Ultima oră

Asiguratorii, obligati sa plateasca dauna in 15 zile

Daniel Garleanu
15 ian 2010 1738 vizualizări
CJPC Vrancea a inregistrat in anul 2009 un total de 34 de reclamatii contra societatilor de asigurari u service-urile auto fac deja selectie intre politele societatilor la care sint facute asigurarile RCA u asiguratul poate fi pus in postura de a scoate bani din buzunar desi polita sa RCA este valabila

Asiguratorii din Romania sint obligati sa faca plata despagubirilor in maximum 15 zile de la depunerea dosarului de dauna. Aceasta in urma deciziei Comisiei de Supraveghere a Asiguratilor, iar in cazul in care depasesc termenul, risca sa fie penalizati cu 0,1% din suma datorata pentru fiecare zi de intirziere. Lupta intre devizierii societatilor de reparatii auto si inspectorii de daune ai companiilor de asigurari face ca asiguratul sa aiba de multe ori de suferit. In cazul in care accidentul este preluat de firma de asigurari, investigatiile pot dura pina la trei luni, daca incidentul nu este studiat deja de autoritati, in speta Politia Rutiera. Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Vrancea a inregistrat pe parcursul anului anterior nu mai putin de 34 de reclamatii facute de societatile de reparatii auto care nu si-au incasat banii de la asigurari pentru serviciile prestate catre asigurat. Astfel, un asigurat poate fi pus in postura in care sa scoata bani din buzunar pentru a plati dauna, urmind sa actioneze in instanta societatea de asigurari pentru a-si recupera prejudiciul, lucru ce consuma timp si bani. Service-urile auto fac deja selectie intre politele RCA si, in cazul in care nu agreeaza compania la care clientul este asigurat, nu accepta reparatia masinii. Astfel, compania Carpatica Asig a adunat in 2009 nu mai putin de 18 reclamatii la politele RCA in timp ce Astra, Omniasig, BCR Asig, Ardaf si Alliantz Tiriac au adunat doua sau trei reclamatii de fiecare. "In general, sint probleme de intirzieri la plata ori dosarele de dauna au fost analizate superficial si cu intirzieri, firmele de asigurari prevalindu-se de cele 90 de zile calendaristice in care sint obligati sa rezolve dauna. De asemenea, am inregistrat reclamatii cu privire la diminuarea sumei de plata a lucrarii si chiar refuzuri totale de plata pe motiv ca nu s-ar fi intimplat accidentul asa cum au declarat cei implicati", ne-a spus Marian Biteanu, comisar in cadrul CJPC. Din cele 18 reclamatii pe care le-a adunat Carpatica, sase au ramas nesolutionate, din care despre trei nu exista nici un fel de informatii pina in prezent, potrivit sefului CJPC, Dumitru Dila.


Asiguratorii au motive pentru intirzieri la plata


Firmele de asigurari incearca sa-si pastreze imaginea cit mai putin sifonata si gasesc motivatie la toate reclamatiile. "In sucursala Carpatica Focsani nu exista reclamatii de acest gen. Pe contractele de service pe care le avem nu sint reclamatii deocamdata. Avem citeva service-uri cu care lucram destul de bine, altfel nu ar mai fi lucrat cu noi. Am avut cu firma Scorpion o singura problema unde a fost o valoare mai mica decit am acordat noi", ne-a declarat Claudiu Pascu, directorul Sucursalei Carpatica Asig Focsani. Una dintre problemele cu care se confrunta partile implicate (asigurat, pagubit, societate de asigurari si prestator service) este aceea a eliminarii din acest cerc a agentului constatator care stabilea cu exactitate vinovatul in cazul unui eveniment rutier neplacut. De asemenea, agentiile locale nu mai au personalitate juridica, compartimentul specializat fiind la centru si astfel sistemul este ingreunat de birocratie. "Doua dintre reclamatii au fost pe nedarea acordului de intrare in reparatii. Dosarul se poate instrumenta maximum trei luni si cind este complet atunci facem decontul", sustine Florin Nedelcu, inspector de daune la sucursala Ardaf Focsani. Pe de alta parte, oficialii CJPC sustin ca ii ajuta pe cit posibil pe cei care se gasesc in situatia de a scoate bani din buzunar pentru a acoperi dauna provocata. "Noi cautam sa-i invatam pe petenti si prin sistemul informatic le dam adresa de la Comisia de Supraveghere a Asiguratilor", a adaugat Marian Biteanu de la Protectia Consumatorilor Vrancea. (Daniel GIRLEANU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 739393 zile, 13 ore, 16 minute, 12 secunde
Asiguratorii nu stiu decat sa incaseze banii iar cand trebuie sa deconteze reparatiile unii dintre ei nu stiu cum sa faca sa nu mai plateasca sub tot felul de motive.Parerea mea este ca sunt prea citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.