Efectele inundatiilor, «vindecate» cu bani europeni
La patru ani de la inundatiile din 2005, in Vrancea se va reconstrui un pod feroviar distrus de furia apelor, de involburarea riului Putna. Contractul pentru refacerea infrastructurii feroviare a fost semnat pe 15 decembrie, la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, iar lucrarile se vor efectua intre statiile Focsani si Putna Seaca, la kilometrul 209^154. Valoarea contractului este de 13,33 milioane de euro, fara TVA, intr-o cofinantare de la Comisia Europeana si de la bugetul de stat al Romaniei. Lucrarile se vor intinde pe durata a doi ani de zile, contractul fiind derulat prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, iar beneficiar este CFR SA. Lucrarile vor fi realizate de consortiul format din firmele Concefa Sibiu si IMSAT Bucuresti. «Acordul vizeaza reconstructia infrastructurii feroviare distrusa de inundatiile din iulie si august 2005 in Vrancea. Principalul obiectiv al contractului este imbunatatirea circulatiei trenurilor intre Focsani si Putna Seaca, obiectiv care va fi posibil prin reconstructia podului", dupa cum se arata in comunicatul de presa al Ministerului Transporturilor. Firma Concefa Sibiu are un capital social de 18,8 milioane de lei. Cealalta firma, IMSAT, a fost controlata pina in 2006 de un fond de investitii american, vinduta ulterior firmei Tehno Industrial Invest. Aceasta, la rindul ei, a vindut 51% din actiuni catre grupul francez SNEF. Printre obiectele de activitate figureaza segmentul de semnalizare si automatizare transporturi. Pe acest segment, IMSAT, care va lucra la podul feroviar pe tronsonul Focsani-Putna Seaca, a executat lucrari importante pentru CFR, RATB si Metrorex. (Iulia CRETU)