Ultima oră

Liste de asteptare pina in octombrie pentru expertizele RAR

Dan Chiriac
21 aug 2008 2289 vizualizări
Cartea de identitate a vehiculelor se obtine doar dupa o programare, facuta pe internet sau telefonic u programarile s-au ocupat pina in octombrie, dat fiind ca in Vrancea vin si proprietari din alte judete

Detinatorii autovehiculelor second-hand, care doresc sa obtina cartea de identitate a vehiculelor, pentru a le inmatricula, trebuie sa se inarmeze cu rabdare si sa se programeze din timp la Registrul Auto Roman, caci listele de asteptare se intind deja pe citeva luni. Situatia este una generala la nivelul tarii, Vrancea nefacind exceptie. Seful RAR Vrancea, Alin Trasculescu, spune ca programarile sint facute in prezent pina in luna octombrie. "Toate operatiunile efectuate de Registrul Auto Roman se desfasoara normal, cu exceptia eliberariilor cartilor de identitate a vehiculelor second-hand, aduse din UE. Aici sint programari facute pina in luna octombrie. Programarile se pot face acum si pe site-ul www.rarom.ro. In prezent avem solicitari din alte judete, cum ar fi Cluj, Galati sau Neamt. De altfel, primarul de la Tecuci a cerut ca toate autoturismele din oras sa primeasca cartea de identitate la Focsani si nu la Galati. In acest moment, programari se pot face doar pe internet sau prin telefon, la numarul 223.028. La ghiseu nu se fac programari", a tinut sa precizeze Alin Trasculescu, directorul reprezentantei. Acesta spune ca a suplimentat numarul programarilor pentru aceasta operatiune. "Anul trecut verificam 7-10 masini pe zi, iar acum, cu aceiasi oameni si aceeasi linie trebuie sa verificam 30-50 de masini pe zi", mai spune Trasculescu.


O noua linie de inspectie tehnica


Seful reprezentantei RAR vede si o rezolvare pentru reducerea timpilor de asteptare si spune ca situatia se va remedia pina la sfirsitul anului. "Inca o linie de inspectie tehnica ar putea sa reglementeze problema. E greu insa sa o primim in scurt timp. Dureaza mai bine de sase luni", considera Trasculescu. Directorul a tinut sa detalieze si motivele aglomeratiei. "Acesta este primul an in care numarul vinzarilor de masini second-hand in Romania l-a depasit pe cel al masinilor noi. Multi romani aduc masini foarte multe care nu au Euro 3 si care, conform noilor legi, trebuie inmatriculate. De asemenea, multi oameni cu astfel de masini au stat pe tusa cu acestea, asteptind sa se modifice taxa de prima inmatriculare si acum au venit in valuri catre RAR. Sper ca pina la sfirsitul acestui an situatia sa se reglementeze si sa ajungem sa avem din nou de expertizat cite 15-20 de masini pe zi", spera Trasculescu.


Asteptare si 300 de lei


Noua taxa de poluare auto poate fi diminuata doar in cazul acestor expertize facute de RAR, astfel ca posesorii de masini fac lungi liste de asteptare pentru a trece prin miinile angajatilor de la RAR. Registrul a devenit o veriga obligatorie la plata taxei auto de cind Fiscul cere o copie dupa cartea de identitate a masinii cu emisiile de dioxid de carbon. De la 1 iulie 2008, taxa de poluare este calculata in functie de normele Euro si emisia de dioxid de carbon, mentionate de RAR in cartea de identitate a vehiculului. In functie de gradul de poluare a motorului taxa va putea fi diminuata, la reducere fiind luate in calcul vechimea autovehiculului, rulajul mediu anual, situatia tehnica generala si nivelul de dotare, deprecierea fiind stabilita contra cost de RAR. Aceasta evaluare tehnica pentru stabilirea gradului de depreciere a vehiculului, costa 243,2 lei pentru masinile care au pina in 3,5 tone si de 299 lei pentru cele care depasesc aceasta greutate. Potrivit directorului Alin Trasculescu, tariful poate creste pina la 500-700 lei, in situatii exceptionale, cum ar fi faptul ca masina nu are motorul original sau unul omologat. De altfel, pentru eliberarea cartii de identitate a masinii second hand, RAR solicita actele de provenienta a masinii din tara de unde este adusa, dar si factura. "Noi verificam daca masina apare ca fiind furata, ca aceasta sa nu aiba probleme de identificare si ca actele sa fie autentice", a precizat Trasculescu. De mentionat ca tariful pentru verificarea in baza de date si mentionarea CO2 pe cartea de identitate a vehiculului este de 25,1 lei (nu este necesara prezentarea vehiculului), in timp ce tariful pentru verificarea in baza de date, identificarea vehiculului si mentionarea filtrului de particule in cartea de identitate este de 85,4 RON (e necesara prezentarea vehiculului). (Dan CHIRIAC)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 3

Adaugă comentariu
, acum 739393 zile, 16 ore, 52 minute, 7 secunde
Privind situatia inspectiilor tehnice auto la nivel european sa faci acelasi lucru de doua ori inseamna o imensa risipa de resurse financiare, bani, nervi, etc. Ne suparam foarte tare cand diverse citeste integral
, acum 739393 zile, 16 ore, 52 minute, 7 secunde
Te pomenesti ca habar n-aveati ca 90% din masinile pe care le luati din strainatate mai au in medie 9 luni inspectia tehnica facuta.
, acum 739393 zile, 16 ore, 52 minute, 7 secunde
Care programare?, pentru ca ai impresia ca sit-eul RAR parca este virusat,...intra sa faci o programare...si nu sunt disponibilitati, ca apoi sa nu poti sa intri nici macar pe sit?
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.