Taxele de publicitate aduc bani frumosi Primariei
Potrivit unui raport al Serviciului Juridic din cadrul Primariei Focsani, in ultimii trei ani din activitatea de publicitate desfasurata pe raza municipiului, au fost inregistrate la bugetul local incasari de peste un milion de lei. In anul 2006 incasarile au ajuns la 171.158 de lei, in 2007 ele au fost de 261.811 lei, iar anul trecut care a fost si an electroal, au fost inregistrate venituri de 646.663 de lei. "Din aceasta suma 140.578 de lei reprezinta taxa de afisaj in scop de reclama si publicitate, 40.431 de lei taxa de publicitate panou, 10.354 de lei taxa de publicitate conform contractului si 455.300 reprezinta taxa de utilizare a domeniului public", dupa cum se arata in informarea semnata de sefa Serviciului Juridic, Carmen Ghiuta. Conform aceluiasi raport, pe raza municipiului Focsani exista 131 de spatii publicitare, care au fost scoase la licitatie in 2007 si 2008 si din care au fost adjudecate un numar de 112. Pretul minim de pornire la licitatie a fost de 2 lei/mp. Conform regulamentului de publicitate privind administrarea si exploatarea spatiilor publicitare, operatorii de publicitate au obligatia sa achite taxa pentru ocuparea domeniului public privat, taxa de publicitate de 3% din valoarea contractului de publicitate, taxa de afisaj in scop de reclama si publicitate de 27 lei/an la sediu si 20 lei/an la punctul de lucru. La licitatiile organizate de Primaria Focsani au participat 17 operatori de publicitate si agenti economici. Informarea a fost intocmita la solicitarea consilierului liberal Doina Fodoreanu, care insa s-a declarat nemultumita, considerindu-o un esec. "Am cerut aceasta informare, dar ea este incompleta pentru ca vreau sa apara si locatiile, nu doar faptul ca sint 130 de spatii de publicitate. As dori sa fie sub forma de tabel nominal cu adresa si cu o rubrica de observatii in care sa se precizeze daca sint pe domeniul public sau privat", a subliniat Doina Fodoreanu. Spatiile de publicitate au constituit un puternic motiv de disputa intre partide in perioada campanie electorale, cind PNL si PD-L au reclamat faptul ca neexistind un inventar al locatiilor acestor spatii de publicitate, PSD-ul a profitat punindu-si "cuburi", bannere, afise si alte materiale de campanie prin toate intersectiile din oras. (Doina GANEA)