Ultima oră

AFACERI: Business Report 21.11.2009

Ziarul de Vrancea
21 nov 2009 286 vizualizări
Preturile explodeaza in 2010; Vacante de lux: pretentii de cinci stele, preturi cu trei zerouri in coada; Cum ar arata piata romaneasca fara alimentele importate?; Cum ar fi trebuit sa arate Bugatti Veyron

Criza se transforma in blocaj financiar: incidente de plata de 1 miliard de lei in octombrie. Platile prin bilete la ordin, cecuri si cambii refuzate de banci au depasit in octombrie pragul record de 1 miliard de lei. Fata de septembrie, suma totala a incidentelor de plata, 1,08 miliarde de lei, a crescut cu 38,7%. Marea majoritate (93,9%) din sumele respinse au fost reprezentate de bilete la ordin, potrivit datelor publicate de BNR. In primele zece luni, incidentele cu instrumente de debit au insumat 7,6 miliarde de lei, de 2,5 ori mai mari decat sumele respinse in perioada similara de anul trecut, scrie capital.ro.


Erste: Romania va avea in 2010 un deficit bugetar de 6,6%, peste tinta stabilita cu FMI. Romania va avea in 2010 un deficit bugetar de 6,6% din PIB, potrivit estimarilor grupului austriac Erste, care considera ca tinta de sub 6% din PIB stabilita de autoritatile romane cu FMI este "intimidanta", avand in vedere dificultatile din trecut privind reformarea sectorului public, scrie Mediafax. Erste, actionarul majoritar al BCR, considera ca deficitul bugetar de anul viitor se va plasa, cel mai probabil, intre 6,5% si 7% din PIB, dupa nivelul de 7,3% prognozat pentru 2009, scrie Ziarul Financiar.


Preturile explodeaza in 2010. Cele mai importante produse vor avea, de la inceputul anului viitor, preturi mai mari, indiferent cine va fi presedinte sau care va fi "culoarea" Executivului. De la energie, carburanti pana la carne si tigari, toate produsele vor marca trecerea in 2010 prin majorari de preturi. Carburantii s-ar putea scumpi cu 7%, ca efect al majorarii accizelor, de la 1 ianuarie 2010, din cauza actualizarii cursului de schimb, scrie Business Standard.


Cum ar arata piata romaneasca fara alimentele importate? Alimentele romanesti trebuie cautate cu lupa pe rafturile hypermarket-urilor. Fie ca este vorba de dulciuri, produse din carne, conserve sau fructe si legume, 90% dintre acestea provin din alte state. Cu toate acestea, Sorin Minea, presedintele Federatiei Patronala Romana din Industria Alimentara, Romalimenta, sustine ca "Romania ar putea produce alimente cat pentru a hrani de doua ori populatia tarii". Pe de alta parte, Minea a declarat pentru evz.ro ca, in timp ce industria alimentara poate acoperi cererea de produse finite, procesatorii ar avea nevoie de materie prima de import, in special pentru fabricarea produselor din carne.


Transa a treia de la FMI ar putea veni "la pachet" cu a patra. Fondul Monetar International ar putea livra transele trei si patru din imprumutul acordat tarii noastre anul viitor, daca autoritatile vor solicita acest lucru si daca perioada de incertitudine politica se va prelungi, a declarat, ieri, reprezentantul FMI pentru Romania si Bulgaria, Tonny Lybek. "Intarzierea adoptarii unui buget credibil creeaza posibilitatea intarzierii urmatoarei transe de la FMI si primirea acesteia concomitent cu transa a patra, respectiv la mijlocul lunii martie 2010", a subliniat Tonny Lybek, citat de Bursa.


Vanzarile de masini noi au crescut in octombrie pentru prima data in ultimele sase luni. Vanzarile de autoturisme noi s-au majorat in octombrie cu 11,1% fata de septembrie, la 10.380 de unitati, avand astfel prima crestere din ultimele sase luni, declinul la zece luni fiind de 54% fata de perioada similara a anului trecut, la 112.150 unitati, potrivit datelor APIA, scrie StiriAuto.ro.


Targ de vacante de lux: pretentii de cinci stele, preturi cu trei zerouri in coada. In plina criza economica, la World Trade Plaza si-a deschis portile astazi targul "Kings Holiday", un eveniment dedicat turismului exclusivist. Vizitatorii mai cu dare de mana pot alege de aici oferte de vacanta foarte variate, atat ca preturi cat si ca destinatii, de la sejururi de lux in Bucovina, la safari in Namibia, de la cateva sute de euro, pana la zeci de mii de euro, scrie capital.ro.


"Trenurile zapezii", fara trenuri. Brandul va fi folosit pentru garniturile existente. Lansate la inceputul anilor 2000, pe vremea cand ministru al Transporturilor era Miron Mitrea, "Trenurile zapezii" raman un simplu brand, care va fi utilizat ca oferta comerciala pe perioada iernii, insa pe garniturile existente. Din cauza lucrarilor de modernizare, in ultima perioada CFR Calatori a fost nevoita sa anuleze mai multe trenuri pe Valea Prahovei, iar altele le-a redirectionat pe alte rute, scrie Gandul.


Noul Audi A7 surprins fara camuflaj. Audi isi va extinde gama cu un nou coupe cu 4 usi, ce se va incadra intre actualele A6 si A8, si va fi un concurent direct pentru BMW Seria 5 GranTurismo. A7 este versiunea de serie a conceptului Sportback prezentat la inceputul acestui an la Salonul Auto de la Detroit. Diferentele fata de showcar sunt minime, singurele detalii modificate fiind oglinzile laterale de dimensiuni mai generoase si blocurile optice frontale ce beneficiaza de un nou aranjament al LED-urilor, scrie Voom.ro.


Prajisteanu, MEC Romania: Piata a scazut atat de dramatic in 2009, incat avem nevoie de new business ca de aer. Bugetele publicitatii au scazut cu 30-40% in 2009, iar pentru 2010 exista toate premisele sa scada cu alte 10 procente. In acest context, atragerea de noi clienti - new business - devine sansa la supravietuire pentru furnizorii de servicii media in 2010, este de parere Bogdan Prajisteanu, managing directorul Mediaedge:cia (MEC), una dintre cele mai dinamice agentii de media din Romania. scrie DailyBusiness.ro.


De ce se scumpeste energia de 2,5 ori de la producator la consumator. Pretule energiei electrice creste de la producator pana la consumatorul final - populatie - de aproximativ 2,5 ori, ingloband tarifele de distributie, furnizare, transport, servicii de sistem si costurile cu operatorul de piata, potrivit unor calcule ale Business Standard, confirmate si de oficialii Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei - ANRE. Astfel, de exemplu, de la un pret mediu primit de un producator de 40 de euro pentru un megawatt ora, consumatorul plateste acasa, pentru acelasi megawatt, circa 100 de euro, scrie Business Standard.


Cum trebuia sa arate Bugatti Veyron. Revista intaliana de masini Quattroruote a publicat in numarul din luna aceasta poze ce infatiseaza cum ar fi putut arata Bugatti Veyron, daca cei de la VW nu ar fi refuzat primul concept. Problema a fost de fapt pretul mult prea mare de productie al unei asemenea masini, scrie AutoDigest.ro.


Franciza care te mentine in forma. FitCurves este un concept de fitness de origine americana dedicat exclusiv femeilor. Luna aceasta a fost deschis in franciza primul club sub acest nume din tara noastra, in Bucuresti. Master francizatul regional intentioneaza sa extinda reteaua atat in Capitala, cat si in orasele mari din tara. In momentul in care isi depune candidatura pentru franciza FitCurves, viitorul francizat ar trebui sa aiba in cont o suma de aproximativ 60.000 de dolari, reprezentand valoarea cheltuielilor de inceput estimata de francizor, scrie Startups.ro.



de I.B. HotNews.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.