Ultima oră

Consumatorii vor da note comisarilor

Nicoleta Cristea
28 apr 2009 548 vizualizări
Punctul de informare al consumatorilor va asteapta la CJPC Vrancea

O data cu infiintarea punctului de informare la sediul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor, consumatorii vor putea da note in ceea ce priveste serviciile puse la dispozitie. "Consumatorul va avea o fisa prin care se da un punctaj, care va fi transmis la ANPC. Asa vedem rezultatele obtinute prin punctul de informare", a spus comisarul sef adjunct al CJPC Vrancea, Gheorghe Enache. Punctul de informare are ca scop educarea consumatorilor, de a-i face sa inteleaga care le sint drepturile, dar totodata si obligatiile, spun comisarii CJPC Vrancea. "Speram sa avem un feedback cit mai ridicat de la consumatori. Incercam sa il facem pe consumator sa ne ceara sprijinul, pentru ca ne dorim mai multa consiliere si prevenire. Nu avem doar atributii de sanctionare a agentilor economici, ci si de consiliere", a detaliat comisarul Cristiana Boldeanu, purtatorul de cuvint al CJPC Vrancea. Acesta a mai aratat ca de multe ori vrincenii vin cu probleme care de multe ori nu privesc institutia, si trebuie sa fie redirectionati catre institutiile abilitate. Un exemplu recent de acest fel a fost o vrinceanca din Motesti, care a reclamat ca vecinul isi construise o fosa sub geamul casei sale. Chiar daca multi consumatori se grabesc atunci cind au o nemultumire sa faca reclamatie la CJPC, comisarii au explicat ieri ca ar fi mai benefica o discutie cu agentul economic. Din acest motiv, punctul de informare nu va fi singura inovatie a CJPC. Comisarul de serviciu care va prelua o eventuala reclamatie ii va inmina consumatorului un formular, pe care trebuie sa il completeze si sa il dea la rindul lui agentului economic. Aceasta practic este medierea. Consumatorul ii comunica in scris agentului economic ce l-a nemultumit, iar acesta va incerca, in teorie, sa remedieze problemele. (Nicoleta CRISTEA)


300 de reclamatii la CJPC Vrancea


Actualul sef interimar al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor spune ca a fost "tras de urechi" la Galati din cauza unor stagnari in activitatea institutiei pe care tocmai a preluat-o. In cadrul unei intilniri regionale cu comisariatele din cele patru judete, printre care si Vrancea, s-a discutat noua organizare, s-au inaintat demisii, si s-au facut si citeva aprecieri asupra activitatii. Se pare ca judetul nostru ar sta cel mai prost la capitolul reclamatii deoarece, dupa cum spune comisarul sef adjunct Gheorghe Enache, unitatea nu s-a incadrat in termenele de solutionare. Cu toate acestea, comisarul Cristiana Boldeanu, purtatorul de cuvint al CJPC, a atras atentia asupra faptului ca la fiecare reclamatie in parte s-a lucrat, insa "orientarea a fost alta". "Avem 300 de reclamatii, insa peste trei sferturi au fost rezolvate. Sint foarte multe reclamatii la care nu se fac documente, pentru ca, spre exemplu, se rezolva pe care amiabila", a precizat Cristiana Boldeanu. Aceasta a mai specificat si faptul ca unele reclamatii depasesc termenul de 30 de zile in care ar trebui sa fie rezolvate din motive neimputabile inspectorilor. Spre exemplu, la unitatile financiare care au doar puncte de lucru dureaza foarte mult corespondenta cu firma mama. (N. C.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 737020 zile, 9 ore, 40 minute, 1 secunda
prostul pana nu e fudul, parca nu e prost destul; se lauda si cu bune si cu rele, bravo misule, parca vii de acasa.
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.