Unde face MOARTEA autostopul
Anual, pe soselele din Vrancea mor zeci si zeci de persoane, iar alte citeva sute ramin marcate pe viata din cauza accidentelor. Odata cu refacerea tronsonului de drum Slobozia Bradului - Adjud, soseaua E 85 a devenit un drum pe care aproape lunar se produce un accident grav. Punctele negre din judet sint pe E 85, Soseaua Vrancei, drumul Focsani - Odobesti - Andreiasu, dar si localitatea Straoane, unde carutele nesemnalizate sint un pericol mortal pentru soferi. In Focsani, cele mai multe accidente au loc pe principalele bulevarde, dar si pe centura, iluminata necorespunzator.
La cererea Ziarului de Vrancea, ofiterii de la Serviciul Politiei Rutiere au facut publice zonele cu risc sporit de producere a evenimentelor rutiere, denumite si "puncte negre". O analiza realizata pe ultimii 5 ani arata ca moartea face autostopul cel mai adesea in localitatile tranzitate de DN2-E85. In top se afla comuna Dumbraveni cu 10 accidente grave soldate cu cinci morti si sase raniti grav, localitatea Urechesti cu 10 accidente grave soldate cu trei morti si 10 raniti grav si satul Haret cu 12 accidente grave soldate cu noua morti si cinci raniti grav. Cea mai periculoasa portiune de drum se afla, insa, in Golesti unde politistii au identificat mai multe "puncte negre". In Golesti s-au produs nu mai putin de 49 de accidente grave in urma carora au decedat 24 de persoane si 32 au fost ranite grav, motiv pentru care au stat chiar si sute de zile pe patul de spital. Si centura de ocolire a Focsaniului se afla pe lista "punctelor negre" cu 12 accidente grave soldate cu cinci morti si noua raniti grav. Subcomisarul Daniel Fatu, seful Politiei Rutiere, spune ca multe dintre aceste accidente au drept cauza traversarile neregulamentare, neatentia in conducere, depasirile neregulamentare sau neacordarea de prioritate dar peste toate acestea troneaza viteza excesiva. "Un factor favorizant il reprezinta lipsa iluminatului. Daca in Dumbraveni si Golesti a fost montat un nou sistem de iluminat public a carui functionare a dus la scaderea numarului de accidente pe timpul noptii, pe centura Focsaniului nu a fost rezolvata problema, fapt ce a dus la cresterea numarului de accidente. Probleme sint ridicate si de valorile mari de trafic si de multitudinea de constructii care au aparut de-o parte si de alta a centurii orasului, aceasta devenind o strada interioara", a precizat seful Circulatiei. Pentru a reduce numarul de morti de pe sosele, au fost montate radare fixe in Dumbraveni si Pufesti, iar de la 1 noiembrie vor fi montate radare si in Golesti, Haret, Calimanesti.
Carnagiu la Straoane
Unul dintre cele mai groaznice accidente petrecute in Vrancea a avut loc in 2002 in Straoane. Unul dintre cei mai vechi politisti incadrati la Serviciul Politiei Rutiere isi aminteste momentul ca si cum tragicul eveniment s-ar fi petrecut ieri. "Atunci cinci adolescenti au murit pe loc dupa ce Leganza in care se aflau a izbit un podet si a rupt mai multi copaci. In urma impactului, masina a devenit o gramada de fiare vechi. In masina se afla o studenta la Medicina si alti patru tineri cu virste cuprinse intre 16-22 de ani. In opinia mea, acesta a fost cel mai grav accident din ultimii ani", a povestit agentul sef principal Viorel Irimia. Un alt accident care i-a ramas politistului intiparit in minte este cel petrecut in 2003, in afara Adjudului, cind o femeie insarcinata a murit in chinuri groaznice dupa ce soferul a adormit la volan. Viorel Irimia isi aminteste ca in masina se aflau patru persoane care veneau din Italia. In urma impactului toti ocupantii masinii au murit. La sfirsitul anului trecut, trei tineri din Botosani au murit la Pufesti, dupa ce au intrat cu masina marca Opel sub un camion stationat. Alte doua persoane au murit la Adjud, dupa ce masina unui cetatean englez a intrat pe contrasens si s-a ciocnit cu un Logan, condus de o adjudeanca. Un alt accident care a ramas in memoria politistilor este cel petrecut la inceputul acestui an, chiar dupa revelion, cind lt. col. (r) Viorel Mazareanu si sotia sa, Silvia, au murit pe marginea drumului E85, in dreptul benzinariei de la Cotesti. "O familie a fost distrusa in urma acestui accident. Evenimentul rutier s-a petrecut intr-o zona in care in mod normal nu ar fi trebuit sa existe probleme. Soferul nu avea o viteza mare dar masina a intrat pe o portiune de gheata intarita, a derapat si a intrat pe contrasens izbind frontal un alt autorurism. Participantii la trafic ar trebui sa se gindeasca mai mult la viata lor si a celor pe care ii au in masina", a comentat subcomisarul Daniel Fatu. (Raluca MANOLACHE)
Drumurile judetene ale mortii
Soseaua Vrancei nu e "Soseaua prostilor", ci "Soseaua mortilor"
Alte doua drumuri nationale pun probleme politistilor de la rutier. DN 2 D - Focsani -Bolotesti - Tulnici, cunoscut ca si Soseaua Vrancei, a provocat in ultima vreme multa durere. Desi e considerat de soferi ca fiind un drum usor, aici au avut loc multe accidente mortale. Aici au murit fostul director de la Drumuri si Poduri, trei tineri de la Colegiul "Cuza", care au intrat cu masina in placa de beton de la intrarea in Bolotesti, un liceean de la Colegiul "Unirea", care s-a zdrobit cu masina de un copac, dar si cameramanul Ion Repede. Saptamina trecuta, aici si-a pierdut viata si fiul primarului din Vrincioaia, Lucian Dantis, ultimul pe lista mortilor in accidente. Toti acestia au intrat in mormint, in ciuda faptului ca multi soferi considera Soseaua Vrancei ca fiind "Soseaua prostilor", fiind folosita de cei care urmeaza scolile de soferi. Un alt drum ce este privit ca un punct negru este cel spre Andreiasu. Pe DN 2 M Focsani - Odobesti - Andreiasu au avut loc de-a lungul timpului multe accidente. Politistii se confrunta in ultima vreme cu o alta problema aparuta in zona comunei Straoane, pe DN 2 L Tisita- Soveja. Aici, foarte multi localnici circula cu carutele nesemnalizate si pun in pericol siguranta traficului. (Dan CHIRIAC)
Drumul oaselor trece si prin Focsani
Bulevardele Brailei, Unirii, Bucuresti, Independentei si Cuza Voda sint arterele pe care se produc cele mai multe accidente in Focsani. Multe au avut loc la trecerile de pietoni, in urma neacordarii de prioritate. Odata cu instalarea "broastelor" la cele mai multe treceri, se spera ca numarul accidentelor sa se reduca. Ultimul accident mortal din Focsani a avut loc pe bulevardul Bucuresti, dupa ce un Espero, aflat in cursa cu un altul, a lovit bordura si apoi a intrat pe contrasens. Cel mai grav accident din ultimii ani ramine cel in care a murit tinara Diana Benga. Aceasta a decedat in urma unui accident produs pe bulevardul Unirii, in dimineata de Revelion. (D. C.)