Ultima oră

Politia Rutiera dezvaluie secretele radarelor invizibile

Dan Chiriac
6 mar 2010 2655 vizualizări
Cum anti-radarele nu mai sint atit de eficiente, seful Politiei Rutiere spune ca soferilor nu le-a mai ramas decit sa-si faca semne cu farurile, din solidaritate

Seful Politiei Rutiere a mers joi dupa-amiaza pe traseu pentru a vedea cum functioneaza cele sase noi radare primite de la Ministerul Administratiei si Internelor luna trecuta. Comisarul sef Viorel Gheorghe a observat ca anti-radarele sint aproape de prisos in noua situatie, dar si faptul ca multi dintre soferi au inteles ca trebuie sa mearga regulamentar pentru a nu baga adinc mina in buzunar. "S-a facut o mediatizare foarte buna, iar oamenii devin mai constienti de riscurile de pe sosea. Soferii respecta regulile, dar sint si unii care inca ne sfideaza si nu vor sa inteleaga la ce riscuri se expun. Media sanctiunilor a crescut putin. Aceste noi radare nu pot fi detectate in timp util de anti-radare, dar ramine metoda clasica a soferilor de a-si face semn in trafic, cu farurile, pentru a anunta prezenta noastra. De la punerea in functiune a acestor aparate am aplicat 129 de sanctiuni, am retinut 26 de permise, dintre care sase pentru viteza, 13 pentru neacordare de prioritate si cinci pentru semafor", ne-a spus comisarul sef Gheorghe Viorel. Pentru a scapa de sanctiuni, pina la aparitia pe piata a unor anti-radare performante, rutieristii recomanda conducatorilor auto sa respecte regimul legal de viteza stabilit pentru fiecare categorie de drum si sa adapteze viteza la conditiile de trafic.


Cum functioneaza noile aparate radar


Cum in presa au aparut tot felul de informatii neoficiale, politistii de la Rutier au prezentat ieri citeva date tehnice despre noua aparatura de tip "Autovision" de masurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor si supraveghere a traficului:

- echipamentele radar montate pe autospecialele marca Logan MCV au doua functii respectiv: de supraveghere a traficului rutier si de masurare a vitezei de deplasare.

- aparatura radar masoara viteza de deplasare a autovehiculelor prin separarea sensurilor de mers

- aparatura functioneaza in sistem "Stand-by"- inregistreaza audio-video fara a emite unda radar catre autovehiculele vizate.

- porneste automat inregistrarea audio-video atunci cind detecteaza un autovehicul care circula cu o viteza mai mare decit limita maxima setata de catre operator.

- inregistreaza automat audio-video imaginile captate in intervalul de 30 de secunde inainte de pornirea efectiva a inregistrarii de catre operator si 60 de secunde dupa ce operatorul a oprit inregistrarea.

- permite inregistrarea imaginilor simultan cu functia de redare a inregistrarilor efectuate anterior.

- antena radar si camera video constituie corp comun cu ajutorul unui dispozitiv special.

- evenimentele pot fi marcate manual sau automat prin introducerea pe inregistrare a unui semn digital de tip bookmark (semn de carte).

- sistemul poate fi detectat de catre detectoarele de radar, insa modul de functionare a sistemului nu ofera conducatorului de autovehicul timpul practic necesar pentru reducerea instanta a vitezei de deplasare (receptionarea semnalului detectorului si timpul de reactie al soferului depasesc timpul cit sistemul radar inregistreaza si marcheaza viteza excesiva).

- datele inregistrate de echipamentul mentionat sint stocate pe un suport de memorie tip hard disk amovibil cu o capacitate de 80 Gb (asigura aproximativ 30 de ore de inregistrare continua).

(Dan CHIRIAC)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
, acum 739398 zile, 39 minute, 27 secunde
Oricum mai dureaza pana vor putea functiona din mers. Pnetru cine nu stiu, radarele trebuiesc omologate pentru inregistrare atat in mers cat si stationand. Din pacate INstitutul de metrologie din citeste integral
, acum 739398 zile, 39 minute, 27 secunde
Domnu' redactor anti-radarul este altceva. Consultati dex-ul ANTI- Element de compunere însemnând „împotrivă”, „în contră”, „opus”, care citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.