Ultima oră

Podurile feroviare distruse de inundatii vor fi refacute

Ciprian Fânaru
4 aug 2009 1492 vizualizări
Vor intra in reabilitare mai multe poduri din localitatile Sihlea, Pufesti, Gugesti, Marasesti si Adjud u din cauza distrugerilor din timpul inundatiilor din 2005, trenurile au restrictii de viteza intre garile Focsani si Marasesti

Mai multe poduri si podete de cale ferata afectate de inundatiile devastatoare din ultimii ani vor fi in sfirsit reabilitate. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a semnat ieri un contract de peste 1,3 milioane de euro asistenta tehnica pentru supervizarea reconstructiei infrastructurii feroviare distrusa de inundatiile din lunile iulie si august 2005 in judetele Vrancea si Alba. "Cu o valoare totala de 1.359.200 euro, fara TVA, acest contract este cofinantat de Comisia Europeana prin Facilitatea ex-ISPA si de catre Guvernul Romaniei prin bugetul de stat. Obiectivul principal este de a contribui la implementarea corespunzatoare a contractelor privind lucrarile de reconstructie a sectiunilor de infrastructura feroviara distruse de inundatiile din iulie si august 2005, precum si la redeschiderea traficului in conditii imbunatatite", se arata intr-un comunicat al ministerului. Din Vrancea vor intra in reabilitare mai multe poduri si podete din localitatile Sihlea, Pufesti, Gugesti, Marasesti si Adjud care au avut de suferit in urma viiturilor din 2005. Tocmai din cauza acestor probleme, unele trenuri au restrictii de viteza intre statiile CFR Focsani si Marasesti, cele de tip Intercity spre exemplu avind din aceasta cauza intirzieri. Consultantul angajat va fi responsabil de supervizarea lucrarilor din punct de vedere calitativ, cantitativ, al timpului de executie, precum si din punct de vedere al resurselor financiare. In comunicat se mai arata ca activitatea consultantului se va desfasura pe perioada de executie a lucrarilor (24 luni) si pe perioada de garantie a lucrarilor (urmatoarele 12 luni dupa executia lucrarilor), iar la finalul acestor perioade se va emite certificatul de intretinere ce va fi aprobat de angajator. Contractul de asistenta tehnica a fost acordat prin licitatie internationala consortiului format din DB International si Louis Berger. Aceasta din urma este firma care se ocupa si de studiul de fezabilitate pentru autorstrada Ploiesti-Buzau- Focsani. Perioada totala de implementare e de 38 luni de la data inceperii primei activitati. Lungimea totala a liniilor de cale ferata din judetul nostru este de 169 km, linie normala, din care 102 km linie electrificata si 98 km cu doua cai de circulatie. Densitatea liniilor CFR/100 km este de 34,8%, valoare care situeaza judetul pe locul 29 pe tara. In timpul inundatiilor mai multe poduri si terasamente au fost afectate, astfel incit pentru o vreme circulatia trenurilor a fost deviata. (Ciprian FANARU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 737022 zile, 6 minute, 16 secunde
Sunt de acord , dar sa nu fie un nou mod de spalare de bani cu apa de ploaie ca la Tanasoaia!!!
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.