa stricata. (Iulia NICOLAIE, Dan CHIRIAC)


2 milioane de euro, un kilometru de asfalt pe un drum national

100.000 euro costa in schimb 1 km de drum judetean asfaltat

V-ati intrebat vreodata cit platesc autoritatile pentru reabilitarea si modernizarea unui kilometru de drum? La un calcul simplu, costurile sint exorbitante si de multe ori nu se justifica pe teren. De pilda, pentru lucrarile de reabilitare si modernizare a DN 2D Focsani "" Lepsa- Ojdula, pentru cei 118,87 km de drum national, din care 95 de km pe teritoriul judetului Vrancea, valoarea totala a lucrarilor, care sint finantate de la bugetul de stat, prin CJ, este de 232.506.875 euro. Asta inseamna fix 2 milioane euro pentru un kilometru de drum asfaltat! In planul initial DN 2D urmeaza sa fie largit de la 7 la 9 metri, iar pe toata lungimea lui se vor realiza 31 de poduri, un pasaj de cale ferata si 245 de podete. Reabilitarea si modernizarea DN2D este o investitie multianuala, executia incepind in septembrie 2007 si urmeaza sa se finalizeze, pe hirtie cel putin, in 2011. Mai putin costa asfaltarea unui kilometru de drum judetean, circa 100.000 euro. Un alt exemplu: in 2009 au fost turnate covoare bituminoase pe drumurile judetene in lungime de 4 km, valoarea contractata a lucrarilor fiind de 2 milioane de lei. Din nou, un calcul simplu arata ca 1 km de drum judetean asfaltat costa 500.000 lei (5 miliarde de lei vechi), adica 120.000 euro. Pentru asfaltarea celor 1.274 de kilometri de drum judetean ar fi nevoie de aproximativ 130 de milioane de euro. Cu aceasta suma s-ar putea cumpara mai putin de 100 din cele mai scumpe masini din lume, respectiv Koenigsegg Trevita, evaluata la pretul de 2,21 milioane de dolari bucata, potrivit revistei Forbes. Ca sa fim mai pe intelesul cititorilor, 50 de milioane de dolari a fost suma pe care a imprumutat-o Ministerul Transporturilor in 2004, in mandatul ministrului Miron Mitrea, pentru reabilitarea unor drumuri din Vrancea rurala. Rezultatul: un dosar de 50 de volume intocmit de DNA, cu baronul Marian Oprisan in rol principal, care zace din 2006 prin instantele de judecata. (Mihaela BESLEAGA)



Drumurile judetului, in cifre


Consiliul Judetean a alocat in acest an, la fel ca si in 2009, 10 milioane de lei pentru reabilitarea drumurilor aflate in administrarea sa, o suma prea mica fata de miile de gropi care s-au cascat in urma iernii. In total, reteaua de drumuri nationale din judet deserveste direct un numar de 286.300 locuitori, insumind 72,7% din populatia judetului. Conform datelor din strategia de dezvoltare a judetului pentru perioada 2007-2013, CJ doreste sa acceseze fondurile europene ce se vor aloca prin Programul Operational Regional 2007-2013 pentru urmatoarele proiecte de reabilitare si modernizare drumuri:

u DJ 205R Cotesti "" Poiana Cristei, km 21A700 "" 28A700 "" a fost realizat in procent de 60%, fiind executate lucrari in valoare de 4.207.459 lei inclusiv TVA, din care s-a decontat intreaga suma;

u DJ 204E DN24 "" Marasesti-Panciu km 24A200- 43A050 "" a fost realizat in procent de 36%, fiind executate lucrari in valoare de 13.670.887 lei, din care s-a decontat intreaga suma

u DJ 205 D Valea Sarii "" Naruja "" Paltin "" Nereju "" Bradacesti

u DJ 205E Vidra-Vizantea-Campuri (DN2L)

u DJ 205 K Racoasa "" Marasti (5 km - drumul de acces catre mausoleul

Marasti)

u DJ 205 L Grumaz-Vrincioaia-Paulesti-Negrilesti-Soveja, km 0A000-km

37A600

u DJ 205 B Alexandru Vlahuta (DN2) "" Gugesti "" Urechesti "" Budesti-Otesti-Dalhauti-Rimniceanca-Odobesti-Jaristea-Bolotesti-Tifesti-Satu Nou (DN 2L) km 0A000-KM 50A60 (Drumul podgoriilor)


Iata si care este starea retelei de drumuri din judet:

u drumuri nationale in lungime de 516 km, din care:

- cu imbracaminti din beton 348 km

- cu imbracaminti asfaltice usoare 115km

- nemodernizate (pietruite, de pamint) 52 km


u drumuri judetene si comunale, lungime retea 1.274 km din care drumuri judetene 731 km si drumuri comunale 543 km:

- modernizate 347 km

- nemodernizate 927 km




Cititi si: Se inventariaza gropile pe Independentei


Suraia este in groapa!


"Un oras mai mizerabil ca Focsaniul nu exista!"


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 22

Adaugă comentariu
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
Veniti pe strada Gh. Doja din cartierul Bahne si o sa vedeti cea mai mare groapa din oras .
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
in categoria drumurilor bombardate, putem incadra si str. Cuza-Voda, incepand de la intersectia cu B-dul Marasesti si pana la cimitirul evreiesc, unde practic nu mai ai cum sa ocolesti gropile!
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
Intrati pe drumul care duce spre Suraia... luati o groapa la intamplare... (ca sunt cateva mii..) si aceea este cea mai mare groapa pe care o puteti gasi...
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
eu nu as cauta o groapa ,care sa fie cea mai mare ,as cauta o portiune de drum fara o groapa din focsani-ul nostru cel iubit...noi ,strazi sau bulevarde nu mai avem,avem doar denivelari,gropite si citeste integral
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
Mergeti de la Tifesti spre Satul Nou sa vedeti adevaratele cratere!Oprisan are Jeep si elicopter si nu le simte!Oricum trece pe aici doar in,,propovaduirea"MINCIUNILOR din campania electorala!Isi bate citeste integral
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
focsaniul a fost, este si o sa fie un oras in care nimeni nu isi da interesul sa faca ceva pentru locuitorii orasului:nu avem un parc care sa arate ca un parc;nu avem strazi fara gropi(nici citeste integral
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
CEA MAI MARE GROAPA DIN OEAS ESTE PE VBDUL. MARESAL ANTONESCU ( BUCEGI) LA INTERSECTIA CU STR. PLEVNEI. NU TRECETI PE AICI DOMNULE PRIMAR, SAU DOMNILOR VICE PRIMARI. UN ORAS MAI MIZERABIl ca citeste integral
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
am fost azi la odobesti.nu am stiut ca soseaua a fost bombardata rusine
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
nu ma intelegeti gresit, dar demersul dvs jurnalistic, desi e laudabil, se concretizeaza doar la nivelul de : VENITI, INTRATI, FILMATI, FOTOGRAFIATI ! Acesta este Feed-Back-ul si implicarea citeste integral
, acum 737436 zile, 3 ore, 6 minute, 26 secunde
vrancea- provincie europeana a gropilor
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.