353 de debitori ai ENET au ajuns in instanta
Aceasta in conditiile in care reporterii nostri i-au cerut directorului Valter Popescu o situatie a acestor dosare, oferindu-i posibilitatea sa-si exprime opinia, dar seful ENET a preferat sa raspunda extrem de laconic, aratind spre executorii judecatoresti. Din cele cinci pagini primite la redactie, trei au in vedere activitatea Asociatiilor de Proprietari, "dreptul la replica" fiind mai degraba indreptat catre presedintele Uniunii Asociatiilor de Proprietari, Violeta Balica. Potrivit informatiilor oferite de conducerea societati de termoficare, in perioada 2003-2005 au fost inregistrate 734 de dosare, in anul 2006 au fost inregistrate 579 de dosare, din care 84 sint societati comerciale si 8 asociatii de proprietari, restul fiind persoane fizice sau institutii bugetare. In anul 2007 au fost inregistrate 321 de dosare din care 43 sint societati comerciale, iar 16 asociatii de proprietari. "Din totalul debitorilor pentru care am sesizat instanta in anul 2008, 18 sint societati comerciale, 9 sint asociatii de proprietari si restul persoane fizice sau institutii bugetare. In acest moment, pe rolul executivului judecatoresc se afla un numar total de 335 de dosare (din perioada 2003-2008) pentru care am staruit in executare, acestea aflindu-se in diferite stadii de recuperarea debitelor. Pe rolul instantelor se mai gasesc 233 de dosare in diverse stadii procesuale", se arata in comunicatul ENET.
Categoria : Aceste cuvinte "ne doare"
Potrivit aceluiasi comunicat, in intervalul 2003-2008 la Compartimentul juridic al SC ENET SA au fost inregistrate in total 1913 dosare. "Aceste cifre nu spun mare lucru, pare mult, pare putin, judecati dumneavoastra, dar este activitatea nostra si ne straduim sa o facem cit mai bine. Alte comentarii"¦"(?!), se subliniaza dubitativ in dreptul la replica prezentat de firma ENET. Un alt aspect pe care a tinut sa-l sublinieze conducerea ENET este cel referitor la unele procese intentate abonatilor, care insa, ulterior, au dovedit in instanta ca nu au calitatea de restantieri, fiind de multa vreme debransati de la sistemul centralizat. "Orice debransare sa-i spunem "ilegala", pe care de multe ori nu o cunosc nici reprezentantii legali ai asociatiilor, conduce sigur la erori de facturare, uneori pe durate de timp foarte mari, dificil de corectat. Dar acolo und exista contori la subsolul blocurilor, cantitatea de energie termica inregistrata lunar se cunoaste in mod cert, iar contravaloarea acesteia trebuie recuperata integral de la ceilalti proprietari care au consumat-o, dar nu au platit-o la timp, pentru ca vecinii lor s-au debransat pe furis. ENET face recuperarea sumelor fie prin facturarea directa, fie prin facturarea catre asociatia de proprietari, dupa caz", de subliniaza de catre conducerea ENET. (Doina GANEA)