Ultima oră

AFACERI: Business Report 29.09.2009

Ziarul de Vrancea
29 sep 2009 562 vizualizări
Cum te prinde Fiscul daca eviti sa declari veniturile; Cum iti protejezi afacerea in criza: Te asociezi cu alte firme intr-un holding; Zeci de mii de economisti anual. Cine are nevoie de ei?; Firmele isi iau angajati in leasing; Cum a evoluat siguranta la volan, in 50 de ani

: de Victor Cozmei HotNews.ro

MarÃi, 29 septembrie 2009, 2:08 Revista Presei A Business


Cum te prinde Fiscul daca eviti sa declari veniturile? Persoanele fizice trebuie sa inregistreze la Fisc orice contract din care obtin venituri, in caz contrar amenzile ajun­gand pana la 1.000 de lei. "Evazionistii" sunt insa greu de depistat. In cel mult 30 de zile de la incheierea unui contract care aduce venituri, persoanele fizice trebuie sa il inregistreze la Fisc, conform Codului de procedura fiscala. Chiar daca angajatorul plateste o parte din impozit sau chiar daca persoana fizica trebuie sa depuna declaratia anuala de venit, obligatia ramane valabila, scrie Capital.ro


Si institutiile nebancare au inghetat creditarea. Activele totale ale institutiilor financiare nebancare (IFN) - categorie in care sunt incluse firmele de credit de consum si de leasing- au scazut cu un miliard de euro, respectiv cu 9% in primul semestru, pana la 10,13 miliarde de euro, potrivit datelor BNR. Aceasta corectie a sters toata cresterea inregistrata de piata IFN-urilor in a doua parte a anului trecut, aducand-o la nivelul din iunie 2008. "Este cumva normala aceasta scadere. Pe de o parte, cererea din partea clientilor a scazut. Pe de alta, conditiile de acceptare sunt mai stricte, avand in vedere si evolutia riscului", comenteaza Daniel Boaje, directorul general al Cetelem, cel mai mare jucator pe credite de consum, scrie Ziarul Financiar.


Deficitul forteaza cresteri de taxe. Majorarea TVA-ului si a cotei unice in 2010 este "inevitabila" pentru ca tintele pe deficit bugetar agreate cu FMI sa fie atinse, potrivit unui raport al Economist Intelligence Unit, divizia de analiza a The Economist. Raportul avertizeaza ca o astfel de miscare ar avea un impact negativ asupra cheltuielilor de consum si ca reducerile de personal din sectorul public vor fi in continuare necesare. Ministrul Finantelor Publice, Gheorghe Pogea, sustine ca, "luand in considerare actualul cadru macroeconomic si previziunile Comisiei Nationale de Prognoza pentru anul 2010, MFP are in vedere mentinerea cotei unice de impozitare si a cotelor de TVA". Insa analistii locali chestionati de Business Standard sunt mai degraba de acord cu varianta unei majorari, in conditiile in care Guvernul nu a reusit sa reduca suficient din cheltuieli, scrie Business Standard.


Zeci de mii de economisti anual. Cine are nevoie de ei? Numarul anual al absolventilor de facultati eco­no­mice echivaleaza cu un oras de dimensiuni medii. Pana de curand rasfatati de angajatori, ei sunt acum obligati sa se reprofileze in domenii care li se pareau, in trecut, umilitoare. Contrar asteptarilor, circa 70% din acesti absolventi se angajeaza in domeniul pentru care s-au pregatit, afirma la unison rectorii facultatilor de profil. "Si in aceasta perioada avem solicitari de la angajatori, bancile folosind tineri absolventi sau chiar studenti, pe salarii mici", explica Ion Iarca, decanul Facultatii de Stiinte Economice din cadrul Universitatii Petrol-Gaze din Ploiesti, scrie Capital.ro


Cum iti protejezi afacerea in criza: Te asociezi cu alte firme intr-un holding. Ai o firma si iti gasesti cu greu parteneri de afaceri? Te sperie blocajul financiar? Vrei sa platesti impozite mai mici? Expertii spun ca o solutie este sa gasesti alte cateva firme si sa infiintati un holding. Guvernul s-a hotarat, in sfarsit, sa reglementeze aceasta structura de business. Legea holdingului, pusa in dezbatere publica de Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii pe site-ul institututiei va genera o adevarata "reforma " in economia romaneasca, urmand sa contribuie, pe de o parte, la coagularea si consolidarea mediului de afaceri si capitalului romanesc si, pe de alta parte, la atragerea investitorilor straini. Cel putin asa spera unii dintre expertii in fiscalitate, scrie DailyBusiness.ro


Ce afaceri si-au construit singuri copiii miliardarilor locali. Dincolo de implicarea sau preluarea afacerilor de familie, mostenitorii miliardarilor locali au incercat si propriile afaceri - fie prin plasarea unor bani, fie prin dezvoltarea unui proiect de la zero. Spre exemplu, Tiriac Jr. detine acum o participatie de 5,12% din actiunile retailerului de electronice si electrocasnice Flamingo, scrie Ziarul Financiar.


Moment bun pentru cei care cauta spatii industriale. Consultantii imobiliari spun ca rata de neocupare pe segmentul industrial a crescut cu 10% - 15% in ultimul an, iar chiriile au

scazut in medie cu aproximativ 10%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, acesta este un moment potrivit pentu cautarea unui spatiu industrial sau pentru renegocierea contractului, scrie Startups.ro


Actionarii aeroporturilor Baneasa si Otopeni au aprobat procesul de fuziune. Directorul general al aeroportului Otopeni, Tudor Jidav, a declarat luni pentru NewsIn ca in sedinta Adunarii Generale a Actionarilor (AGA) Baneasa si Otopeni, a fost aprobat procesul de fuziune a celor doua aeroporturi. "In sedinta AGA, care s-a incheiat cu putin timp in urma, la care au participat actionarii aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost aprobat procesul de fuziune de catre ambele parti. Mai departe mai sunt cativa pasi de parcurs, un prim pas va fi publicarea proiectului de fuziune in Monitorul Oficial, scrie Money.ro


Studentii nu au bani de firma gratuita. Cu toate ca studentii care vor sa isi deschida o firma sunt scutiti de cea mai mare parte a taxelor generate de infiintare, doar 603 tineri antreprenori au pornit o afacere in primele noua luni ale anului. Potrivit Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), din cele aproape 82.000 de firme infiintate de la inceputul anului si pana in luna septembrie, 603 au apartinut studentilor, scrie EvZ.


Mai scump cu 10%. Venirea studentilor nu a mai dus la majorarea semnificativa a chiriilor. Cresterea chiriilor in preajma inceperii anului universitar a devenit un lucru obisnuit de la an la an, in Bucuresti si in marile centre universitare. Anul acesta insa a fost unul atipic, potrivit specialistilor, care afirma ca nu se poate vorbi despre o majorare relevanta a chiriilor, comparativ cu anul trecut. Cele mai solicitate locuinte de catre studenti sunt garsonierele si apartamentele cu doua camere, pentru care acestia platesc minimum 250 euro, respectiv 350 euro, scrie Gardianul.


Franciza cu 15 ani de vechime pe piata instalatiilor. Romstal este una dintre cele mai importante companii romanesti care activeaza pe piata echipamentelor si instalatiilor pentru constructii din Romania. Reteaua de magazine s-a extins in franciza nu doar pe teritoriul tarii, ci si in afara granitelor, iar francizorul cauta in continuare parteneri pentru marirea retelei de magazine, scrie Startups.ro


Firmele isi iau angajati in leasing. Imprumutul de personal este portita de scapare a societatilor ce au posturile blocate din cauza recesiunii. Unele companii de marketing sau din industria alimentara "inchiriaza" salariati pentru a-si realiza proiectele de scurta durata, dar costurile sunt pe masura. Studiile de piata sunt doar un exemplu de proiect pe o perioada determinata pentru care firmele decid sa apeleze la salariatii "de imprumut". In prezent, cum majoritatea societatilor au angajarile blocate, iar afacerea bate pasul pe loc, leasingul angajatilor este o solutie viabila. "Cerintele legislative sunt preluate de firma de leasing, de la protectia muncii pana la concedii medicale sau incetarea contractului de munca", explica Marius Balasoiu, managing partner ForPeople, scrie Adevarul.


Noul Volvo S60, primul dintr-o serie de modele care pot "vedea" pietonii si pot frana automat. Volvo a creat doua noi sisteme de siguranta preventiva, denumite Collision Warning with Full Auto Brake si Pedestrian Safety, care vor fi lansate odata cu noul Volvo S60, in 2010. Cele doua tehnologii ajuta soferii sa evite pietonii care se afla in fata masinii actionand frana pentru a reduce viteza sub 25 km/h. "Sistemele anterioare au fost create pentru a ajuta soferul sa evite accidentele cu alte masini. Acum am facut un pas urias inainte, creand o functie care mareste siguranta pentru pietonii lipsiti de aparare. Mai mult, am avansat de la 50% la 100% in ceea ce priveste franarea complet automata. Din ceea ce stim, nicio alta companie rivala nu a progresat atat de mult in acest domeniu" explica Thomas Broberg, expert in domeniul sigurantei la Volvo Cars, scrie StiriAuto.ro


Iata cum a evoluat siguranta la volan, in 50 de ani. In ultimele decenii, industria auto a inregistrat evolutii spectaculoase, pe multiple planuri. Printre cele mai importante imbunatatiri se regasesc cele in privinta sigurantei oferite la bordul unui automobil. Un exemplu elocvent in aceasta privinta il costituie experimentul prezentat in inregistrarea video de mai jos, realizat de organismul american specializat in siguranta auto, IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Asa se face ca au fost supuse la un crash test, dupa toate rigorile IIHS din prezent, un Chevrolet Malibu din zilele noastre si un Chevrolet Bel Air din 1959, anul fondarii IIHS, scrie 24auto.ro




de Victor Cozmei HotNews.ro



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.