Traseele de calatori ramin o problema dupa un an de procese
Conflictul generat in urma cu mai bine de un an de atribuirea, de catre Consiliul Judetean Vrancea, a traseelor de transport persoane din judet, nu s-a inchiat nici acum. Astfel, cinci societati care au pierdut la acel moment traseele de calatori inca mai au dosare in instanta, in incercarea de a dovedi ca nu au existat motive pentru a fi lasate pe dinafara. Atribuirea traseelor a stirnit inca din start controverse, iar societatile care au pierdut licitatiile au sustinut ca firmele cistigatoare au uzat de acte false, care le-au conferit un avantaj. "Chiar au fost prinsi in flagrant cind isi puneau singuri mocheta pe un cadru de fier pentru a delimita habitaclul de calatori si locul pentru bagaje. Asa au participat la licitatie si asa au cistigat clasificarile de 2, 3 stele pe nedrept", spune administratorul firmei Genilyz, Gheorghe Nedelcu. Astazi are loc un alt termen in procesele demarate in urma cu un an, numarul lor depasind 10 cauze. Dosarul de astazi a fost introdus de SC Genilyz Comex SRL, SC Megatrans SRL, SC Lili Sim SRL, SC Manosim SRL si SC Geval Trans Com SRL, inca din august anul trecut, insa a ramas in pronuntare abia in octombrie 2009, dupa care discutiile au fost suspendate ca urmare a unei cereri de stramutare a petentilor. Cum cererea a fost respinsa, dosarul a fost repus pe rol si este probabil ca discutiile sa se incheie astazi. Desi de cind au fost emise licentele de traseu pentru mai multe societati firmele nemultumite au facut transport in paralel cu cele cistigatoare, de ceva timp exista unele rute pe care s-au facut modificari. Astfel, CJ Vrancea a emis mai multe hotariri prin care scoate efectiv societatile perdante de pe anumite trasee, pentru a le lasa loc liber altora. "Sint rute pe care si acum se circula paralel, cum ar fi Gologanu sau Cimpineanca, insa pe traseele Urechesti sau Suraia nu. Licentele mele de traseu pe Urechesti si Suraia nu sint retrase. Eu am si o hotarire judecatoreasca de anulare a hotaririi nr. 32/16 iunie 2009, asa ca as putea reveni pe traseele respective", a precizat Doru Stefanescu, administratorul Megatrans. Ramine de vazut ce vor decide judecatorii in acest dosar controversat, in conditiile in care utilitatea transportatorilor se dovedeste pe deplin in campaniile electorale, cind microbuzele devin un fel de panouri electorale ambulante. (Nicoleta CRISTEA)