Ultima oră

Focsanencele prefera sa cumpere prosoape decit sosete sotilor

Iulia Crețu
3 mar 2010 720 vizualizări
De astazi si pina duminica, la Sala Polivalenta este organizat un tirg de haine de Martisor u organizatorii anunta expozanti mai putini decit la precedentele editii, la standuri fiind numai doua firme de confectii locale u reprezentantii Federatiei Patronale din domeniu spun ca la Focsani, cele mai interesate de expozitiile de imbracaminte sint femeile u in 2009, productia din domeniul textile a scazut cu 25%, fata de 2008

Tirgurile cu vinzare de incaltaminte si imbracaminte au reprezentat o mana cereasca pentru reprezentantele sexului frumos din Focsani. Cum era de asteptat, femeile au fost cele mai aprige cliente, acestea cumparind in primul rind articole vestimentare pentru ele, urmate de cele pentru casa si abia la urma cite ceva pentru soti. Aceasta este concluzia precedentelor expozitii cu vinzare Confintex desfasurate la Focsani, expusa de Aurelientiu Popescu, presedinte executiv Federatia Patronala a Textilelor, Confectiilor si Pielariei (FEPAIUS). De altfel, de astazi si pina duminica, la Sala Polivalenta din municipiu se va organiza cea de-a 75-a editie a Tirgului National de Imbracaminte-Incaltaminte, eveniment organizat de SC Expoconfintex si FEPAIUS. "Tematica tirgului este foarte diversificata si cuprinde: confectii textile adulti, confectii din piele si blana, tricotaje, confectii copii, tesaturi, lenjerie de pat, incaltaminte, marochinarie si accesorii. Aceasta manifestare expozitionala va fi organizata pe o suprafata de aproximativ 400 mp, fiind asteptati peste 5.000 de vizitatori, specialisti si comercianti din zona", se arata intr-un comunicat de presa al organizatorilor tirgului. In comparatie cu precedentele expozitii, la cea de Martisor din acest an vor fi prezenti mai putini expozanti, cauza reprezentind-o atit criza financiara, dar si suprapunerea manifestarii de la Focsani cu alte trei tirguri de profil in restul tarii. Din Vrancea, la standuri vor veni cu marfa numai doua firme, Verona Mode si Zisan, axate pe colectii de dama. "Se poate gasi orice, vor veni colectiile noi pentru primavara, dar si produse din sezonul trecut, cu preturi reduse. Facind o comparatie cu precedentele tirguri, am putea spune ca la Focsani s-au cautat in special colectiile pentru femei, incaltamintea, textilele de casa, dar si blanurile si pielea, care nu se demodeaza niciodata. Barbatii"¦ ei fac eforturi pentru a avea linga dumnealor femei frumoase", a declarat Aurelientiu Popescu, presedintele Federatiei. Acesta ofera si citeva ponturi de culoare si croiala doamnelor pasionate de "refresh-uirea" garderobei. In urma prezentei firmelor romanesti la Tirgul International "Heimtextil "" 2010" Frankfurt si la Salonul de Pret a Porter Paris, s-a decretat ca in acest sezon sa se poarte tonurile de maro, gri, dar si combinatii de alb si negru. De asemenea, se poarta croieli clasice cu accesorii deosebite.


"Industria modei este ca o femeie frumoasa"


Industria de textile si pielarie inregistreaza scaderi de cifre de la an la an. Potrivit celor de la FEPAIUS, anul trecut s-a inregistrat o scadere de 10-12% la productia de imbracaminte si incaltaminte. Si productia industriala a inregistrat o scadere de 25% fata de cifrele lui 2008, in timp ce exporturile au fost, in 2009, cu 15% mai mici, decit cele din 2008. "Sfirsitul lui 2009 a gasit cu 19% mai putini salariati in domeniu, 230.000, in comparatie cu numarul lor de 450.000, din anul 2005. In acest an vor ramine si mai putine fabrici de confectii. Cred ca in acest moment mai functioneaza undeva intre 7.000 si 8.000 de societati", a completat presedintele FEPAIUS. In aceste conditii, fabricile ar trebui sa se concentreze pe mai multa flexibilitate si productivitate in tot lantul de productie, inclusiv de la furnizori, pina la distributie. Federatia Patronala considera piata interna plina de potential, dar atrage atentia producatorilor ca au nevoie de rebranduiri. "Pentru aceasta, trebuie sa-si limiteze cheltuielile, sa negocieze mult cu furnizorii si sa aiba un marketing agresiv. In contextul economic actual, clientul a devenit mai nehotarit in ceea ce priveste achizitionarea de produse vestimentare si s-a transformat dintr-un cumparator activ, intr-unul privitor al scenei comerciale de moda. O industrie a modei, organizata profesionist, este ca o femeie frumoasa care nu iese din casa daca nu organizam permanent evenimente de moda (Zilele Modei, Defilee de Moda, prezentarea colectiilor de designeri)", sustin reprezentantii FEPAIUS. (Iulia CRETU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.