Ultima oră

Calatorie cu variatii de pret in microbuzele de Cimpineanca

Ziarul de Vrancea
8 oct 2009 899 vizualizări
Cei doi transportatori de persoane de pe traseul Focsani - Cimpineanca si retur practica preturi diferite u pentru aceeasi distanta oamenii platesc 1 leu, 1,5 lei sau 2 lei u diferenta de pret se face dupa culorile afiselor din parbriz, rosu sau galben

Neintelegerile dintre cei doi operatori de transport de pe traseul Focsani "" Cimpineanca si retur influenteaza pretul calatoriei in asa fel incit pentru aceeasi distanta se pot percepe trei tarife diferite. De la Autogara si pina la ultima statie din comuna Cimpineanca, traseul masoara aproximativ 10 kilometri, distanta pentru care un calator poate plati 1 leu, 1,5 lei sau 2 lei pentru calatorie. Aceasta situatie se naste din cauza faptului ca in momentul de fata nu exista o autoritate care sa impuna pretul unei calatorii in afara municipiului. Cistigatorii licitatiilor pentru aceste trasee isi fac un calcul al cheltuielilor si in functie de acestea stabilesc pretul calatoriei. Dupa calculele Vastrans SRL, una din societatile de transport care functioneaza pe traseul Focsani - Cimpineanca, o calatorie cu abonament valoreaza 1,5 lei. Celalalt prestator de servicii de transport pe acelasi traseu este mai ieftin, astfel ca in cazul Geval Transcom SRL o calatorie cu abonament costa 1 leu. Diferenta de pret dintre cei doi nu este valabila si in cazul calatoriei normale, fara abonament, ambele societati fiind de acord cu 2 lei/calatorie. Cetatenii din Cimpineanca care fac zi de zi naveta cunosc preturile dupa culori. Cele patru microbuze care au pretul de abonament redus la 1 leu/calatorie au afisul din parbriz de culoare rosie, iar cei cu microbuzele mai scumpe au afisul galben. Cei care sint mai inventivi isi cumpara abonamente pentru ambele "culori" sau asteapta venirea microbuzului potrivit cu tichetul datat pe abonamentul pe care il au. Astfel, oamenii sint datori, in cazul in care nu au noroc de prima data, sa mai astepte in statie citeva zeci de minute venirea celuilalt prestator pentru care au tichet.


Firmele spun ca practica pretul corect


Societatile care asigura transportul zilnic al calatorilor pe ruta Cimpineanca - Focsani asigura ca pretul pe care il practica este indreptatit. "Noi mergem cu 2 lei, iar la abonamente cu 1,5 lei, in rest nu am modificat pretul. Intr-o luna jumatate, ei (n.r. Geval Transcom) sint scosi de pe traseu", promite Vasile Novac, patronul soietatii de transport Vastrans SRL. Acesta sustine ca a facut pretul in functie de ratele de leasing ale microbuzelor, consumabilele, dar si realizarea unui profit decent. Promisiunea pe care o face Novac cind spune ca va inlatura concurenta nu bucura calatorii. Daca Vastrans va ramine singur pe traseu va practica aceleasi tarife ridicate. De asemenea, la momentul in care situatia traseului va fi clarificata, numarul de microbuze permise pentru aceasta ruta va scadea la sase, in conditiile in care in prezent circula opt astfel de microbuze. De cealalta parte, Adrian Muscalu, administratorul Geval Transcom spune ca pretul de 1 leu/calatorie cu tichete datate de abonament este de ajuns. "Tariful de 1 leu/calatorie este destul la abonament. Unii vor sa se imbogateasca, dar nu e treaba mea", ne-a spus Adrian Muscalu. Acesta sustine ca are volumul necesar de microbuze pentru a acoperi traseul Focsani "" Cimpineanca. Muscalu iese cistigator si la capitolul spatiu, microbuzele sale fiind mai incapatoare decit cele ale Vastrans. Pina cind autoritatile vor hotari sa ia atitudine in cazul tarifului, cetatenii vor continua sa plateasca tariful variabil si sa astepte momentul potrivit sa urce in microbuz. (Daniel GIRLEANU)


Razii printre transportatorii de persoane


Una dintre problemele intilnite in Vrancea este transportul calatorilor peste capacitatea microbuzelor, la care se adauga si pirateria

Politistii rutieri au iesit ieri in strada pentru a-i verifica pe cei care fac transport de persoane. La toate iesirile din judet, cite un echipaj al politiei a controlat microbuzele care plecau spre diferite destinatii din judet si din tara. "Vom organiza periodic astfel de actiuni pentru a-i depista pe cei care merg fara licenta sau caiet de sarcini, sau conduc microbuze cu defectiuni. Vrem sa prevenim accidentele in care sint implicate microbuzele care transporta oameni", ne-a spus comisarul sef Viorel Ghoerghe, seful Serviciul Politiei Rutiere. Accidentele in care sint implicate microbuzele de persoane s-au inmultit in ultima vreme, multe producindu-se si din cauza faptului ca sint folosite masini defecte. In ultimele luni, peste 20 de oameni au murit in accidentele produse in tara din cauza soferilor de microbuze. In plus, unii soferi se urca la volan bauti sau fara permis de conducere. Una dintre problemele intilnite in Vrancea se refera la transportul calatorilor peste capacitatea acreditata a mijloacelor de transport, la care se adauga si pirateria. De altfel, multi dintre calatori au renuntat la a mai merge cu microbuzele, alegind alte variante de transport, gen masina sau tren. Din pacate, dupa cum s-a vazut, nici trenurile din Romania nu par prea sigure in ultima perioada. Trei trenuri au deraiat intr-o singura saptamina in Romania. Accidentele s-au soldat din fericire doar cu pagube materiale, nu si cu victime. (Dan CHIRIAC)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.