Politia Rutiera dezvaluie secretele radarelor invizibile
Seful Politiei Rutiere a mers joi dupa-amiaza pe traseu pentru a vedea cum functioneaza cele sase noi radare primite de la Ministerul Administratiei si Internelor luna trecuta. Comisarul sef Viorel Gheorghe a observat ca anti-radarele sint aproape de prisos in noua situatie, dar si faptul ca multi dintre soferi au inteles ca trebuie sa mearga regulamentar pentru a nu baga adinc mina in buzunar. "S-a facut o mediatizare foarte buna, iar oamenii devin mai constienti de riscurile de pe sosea. Soferii respecta regulile, dar sint si unii care inca ne sfideaza si nu vor sa inteleaga la ce riscuri se expun. Media sanctiunilor a crescut putin. Aceste noi radare nu pot fi detectate in timp util de anti-radare, dar ramine metoda clasica a soferilor de a-si face semn in trafic, cu farurile, pentru a anunta prezenta noastra. De la punerea in functiune a acestor aparate am aplicat 129 de sanctiuni, am retinut 26 de permise, dintre care sase pentru viteza, 13 pentru neacordare de prioritate si cinci pentru semafor", ne-a spus comisarul sef Gheorghe Viorel. Pentru a scapa de sanctiuni, pina la aparitia pe piata a unor anti-radare performante, rutieristii recomanda conducatorilor auto sa respecte regimul legal de viteza stabilit pentru fiecare categorie de drum si sa adapteze viteza la conditiile de trafic.
Cum functioneaza noile aparate radar
Cum in presa au aparut tot felul de informatii neoficiale, politistii de la Rutier au prezentat ieri citeva date tehnice despre noua aparatura de tip "Autovision" de masurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor si supraveghere a traficului:
- echipamentele radar montate pe autospecialele marca Logan MCV au doua functii respectiv: de supraveghere a traficului rutier si de masurare a vitezei de deplasare.
- aparatura radar masoara viteza de deplasare a autovehiculelor prin separarea sensurilor de mers
- aparatura functioneaza in sistem "Stand-by"- inregistreaza audio-video fara a emite unda radar catre autovehiculele vizate.
- porneste automat inregistrarea audio-video atunci cind detecteaza un autovehicul care circula cu o viteza mai mare decit limita maxima setata de catre operator.
- inregistreaza automat audio-video imaginile captate in intervalul de 30 de secunde inainte de pornirea efectiva a inregistrarii de catre operator si 60 de secunde dupa ce operatorul a oprit inregistrarea.
- permite inregistrarea imaginilor simultan cu functia de redare a inregistrarilor efectuate anterior.
- antena radar si camera video constituie corp comun cu ajutorul unui dispozitiv special.
- evenimentele pot fi marcate manual sau automat prin introducerea pe inregistrare a unui semn digital de tip bookmark (semn de carte).
- sistemul poate fi detectat de catre detectoarele de radar, insa modul de functionare a sistemului nu ofera conducatorului de autovehicul timpul practic necesar pentru reducerea instanta a vitezei de deplasare (receptionarea semnalului detectorului si timpul de reactie al soferului depasesc timpul cit sistemul radar inregistreaza si marcheaza viteza excesiva).
- datele inregistrate de echipamentul mentionat sint stocate pe un suport de memorie tip hard disk amovibil cu o capacitate de 80 Gb (asigura aproximativ 30 de ore de inregistrare continua).
(Dan CHIRIAC)