Rotary Club Focsani incurajeaza mersul pe bicicleta
Piata Teatrului din Focsani a fost ieri dupa-amiaza gazda finalului unui mini-tur ciclist Buzau "" Focsani. 25 de copii si tineri au pedalat pina la destinatie, unde au fost asteptati si intimpinati de membrii clubului Rotary Varana din urbea de pe Milcov, carora le-au predat Cupa Cicilista in mod oficial. A urmat apoi momentul unei poze de grup a celor implicati in acest efort colectiv, fiecare "arborind" o esarfa cu insemnele clubului. Stafeta poposeste in oras intre trei zile si o saptamina, avind drept scop promovarea ciclismului ca un sport si un mijloc de locomotie sanatos si ecologic, la indemina tuturor categoriilor de virsta, precum si cointeresarea autoritatilor in amenajarea de piste pentru biciclete si montarea de suporti pentru biciclete la scoli si institutii publice. Intentiile organizatorilor s-au concretizat in aceasta perioada si pentru ca anul acesta se implinesc 80 de ani de la infiintarea clubului Rotary in Romania. "Prin aceasta stafeta vrem sa atragem atentia asupra acestui sport si avem nevoie de sprijinul autoritatilor locale pentru construirea pistelor pentru biciclisti in Focsani. Vrem de asemenea sa promovam idealul de a face bine celor care au nevoie de noi", a declarat presedintele Rotary Club Varana Focsani, Rodica Dinuta. In luna mai, punctul de plecare a stafetei a fost orasul timisean Jimbolia, Focsaniul fiind cel de-al 23-lea oras de pe traseu. Vrincenii vor preda stafeta celor din Galati, nu inainte de a pune in practica actiunile de promovare a acestui mijloc de deplasare adoptat in tot mai mare masura in Occident. "Dorim sa organizam concursuri de ciclism si, impreuna cu politistii focsaneni, educatie rutiera", a adaugat Rodica Dinuta. Finishul este programat in orasul constantean Mangalia. Actiunea de factura ecologista are drept scop evidentierea necesitatii de a promova cultura ciclismului, un hobby sanatos, de a incuraja administratiile locale pentru construirea de piste dedicate biciclistilor si finalizarea celor existente si de a implementa imaginea biciclistului ca participant la trafic cu aceleasi drepturi si obligatii. O alta componenta importanta este cresterea nivelului de educatie rutiera a cetatenilor in legatura cu participarea biciclistilor la trafic, ceea ce va avea repercusiuni pozitive in reducerea numarului de accidente in care sint implicati biciclistii. La acestea se adauga avantajul urbanistic si cel economic. (Ciprian FANARU)