Ultima oră

AFACERI: Business Report 24.12.2009

Ziarul de Vrancea
24 dec 2009 420 vizualizări
Taximetria pe Otopeni, o afacere de 10 milioane de euro; Cum cumperi mai ieftin fara sa stai cu orele la coada? Mergi in Bulgaria; Cat de mult au scazut preturile la noile ansambluri rezidentiale in 2009; Cea mai ieftina masina din lume: Kandi Coco

Taximetria pe Otopeni, o afacere de 10 milioane de euro. Nu mai putin de 77 de companii si persoane fizice autorizate se lupta, zilele acestea, pentru obtinerea autorizatiilor de practicare a taximetriei pe Aeroportul Henri Coanda. O singura firma a avut, oficial, dreptul sa ofere servicii de taximetrie pe Aeroportul Henri Coanda din Otopeni (AIHCB) in ultimii cinci ani. Castigatoarea unei licitatii controversate, in 2004, Fly Taxi a luat pana acum caimacul unei afaceri cu multe zerouri: in 2007, a inregistrat venituri de 3,2 milioane de euro, iar in 2008, de 2,5 milioane de euro, scrie Capital.


Cum cumperi mai ieftin fara sa stai cu orele la coada? Mergi in Bulgaria. Romanii care isi fac cumparaturile de Craciun in orasul bulgaresc Ruse iti insira imediat motivele pentru care evita aglomeratia din magazinele romanesti. Una la mana, preturile sunt ceva mai mici, lucru care se simte bine la buzunar atunci cand cumperi in cantitati mari. Doi la mana, mai ales pentru cei din judetul Giurgiu, orasul de peste Dunare, Ruse, este mai apropiat ca Bucurestiul, scrie Gandul.


Cat de mult au scazut preturile la noile ansambluri rezidentiale in 2009. 2009 este un an record in privinta livrarilor de locuinte in Capitala, dar si a scaderilor de pret, care au ajuns in unele cazuri si la 40%. DailyBusiness.ro a trecut in revista evolutia preturilor din principalele proiecte rezidentiale livrate in acest an. Anul acesta, pe piata au fost lansate 7-8.000 de unitati locative. In 2008, livrarile totale pe piata au fost de maximum 4.500 de locuinte. Rasarit de Soare, dezvoltat de Conarg, este cel mai mare proiect rezidential finalizat in 2009. Din cele aproape 1.000 de unitati locative, peste 75% sunt deja vandute. Preturile pornesc de la 40.000 euro. Dezvoltatorul a redus preturile in vara, pentru a face mai atractiv proiectul pentru Prima Casa. Reprezentantii companiei au mentionat ca este vorba de scaderi de doua cifre.


Seful celui mai mare SIF spune ca anul viitor va fi mult mai greu. Mihai Fercala, presedintele si directorul general al SIF Transilvania (SIF3), spune ca anul 2010 va fi mult mai dificil pentru piata de capital decat 2009, prognozand un buget de venituri si cheltuieli la jumatatea celui estimat pentru anul in curs. "Anul 2010 nu va fi un an fast pentru SIF-uri si nici pentru piata de capital in ansamblu. Va fi mult mai greu decat in 2009 din perspectiva cresterii somajului, a politicilor bugetare de austeritate, precum si a reducerii investitiilor in economie, aspecte la care SIF-urile sunt sensibile", a spus Mihai Fercala, presedintele SIF3 citat de Ziarul Financiar.


Ford Motor a cedat filiala sa suedeza Volvo catre constructorul chinez Geely Holding. Constructorul american de automobile Ford Motor a cedat filiala sa suedeza Volvo catre constructorul chinez Geely Holding, a declarat azi televiziunea suedeza, care citeaza un lider sindical. Un purtator de cuvant al Volvo a subliniat, totusi, ca operatiunea de preluare nu a fost inca finalizata. "Nu se poate considera ca tranzactia s-a facut, dar este vorba de un important pas inainte", a declarat purtatorul de cuvant al Volvo, Olle Axelsson, scrie Bursa.


Cea mai ieftina masina din lume: Kandi Coco. Care este cea mai ieftina masina din lume? Tata Nano, va veti grabi sa raspundeti. Gresit! Micuta indiana are, veti vedea, un rival serios. Are un nume exotic, Kandi Coco, vine din China si este un LSV (Low Speed Vehicle), adica un vehicul de transport persoane cu viteza limitata la circa 40 km/ora. Pretul la care poate fi achizitionat acest automobil sfideaza, intr-adevar, orice limita: doar 865 de dolari! Iata si cateva detalii tehnice: motorul este electric, franele sunt cu discuri pe toate rotile, iar suspensia este independenta, scrie 24auto.ro.


Din lipsa de cultura a vinului, bem falsuri. Cand vine vorba de vinuri de calitate, romanul este foarte usor de pacalit cu falsuri, mai ales daca sunt si de circulatie larga, spun vinarii. Potrivit Alinei Rosu, directorul de marketing ale Cramelor Halewood, foarte usor de falsificat sunt vinurile care au un rulaj foarte mare. Acestea trebuie sa fie foarte cautate, sa aiba rotatie rapida la raft pentru a nu putea fi depistate foarte usor. Sansele de falsificare a bauturii sunt mari intrucat romanul obisnuit nu are o cultura a vinului, spre exemplu acesta nu stie ce gust trebuie sa aiba un Chardonnay sau un Savignon Blanc. Vinarii, vinovati pentru lipsa elementelor de siguranta. Peste 90% din sticle nu au elemente de siguranta in afara de eticheta, spun producatorii de vin, scrie Evenimentul Zilei.


O treime dintre romani nu citesc niciodata o carte. In medie, un roman citeste carti de trei ori pe luna, insa aproape o treime dintre romani nu deschid niciodata o carte, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Gfk Romania. Populatia din mediul urban citeste de patru ori pe luna, adica de doua ori mai des decat persoanele din mediul rural, cea mai mare frecventa fiind intalnita in randul persoanelor cu studii superioare, care obisnuiesc sa citeasca de opt ori intr-o luna. Realitatea este insa ca aproape o treime dintre romani nu citesc deloc, iar inca o treime dintre respondentii studiului deschid o carte de cateva ori pe an sau chiar mai rar. Cele mai citite carti sunt cele de literatura sau beletristica, cele de specialitate si cartile despre hobby-uri, scrie Business Magazin.


Impozitul pe microintreprinderi supravietuieste si in 2010. Apare in buget. Microintreprinderile pot alege sa plateasca, si in 2010, un impozit de 3% pe venit, in locul cotei de 16% aplicate profitului, potrivit proiectului bugetului de stat pe 2010. Astfel, la acest capitol din buget sunt trecute incasari prognozate de 444 de milioane de lei. Guvernul a bugetat venituri din impozitul aplicat microintreprinderilor in conditiile in care actuala forma a Codului Fiscal nu mai permite impozitarea pe venit a acestora, incepand din anul 2010, scrie Capital.


Anul caderii economice a fost unul neasteptat de bun pentru investitorii la Bursa. In 2009 toti indicii bursieri au inregistrat cresteri, cel mai mare avans fiind inregistrat de societatile de investitii financiare (SIF), grupate sub BET-FI, care s-au apreciat cu aproape 90% fata de ultima cotatie din decembrie 2008. Fata de minime insa, atinse in februarie anul acesta, societatile financiare s-au apreciat cu peste 200%, titlurile SIF Transilvania (SIF3) consemnand cea mai buna evolutie la aceasta categorie, cu o apreciere de peste 150% in acest an, scrie Ziarul Financiar.


Volskwagen va patenta conceptul Bugatti 16C Galibier. Producatorul auto Volskwagen Group inca mai studiaza reactia publicului vis-a-vis de Bugatti 16C Galibier pentru a determina daca acest concept va intra in productie de serie. Din precautie, cei de la VW au decis sa patenteze conceptul Bugatti 16C Galibier in scopul de a evita aparitia pe piata auto a unor modele ce-l imita. Cel mai probabil automobilul GE sedan contruit de cei de la Geely, care imita in intregime modelul Royce Rolls Phantom, a creat o panica in industrie, scrie AutoDigest.ro.



de I.B. HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.