Supermarket Lidl in locul Autogarii Focsani
Dupa licitatii controversate pentru atribuirea traseelor de microbuze si nemultumirile calatorilor privind orarul curselor, iata ca acum aflam ca autogara se va muta pentru o afacere cu multe zerouri. Oficialii firmei care detine Autogara Focsani au anuntat ieri ca statia terminus a curselor intra si interjudetene se va muta in zona Garii Focsani pina in anul 2011, fara sa spuna insa nimic despre faptul ca locatia a fost vinduta pentru deschiderea unui centru comercial. Printr-o cerere inregistrata la Primaria municipiului Focsani, SC Trans Company SA a solicitat modificarea Planului Urbanistic Zonal in vederea construirii de spatii comerciale si parcari cu dotari si utilitati aferente, beneficiar urmind a fi compania LIDL ROMANIA SCS, firma care dezvolta o retea nationala de magazine si care a anuntat ca vrea sa se extinda in zona Moldovei. Noul supermarket Lidl va fi situat in Piata Victoriei din Focsani, cu accesele rutiere si fronturile construite adiacente acesteia in suprafata de 8.695 metri patrati. Consiliul Local Focsani a aprobat in sedinta ordinara din luna ianuarie solicitarea, insa prefectul Raluca Dan a cerut reanaliazarea mai multor proiecte, printre care si cel depus de firma care detine autogara. Cel mai probabil, proiectul va fi discutat la sedinta urmatoare.
Doi ani, termen de gratie
Societatea Trans Company SA este detinatoarea licentei de autogara in Focsani si, pentru a face loc noului supermarket, va muta locatia autogarii in strada Bicaz nr. 26, la sediul fostei societati ITA. Termenul de mutare a autogarii este 30 iunie 2011, dupa cum a declarat directorul Adrian Simulescu. Societatea Trans Company SA Focsani a incercat sa gaseasca citeva avantaje pentru mutarea autogarii, gen construirea unei autogari moderne, fluidizarea traficului de autovehicule in Focsani sau interconectarea sistemului de transport pe cale ferata cu cel judetean de transport. Cu toate acestea, este de la sine inteles ca mutarea Autogarii se face pentru a elibera spatiul pentru viitorul supermarket LIDL, care va aparea in Piata Victoriei din Focsani. Un alt argument invocat este acela ca pentru prestarea unor servicii de calitate este necesara construirea unei autogari moderne, lucru care ar fi benefic atit pentru transportatori cit si pentru calatori. "Termenul de finalizare a proiectului este 30 iunie 2011. Vom demara lucrarile pentru noul sediu, nu ne mutam miine, nici nu putem, sint contracte in derulare in acest moment. Sa nu inteleaga oamenii ca se va schimba locatia Autogarii acum, ne vom muta de-abia dupa ce se finalizeaza lucrarile, in anul 2011", a explicat Adrian Simulescu, directorul firmei Trans Company, cea care administreaza Autogara Focsani. Pentru informatii, sugestii si reclamatii, calatorii au la dispozitie numarul de telefon 0237/614661.
Lidl face deja angajari
SC LIDL ROMANIA SCS, filiala in cadrul grupului Schwarz detinator al unui lant de peste 8.000 de supermarket-uri in peste 20 de tari europene, a anuntat la sfirsitul anului trecut ca intentioneaza sa deschida in Romania o retea nationala de magazine, in special in orasele de marime medie. Gigantul german are in plan circa 50 de hipermarketuri. Grupul de retail intentioneaza sa investeasca 150 de milioane in Romania pina in 2012, in ciuda crizei financiare care afecteaza din ce in ce mai mult vinzarile. Retailerul Lidl Romania a inceput deja recrutarea de personal. Compania cauta angajati responsabili pentru extinderea in Moldova si Bucuresti si project manageri in constructii. Grupul german Lidl&Schwarz a decis sa reia planurile de dezvoltare a retelei de discount Lidl, dupa ce anul trecut compania a aminat intrarea pe piata romaneasca din cauza pretului ridicat al terenurilor. Lidl face parte din grupul Lidl&Schwartz, care este prezent in Romania prin Kaufland. Supermarketurile Lidl sint de tip discount, cu un format mic. Reteaua este foarte raspindita in Europa de Vest, mai ales in Germania, Austria, Grecia sau Italia. Magazinul de tip discounter va comercializa o gama larga de produse alimentare si nealimentare, sub sloganul "preturi mici, calitate germana". Cele doua divizii ale companiei au intrat in Romania in 2003, prin infiintarea unor firme detinute integral de Schwarz, insa germanii au mizat in primii ani doar pe extinderea Kaufland. (Ciprian FANARU)