Ultima oră

Oprisan a pus bomboana pe coliva Societatii de Drumuri si Poduri

Mihaela Beșleagă
23 sep 2009 1837 vizualizări
Drumarii ajung pe drumuri: sub titulatura de privatizare , SDP va fi practic desfiintata si vinduta bucata cu bucata u societatea se afla de mai multi ani in colaps financiar, din cauza datoriilor uriase, dintre care o parte chiar ale Consiliului Judetean, actionarul unic, in contul unor lucrari de deszapeziri neachitate si ulterior, uitate u ultimii 120 de salariati vor fi trimisi in somaj, dupa ce in lunile trecute alti zeci de muncitori au intrat in somaj tehnic u liderul sindical al drumarilor considera ca s-a premeditat lichidarea societatii inca de acum citiva ani, cind SDP a incetat sa mai participe la licitatii pentru lucrari de asfaltare, cistigate de firmele clientilor politici u consilierii liberali si democrati s-au impotrivit acestei modalitati de privatizare, dar proiectul a trecut cu 15 voturi pentru si 12 impotriva si abtineri

Drumarii de la SC Drumuri si Poduri Vrancea SA, al carei actionar unic este Consiliul Judetean, vor ajunge pe drumuri. In cadrul sedintei extraordinare de ieri a CJ s-a votat revizuirea strategiei de privatizare a societatii, care va avea practic ca finalitate lichidarea acesteia, prin vinzarea de active, respectiv bunurile imobile, apoi privatizarea voluntara. Astfel, pe cei 120 de angajati ramasi ii paste somajul, dupa ce in ultimele luni alti zeci de drumari au intrat in somaj tehnic, din cauza lipsei lucrarilor. SDP, care se afla de mai multi ani in pragul colapsului financiar, are in acest moment datorii uriase, care totalizeaza 22.695.000 lei. La rindul sau, societatea are de recuperat creante care insumeaza jumatate din datorii, respectiv 12.161.000 lei, mare parte debite vechi, cu posibilitate minima de recuperare. Chiar CJ datoreaza societatii care intra in proces de lichidare 3.600.000 lei, sume pentru o serie de lucrari de deszapezire sau asfaltari electorale, care nu au mai fost recunoscute de Marian Oprisan. Declinul societatii a inceput in 2005, cind a inceput sa acumuleze datorii si, treptat, nu a mai putut participa la licitatiile organizate de CJ pentru asfaltarea sau deszapezirea drumurilor, lucrari atribuite clientelei politice. Finalul era previzibil si a fost ilustrat plastic ieri de consilierul liberal Romeo Seciu: "Societatea este moarta de mai multa vreme, trebuie sa ii mai scriem certificatul de deces".


Consilierii judeteni liberali si democrati s-au declarat ieri impotriva privatizarii prin vinzarea de active, de fapt o forma voalata a lichidarii. Acestia au intrebat care va fi soarta celor 120 de oameni care vor fi trimisi in somaj si ce se va intimpla cu datoriile societatii. "Principala problema este cea a angajatilor, nu se regasesste nici o propunere pentru ei, vor 120 de oameni trimisi in somaj. Acestia au dreptul la cinci salarii compensatorii, dupa cum este stipulat in contractul colectiv de munca. Apoi, daca societatea va fi lichidata, va ramine cu datorii la Finante, la agentii economici, ce se va intimpla cu ele?", a fost interventia liberalului Catalin Kanty Popescu, care a lucrat in cadrul societatii. Si democratul Emilian Diaconu s-a pronuntat impotriva acestei forme de privatizare. "Societatile care s-au privatizat prin vinzarea de active au ramas cu cele fara valoare pe piata, deci privatizarea e partiala. De asemenea, momentul este ales nefericit, sintem in plina criza economica, locuri de munca sint putine, acesti oameni nu vor avea unde munci", a spus Diaconu. Si liberalul Romeo Seciu a pus punctul pe "i". "Hotarirea nu priveste privatizarea, ci lichidarea Societatii de Drumuri si Poduri. Aceasta hotarire transmite o confuzie, pentru ca in cazul unei lichidari lucrurile sint mai complicate, apar mai multe probleme, privind personalul, stingerea creantelor, responsabilitatea CJ", a motivat Seciu. Democratul Corneliu Negru a pus problema datoriilor SDP si a intrebat ce masuri s-au luat pentru recuperarea creantelor. Si Nicu Mazere a venit cu propunerea de a cere falimentul societatii, ca fiind singura modalitate legala. Presedintele CJ, Marian Oprisan, a spus ca drumarii ramasi fara obiectul muncii isi vor gasi cu usurinta un alt loc de munca, in conditiile in care Vrancea in prezent este un adevarat "santier de constructii". "Va asigur ca cei 120 de angajati isi vor gasi loc de munca, societatea nu mai putea functiona in acest mod, lucrurile s-au stricat de la un an la altul. Am convingerea ca acei oameni nu vor avea de suferit, vor gasi locuri de munca mai bune, pentru ca in acest moment derulam un program de investitii si lucrari pe drumuri care au transformat Vrancea intr-un santier de constructii", a spus Marian Oprisan. Acesta a afirmat si cu alte ocazii ca la SDP "timpul trece, leafa merge" si ca lucrarile efectuate nu au fost de calitate. In ultimii ani, Oprisan a preferat firme "prietene" care sa asigure intretinerea drumurilor judetene, cum ar fi societatea Sotirex, legata de numele cosilierului judetean PSD Victor Roman. Proiectul de ieri a trecut cu 15 voturi pentru, din partea consilierilor PSD si 12 voturi impotriva si abtineri, din partea gruparilor PDL si PNL din CJ.


"Cu buna stiinta au vrut sa ne falimenteze"


Liderul sindical al drumarilor este de parere ca lichidarea societatii a fost premeditata de ani buni de zile, incepind cu 2005, cind SDP nu a mai fost admisa la licitatii, din cauza datoriilor mari acumulate. "Cu buna stiinta au vrut sa ne falimenteze de ani de zile. Desfiintarea societatii presupune doua lucruri: vinzarea de active (bunuri imobile, cladiri aflate in patrimoniul societatii) si apoi privatizarea voluntara, ca si cum noi ne-am fi dorit asta. Daca era bunavointa din partea CJ am fi putut participa la licitatii si am fi cistigat. CJ, ca actionar unic, nu ne-a dat nici o mina de ajutor. Consiliul de Administratie nu a facut nimic, a venit, a luat banii si a plecat. Ei (CJ, n.r.) ne-au obligat sa facem datorii, atunci eram buni, acum nu mai sintem. Unde sint vrincenii pe primul loc?", a spus cu naduf Danut Ciobanu, liderul sindical al drumarilor. Acesta afirma ca oamenii sint in situatii disperate, cei care inca au mai lucrat in subantepriza neprimindu-si salariile de doua luni. De asemenea, majoritatea au o virsta inaintata si deci, sanse mici de a-si gasi un nou loc de munca. Daca in 2005 SDP avea 400 de angajati, in prezent au ramas 120.


Privatizare cu nabadai


SC Drumuri si Poduri Vrancea SA s-a infiintat in iunie 2003, ca urmare a reorganizarii regiei autonome "Administratia de Drumuri si Poduri RA", actionarul unic al societatii fiind CJ. Societatea are ca principal obiect de activitate lucrarile de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale, drumuri, autostrazi, poduri si tuneluri. Principalul beneficiar al acestei societati pina in anii trecuti a fost CJ (84% din totalul tranzactiilor). "SC Drumuri si Poduri Vrancea SA a fost dependenta de veniturile obtinute prin atribuirea publica de lucrari, aspect care a dus la neglijarea organizarii si dezvoltarii propriei infrastructuri de vinzare pentru a atrage alti clienti. Credem ca, de fapt, aceasta a fost una din cauzele principale care au condus la declinul accentuat al societatii si la lipsa posibilitatilor de redresare", se arata in Planul de privatizare revizuit. Practic, Consiliul Judetean recunoaste indirect ca a avut un management defectuos la aceasta unitate de pe urma careia PSD a avut mult de cistigat, mai ales in perioadele electorale, cind drumarii asfaltau la comanda baronului. Sa nu uitam ca drumarii i-au cumparat lui Oprisan un Audi de lux cu care sa inspecteze drumurile judetene din Italia (caz care a ajuns si la DNA), iar amica sa Corina Trifan a pus mina pe o halca buna din activele drumarilor, in schimbul unei chirii modice. Astfel s-a ajuns la o masura radicala de restructurare. Consultantul ales pentru privatizare, firma Gestaco Business Consulting SRL Braila, propune schimbarea metodei de privatizare aprobata initial, in ianuarie 2007, respectiv majorarea capitalului social cu aport in natura si in numerar cu metoda vinzarii de active-bunuri imobile, care va fi si pusa in practica in perioada urmatoare. (Mihaela BESLEAGA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 3

Adaugă comentariu
, acum 739389 zile, 19 ore, 49 minute, 53 secunde
Societatea Drumuri si Poduri putea fi modernizata, se puteau cumpara utilaje noi si orice banca le-ar fi oferit credite pentru asa ceva. Este o imposibilitate economica ca o societate care se ocupa cu citeste integral
, acum 739389 zile, 19 ore, 49 minute, 53 secunde
Cum sa nu fie falimentara daca ii punea sa faca lucrari pentru Consiliul judetean si nu-i platea.Bineinteles ca-l platea pe Umbrarescu si ceilalti mafioti in construirea de drumuri.Celor de la Drumuri citeste integral
, acum 739389 zile, 19 ore, 49 minute, 53 secunde
Nu toti cei 120 de angajati au calificari in constructii domnule Oprisan si ca un om sa se califice la varsta de 50 de ani intr-o alta meserie este nevoie de timp si timpul are acum nevoie de bani si citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.